[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JaninevvJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:47

rowindie schreef:
Ik meld me ook weer! Hier op dit moment 4 sec A merries waarvan er 2 gedekt worden.

Janinevv schreef:
Gister helaas 1 welsh a merrie niet drachtig, over een goeie week scannen we de andere hopelijk die wel drachtig.

Balen zeg, t bruintje niet drachtig?

Nee mijn vos merrie Goldy, de bruine scannen we volgende week vrijdag. Morgen brengen we de vos weer weg.

Wanneer begin jij?

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:08

Ik hoop dat ze deze week of begin volgende week naar de hengst kunnen! :) Phoebe naar Selehems Harry Haribo en May Day terug naar Twrog Brenin Aur

palousa_boy

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:38

Hier valt de 2e hengstigheid toevallig net samen met de show waar we eigenlijk heen wilden gaan met het veulen.
Gaan dan toch maar gewoon met de merrie naar de hengst en zonder pony naar de show.
Als het interessant genoeg is gaan we volgend jaar wel en mag onze eigen hengst zich laten zien, eens kijken wat ze daar van vinden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:45

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen wat een Welsh a veulen momenteel kost? Papier niet belangrijk, liefste wel valk of palomino

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:36

Kabayo schreef:
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen wat een Welsh a veulen momenteel kost? Papier niet belangrijk, liefste wel valk of palomino

Bij mij kosten ze altijd tussen de 550 en 750,-
Bij bekende grote fokkers weet ik dat sommige duurder zijn en andere ook richting de 750 zitten.

Mocht je een valk hengstje zoeken van dit jaar, wij houden ze dit jaar niet aan. :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:49

Ik zoek een merrie! Sorry heb ik niet gemeld. Ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar. Zelf kreeg ik een pony op 4 jarige leeftijd. Dat zou mooi uitkomen, dan is de pony ook 3 jaar. Maar ik kijk rustig om mij heen. De prijs is zeker betaalbaar. Ik heb vooral fokkers gesproken waarbij het bij 1000 begint

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:45

De 1 vraagt de hoofdprijs en de ander houdt het realistisch zullen we maar zeggen. Er zijn gerust fokkers die 1500+ vragen voor een merrieveulen. Zoek je nog een specifiek type?

JaninevvJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:47

1500+ vind ik in deze markt wel erg hoog.. 8)7

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:02

Met een beetje geluk krijgt mijn merrie volgend jaar een palomino (sooty?) merrie veulentje.. ;) <3
Vorig jaar kreeg ze een palomino hengstje, die is nu ook zo mooi sooty geworden.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:06

Janinevv schreef:

Ik ook maar er zijn nog altijd types die t wel durven te vragen :D

JaninevvJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:44

Klopt !
Al hoeft dat hele lage natuurlijk ook weer niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:47

Ik heb deze hengst gekocht als veulen voor 750. Een B gekruist met een A. Vond het een erg leuk dier. Maar had de klik verder niet met hem dus als 2 jarige verkocht voor iets meer
Zoiets zou ik best wel weer willen
Afbeelding
En een volledige A toen gekocht voor 550. Die was echt leuk maar heb niks met schimmels. Wel koemak
Afbeelding

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:29

Denk dat je voor max €1000 wel een kleur merrieveulen hebt

JaninevvJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:40

rowindie schreef:
Denk dat je voor max €1000 wel een kleur merrieveulen hebt

Ik weet het niet .. misschien met geluk.
Weet niet wat de markt gaat doen dit jaar

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:00

Janinevv schreef:

Ik vind de prijzen van €300 veel gekker!

Ik denk dat we allemaal is moeten bedenken dat we een merrie een jaar hebben lopen, dekgeld erin stoppen scannen en hopelijk allemaal op een merrie passen! Als je dan een veulen onder de €1000 verkoopt kost het je eigenlijk geld hè!
Ik vind dat mensen echt wel mogen betalen voor een veulen! Voor honden wordt nog meer betaald en daar heb je een nestje vol van binnen 9 weken! Zegt niet dat die ook veel kosten maar je hebt er wel meer!

Ik heb sowieso een hekel aan het feit dat we altijd over “elkaar” moeten zeuren :)
Bij ons betrekken veulens niet onder de kostprijs! Ik laat ze nog liever lopen als dat ik ga betalen voor het fokken voor een ander!
En ik ben altijd mijn veulens heel makkelijk kwijt…
Dus zeg maar waar het aan ligt!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:04

Ik krijg mijn 2 jaarlingen niet kwijt :o, inmiddels ruin en merrie, schimmels. 700 en 900 is blijkbaar veel te duur, niet eens het onderhandelen waard :o
Belachelijk dat die prijzen zogenaamd te hoog zijn... dat we er niets aan verdienen, prima, het is hobby hier, maar dit is gewoon asburd eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 26-05-25 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

JaninevvJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:06

Nouja dat bedoel ik dus.. :evaw:
De ene krijgt het niet kwijt en de andere dus wel met echt een stuk hogere prijs qua vragen.

Is het dan de connecties ?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:09

Connecties, bekendheid, afstamming

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:13

Oh wou niemand tegen de schenen schoppen, ik vroeg mij vooral af wat de prijzen zijn momenteel :j Dankje voor de antwoorden, het loopt dus wel uiteen van 500 tot 1000 ongeveer

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:36

KittyDylan schreef:
Ik krijg mijn 2 jaarlingen niet kwijt :o, inmiddels ruin en merrie, schimmels. 700 en 900 is blijkbaar veel te duur, niet eens het onderhandelen waard :o
Belachelijk dat die prijzen zogenaamd te hoog zijn... dat we er niets aan verdienen, prima, het is hobby hier, maar dit is gewoon asburd eigenlijk..

Schimmels verkopen sowieso al wel een stuk moeilijker tenzij het echt toppertjes zijn…

Je kan vragen wat je wilt maar of je het ervoor krijgt is altijd afwachten. Altijd mooi meegenomen als je het er wel voor krijgt natuurlijk.

Voor €1000 kan je echt wel slagen voor een leuk veulen. De markt is tenslotte aardig rustig op dit moment… Tenzij je echt t beste van het beste zoekt natuurlijk haha.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:07

Vind het altijd typisch dat schimmels moeilijk verkopen, vaak omwille van dat ze makkelijk vies worden, terwijl palomino's en alle aanverwanten zowat als warme broodjes gaan. Weet dat de kenners zich bewust zijn van risico's op melanomen, maar ik denk dat daar stiekem veel mensen niets van weten.

Maar ik ben dan weer bevooroordeeld, want ik ben gek op schimmels <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:13

Ik verbaas me elke dag weer over de prijzen, niet zozeer de veulenprijzen hoor. Maar zoeken eigenlijk een braaf c ponietje voor mijn dochter, maar OMG die prijzen 8500 voor een 21jarige was het meeste onnozele. :wow: ik dacht dat de handel niet zo best was maar met dit soort prijzen denk ik koop wel wat jongs

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:31

Kabayo schreef:
Ik zoek een merrie! Sorry heb ik niet gemeld. Ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar. Zelf kreeg ik een pony op 4 jarige leeftijd. Dat zou mooi uitkomen, dan is de pony ook 3 jaar. Maar ik kijk rustig om mij heen. De prijs is zeker betaalbaar. Ik heb vooral fokkers gesproken waarbij het bij 1000 begint

Heb ik ook hoor voor je hoor, alleen een bruine dit jaar :+
Nee grapje vorig jaar verkocht ik het merrie veulentje met alleen vaders kant papier, moeder heeft geen papier officieel maar laat veulen wel altijd half papier erop zetten voor 650,- dat zal dit jaar ook weer zo zijn.

Cemlys schreef:
Ik verbaas me elke dag weer over de prijzen, niet zozeer de veulenprijzen hoor. Maar zoeken eigenlijk een braaf c ponietje voor mijn dochter, maar OMG die prijzen 8500 voor een 21jarige was het meeste onnozele. :wow: ik dacht dat de handel niet zo best was maar met dit soort prijzen denk ik koop wel wat jongs

Die markt is helemaal getikt, zeker in de welsh wereld.
Mocht je af willen wijken van welsh ken ik iemand met een C pony nf papier en vraagt normale prijs.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:03

Echt he! Ik wilde 3 jaar geleden een leuke Cpony voor mijn toen 9-jarige dochter. Gewoon een braaf dier waar ze wat van kon leren. Maar wat een prijzen, bizar veel. Meer dan €10k voor een pony van 18+ die gewoon braaf was, wel wat gedaan had maar werkelijk, het is geen goudstuk. Nou ja, uiteindelijk hebben we een D-pony gekocht via Bokt, iets ouder en iets groter dan we eigenlijk bedacht hadden maar wat hebben we een lol met hem! Voor mijn dochter is hij de perfecte pony, want ze is best timide en rustig, en eerder bang dan een lefbek. En dan is een betrouwbare senior zó fijn! Inmiddels is hij 25 maar nog topfit. Oh geen welsh trouwens maar nrps geregistreerd, wel zo 10% welsh haha. Maar minder belangrijk voor ons.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:24

Spaansepony schreef:
Kabayo schreef:

Heb ik ook hoor voor je hoor, alleen een bruine dit jaar :+
Nee grapje vorig jaar verkocht ik het merrie veulentje met alleen vaders kant papier, moeder heeft geen papier officieel maar laat veulen wel altijd half papier erop zetten voor 650,- dat zal dit jaar ook weer zo zijn.

Cemlys schreef:

Die markt is helemaal getikt, zeker in de welsh wereld.
Mocht je af willen wijken van welsh ken ik iemand met een C pony nf papier en vraagt normale prijs.

Ja ik hoef niet perse een welsh, New forest of zelfs rasloos is prima, zolang ze maar braaf zijn