Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mooney schreef:Dat is een vosje met tobiano (heterozygoot of homozygoot is niet echt relevant in een ruintje) en als het rasechte shetlanders zijn is die ander een vos met sooty (dat is niet te testen). Bij Shetlanders komt geen zilver voor, met minipaard in de mix zou het theoretisch gezien ook nog een zilverbruine kunnen zijn.
Ik zou persoonlijk in dit geval (ik verwacht geen super gekke uitkomsten) bij ruintjes het geld lekker in m'n zak laten zitten. Testen staat natuurlijk vrij, maar het eigenlijk verandert er weinig als je het doet. Maar als je het leuk vind kan je het doen natuurlijk.
_Tarzan schreef:Wat wil je testen bij de pony’s?
Ze zijn beide vos, de ene vosbont oftewel vos met tobiano, maar basiskleur blijft voor ze allemaal vos
kwinney schreef:_Tarzan schreef:Wat wil je testen bij de pony’s?
Ze zijn beide vos, de ene vosbont oftewel vos met tobiano, maar basiskleur blijft voor ze allemaal vos
Dat klopt, feitelijk heb ik drie vossen, ieder op zijn eigen manier. Ik lees vaker hier op bokt de topics over kleuren. Ben gewoon daar benieuwd door geworden, omdat ze alle drie toch wel wat apart in hun kleur hebben...gewoon nieuwgierig..
kwinney schreef:snorkel1986 schreef:Ha ha hier door dit topic ben ik ook benieuwd wat voor kleur mijne zou hebben waar kan je dat eigenlijk laten testen en is dat duur of gewoon leuke prijs..
Kijk zo ben er ook bij uitgekomen...nieuwsgierig
Koper schreef:Kan de shet die op de eerste foto links staat niet mushroom zijn?
snorkel1986 schreef:Ha ha hier door dit topic ben ik ook benieuwd wat voor kleur mijne zou hebben waar kan je dat eigenlijk laten testen en is dat duur of gewoon leuke prijs..
Picopico schreef:Koper schreef:Kan de shet die op de eerste foto links staat niet mushroom zijn?
Daar lijkt hij mij te rood voor. Mushroom zorgt er voor dat rode haren vaal gekleurd worden.
Ik denk een vos met sooty (grijze manen) en een vosbonte. De witte haren in het vosgedeelte kunnen door stekelharigheid komen. Helaas is dat (nog) niet te testen.snorkel1986 schreef:Ha ha hier door dit topic ben ik ook benieuwd wat voor kleur mijne zou hebben waar kan je dat eigenlijk laten testen en is dat duur of gewoon leuke prijs..
Er zijn verschillende labaratoria die dat doen zoals Van Haeringen, Animal Genetics, US Davis. Kost meestal een paar tientjes.
kwinney schreef:Ik begrepen dat zilver niet voor komt bij ras echte shetten, is misschien een optie dat ik toch een test doe, tenminste als ik het goed begrepen heb,dat dit wel te testen is. Dan weet dan zeker of het een shet is, of toch iets van mini paard
xMarizka schreef:Femke_Tweety schreef:Agouti zie je niet op vos.
Alleen op een basis zwart paard.
Het paard wordt dan bruin ipv zwart.
Ze kan wel drager zijn toch?
Ik heb een perlino op het oog voor haar, kans op valk en palomino voor zover ik eruit kwam zelf![]()
Dan maakt het agouti niks uit toch?