De Clydesdale: trots van Schotland en krachtpatser van de wereld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: De Clydesdale: trots van Schotland en krachtpatser van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:35

Hele mooie foto's weer!

Ik vindt Clydesdales indrukwekkende krachtpatsers, ze zijn iets kleiner dan Shires toch?

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 11:54

Siggislief schreef:
Allemaal zijn mijn favoriet, de Clydesdale / Shire blijven toch wel mijn favoriete ras naast de Fjord. <3

Op de manege waar ik vroeger heb gereden hadden ze een Clydesdale kruising, mijn favoriet.

Dankjewel! Wat tof! Wij hebben ook even op een rug gezeten en het is mij toch iets te hoog ahahhaha :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 13:32

Kidde schreef:
Hele mooie foto's <3

Ik mis trouwens nog wel een zeldzaam ras :D Een stuk dichterbij huis ook. Je hebt het over slechts 26.000 Clydesdales, maar van het Groninger paard lopen er geloof ik slechts 1500 rond

Dankjewel! Klopt, van de Sorraia, hoofdstuk 1 in het boek, zijn er zelfs nog maar +/- 300 van. Zijn nog ontzettend veel rassen met lage aantallen. Helaas konden we niet elk ras behandelen in het boek maar hopelijk verkoopt die goed waardoor we een deel 2 kunnen maken en dan ook de Groninger kunnen doen! :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 15:22

Hevonen schreef:
Heel mooie foto's!
Van de foto in 'uitgelicht' dacht ik eerst even dat het een schilderij van Wim Romijn was.:)

Dankje! Oh, ja inderdaad! cool :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 17:38

Elisa2 schreef:
Hele mooie foto's weer!

Ik vindt Clydesdales indrukwekkende krachtpatsers, ze zijn iets kleiner dan Shires toch?

Dankjewel weer! Wellicht gemiddeld ietsjes kleiner maar beide nog steeds gigantisch! :D