Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Achterbeen is jouw stokpaardje, niet de mijne. En je kunt wel brallen over een slecht achterbeen maar als een paard er GP mee loopt is het dus geen slecht achterbeen.
Elisa2 schreef:janderegelaa schreef:Achterbeen is jouw stokpaardje, niet de mijne. En je kunt wel brallen over een slecht achterbeen maar als een paard er GP mee loopt is het dus geen slecht achterbeen.
En ook zoveel dus ook die uitvallen door de problemen. Ik vind Johnson echt geen slechte hengst en zoals Aimee zegt kan het bij hem twee kanten op vallen..of ze zijn goed of juist niet.
Omdat je zo graag bewijs wilt en kennelijk zelf niet op de hoogte bent..hier staan o.a wat problemen genoemd die algemeen bekend zijn bij Johnson,s nafok. Voor de duidelijkheid, een hanetred is een neurologisch probleem.
[ Afbeelding ]
s0173957 schreef:Ik ben super fan van Johnson maar kan uit eigen ervaring zeggen dat dat neurologische echt een punt is.
Mijn Johnson x Rubinstein stond op het punt om Inter II te starten toen hij van de ene dag op de andere atactisch werd en we hem hebben moeten laten inslapen... was 11 jaar.
Zijn volle broer heeft in de VS met een rijke amateur tot z'n 16de Inter I gelopen...
Beide paarden die een abnormale werklust hadden.
Getup schreef:Maar de 5 geselecteerde veulentjes op een hengstenshow zijn uiteraard goed gelukt. Je gaat als hengstenhouder geen matige veulens uitkiezen om je hengst te promoten.
Veel veulens zijn er ook nog niet , neem ik aan?
Maar t is een veelbelovende en mooie hengst , dus ik snap zeker , dat je voor deze gekozen hebt.
Johnson ken ik er ook 2 , die een slag in t wiel ( en in hun hersenpan) hadden. Maar ook 2 die het niet hadden.
Aimee schreef:Oké, heb een dag op m’n handen gezeten en ga nu toch reageren.
Het is bijna ironisch dat we hier de vererving van een bewezen hengst bespreken en er vervolgens voor een jonge hengst gekozen wordt waarbij zo ongeveer met het blote oog de neurologische problemen te zien zijn. Tel daar nog eens de hardnekkige geruchten over ECVM bij Secret bij op en mijn voorkeur gaat ineens uit naar Johnson![]()
Ik had wel aardig ingeschat dat de voorkeur uit zou gaan naar een commerciële (jonge) hengst. Maar dan zijn er nog zat opties, zoals (een zoon van) McLaren.
Aimee schreef:Oké, heb een dag op m’n handen gezeten en ga nu toch reageren.
Het is bijna ironisch dat we hier de vererving van een bewezen hengst bespreken en er vervolgens voor een jonge hengst gekozen wordt waarbij zo ongeveer met het blote oog de neurologische problemen te zien zijn. Tel daar nog eens de hardnekkige geruchten over ECVM bij Secret bij op en mijn voorkeur gaat ineens uit naar Johnson![]()
Ik had wel aardig ingeschat dat de voorkeur uit zou gaan naar een commerciële (jonge) hengst. Maar dan zijn er nog zat opties, zoals (een zoon van) McLaren.
c_alsemgeest schreef:Staart was nu anders dan hoe hij hem normaal hield, gewoon echt slap/plat. Stap was ook onregelmatig.
Hij stapte voorheen met spanning weleens wat slechter... maar nu was het echt groot/klein als je links en rechts vergeleek.
Suzanne F. schreef:c_alsemgeest schreef:Staart was nu anders dan hoe hij hem normaal hield, gewoon echt slap/plat. Stap was ook onregelmatig.
Hij stapte voorheen met spanning weleens wat slechter... maar nu was het echt groot/klein als je links en rechts vergeleek.
Hm jammer.
Ik zag trouwens dat Jovian laatst op wedstrijd ook heel ongelijk in het voorbeen was, maar dat was passage. 1 been strekte hij uit in passage, was heel vreemd gezicht. Maar dat is anders dan een stap uiteraard. Jammer dat Sarai zo slecht stapt. Ben erg benieuwd hoe zijn nakomelingen het gaan doen.