Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melzazu schreef:Wat leuk dat krulletje zo. Echt bijzonder. Moeder is trouwens ook prachtig. Als beide ouders zo “bont” zijn zou dit veulen dan straks ook niet nog heel anders gaan verkleuren?
DubbelFun schreef:Ik heb nog niet eerder een appaloosa-dun gezien en vraag me af of het geen countershading kan zijn vanwege de 'witte' kleur ??
Het veulen lijkt ook lichtere randen om de ogen te hebben.
juniper schreef:Melzazu schreef:Wat leuk dat krulletje zo. Echt bijzonder. Moeder is trouwens ook prachtig. Als beide ouders zo “bont” zijn zou dit veulen dan straks ook niet nog heel anders gaan verkleuren?
Beide ouders hebben maar 1 kopie van het LP gen, dus ik denk dat het veulen dat gen niet heeft mee gekregen. Het kan wel zijn dat ze het PATN1 gen heeft, maar dat doet niks zonder het LP gen.
juniper schreef:Melzazu schreef:Wat leuk dat krulletje zo. Echt bijzonder. Moeder is trouwens ook prachtig. Als beide ouders zo “bont” zijn zou dit veulen dan straks ook niet nog heel anders gaan verkleuren?
Beide ouders hebben maar 1 kopie van het LP gen, dus ik denk dat het veulen dat gen niet heeft mee gekregen. Het kan wel zijn dat ze het PATN1 gen heeft, maar dat doet niks zonder het LP gen.
Melzazu schreef:Maar juniper dit veulen heeft toch een witte kol op haar koppie? Dus dan heeft ze toch wel wit?
mooney schreef:De aalstreep en schoftstrepen zijn van nd1.
Het lusje ben ik niet gelijk heel blij mee, hopelijk is het gewoon een leuk foutje. Mijn zorg zou hem zitten in dat er iets mis is met het onderliggend weefsel omdat de aalstreep soms gekke patronen (zigzag oid) gaat vertonen als de spieren of wervels voor rugpijn zorgen. Nu is dit lusje aangeboren, dus ik ga uit van een leuk foutje in de pigment verdeling.
Je hoeft niet te denken aan een bijzonder gen.
KG is helaas samengevoegd met dit tabblad door de nieuwe indeling.
Popstra schreef:mooney schreef:De aalstreep en schoftstrepen zijn van nd1.
Het lusje ben ik niet gelijk heel blij mee, hopelijk is het gewoon een leuk foutje. Mijn zorg zou hem zitten in dat er iets mis is met het onderliggend weefsel omdat de aalstreep soms gekke patronen (zigzag oid) gaat vertonen als de spieren of wervels voor rugpijn zorgen. Nu is dit lusje aangeboren, dus ik ga uit van een leuk foutje in de pigment verdeling.
Je hoeft niet te denken aan een bijzonder gen.
KG is helaas samengevoegd met dit tabblad door de nieuwe indeling.
Klopt, zo ene heb ik gehad. Die had een leuk S vormpje achter zn schoftje.
Later toonde zijn ruggengraat een afwijking. Er zat een knik in.
Toen hij een jaarling was groeide zijn rug zo scheef dat zijn ribbenkast aan 1 kant omhoog kwam. Soort van Scoliose. Heel sneu want zijn ruggengraat draaide als een spiraal zeg maar. Hij liep altijd goed en je merkte verder niet veel aan hem maar we hebben hem toen aan het eind van het weide seizoen laten in slapen.
Daarmee wil ik overigens niet mee zeggen dat het veulen van de TS iets mankeerd hoor!!
Bijzonder veulen met een ,krulletje,
Hij is goed gekeurd door dees of gene