Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knolselder schreef:Waarom dat? Als de konikouder van de vader al homozygoot was (dikke kans, maar ook nog steeds mogelijk van niet), is de vader van dit veulen, als hij dun-gen heeft, zowiezo max heterozygoot. In dat geval heeft dit veulen 50% kans op het dun gen en kan het dus evengoed wat anders zijn.
Al zou een dun veulen wel heel gaaf zijn. Ik verwacht ook een potentiëel (silver) dun veulen uit een spaanse merrie. En bij de mini’s ook allemaal kans op dun
Knolselder schreef:lichte valk!Niet homozygote duns zijn bij de koniks en fjorden uiteraard misschien eerder zeldzaam, maar ze zijn er wel.
Ik kwam laatst een kruising Konik tegen en ik was verbaasd dat deze gewoon zwart was.
Vaak worden ze ook uit de kudde geselecteerd wanneer ze eens een veulen geven dat niet de juiste kleur heeft. En die belanden dan wel eens op de particuliere markt.
In elk geval dikkere kans dat er wel een dun uit komt rollen! Welke kleur heeft de merrie? Sorry, kleurtjesfanaat hier haha.
sallinara schreef:Kabayo schreef:Oh hoe dat zo?
Ik volg hier ook mee
Nou omdat ze al drachtig zou moeten zijn geweest vlak voor de markt waar ze gekocht is
sallinara schreef:Kabayo schreef:Oh hoe dat zo?
Ik volg hier ook mee
Nou omdat ze al drachtig zou moeten zijn geweest vlak voor de markt waar ze gekocht is