Eilinora. Wat leuk dat je weer in dit topic aanwezig bent. Vindt je het niet jammer om schimmel op kleur te doen. Is er geen normale kleur hengst wat zou kunnen passen? Of is dit gewoon de beste combi
Stalmelyn. Nog een bekende, leuk dat je ook weer actief bent hier. Prachtige merrie!
Butengeweun. Ik ben benieuwd wat de combinaties worden
Ik heb waarschijnlijk een andere hengst gevonden. Nog niet zeker, maargoed denk dat het zeker een mooie combinatie kan zijn. Nu nog opzoek naar een dierenarts of dekstation wat diepvries doet in onze regio. Mijn eigen dierenarts doet dit niet, dus wordt verder zoeken.
Ik heb echt zoveel kleur hengsten bekeken maar heb een lijstje met eisen en geen een voldoen er genoeg aan. Vaak missen ze het ras in het hoofd of te fijn in het beenwerk of de ruglijn is niet sterk genoeg.
Ik wil op ras niet inleveren,en op beenwerk ook zeker niet. Mijn 3 jarige zou ik graag iets minder zwaar in de hals zien en sterker in haar rug. Deze hengst heeft mij altijd veulens gegeven met hele mooie halsjes en ras en sterke ruggen.
Pepper heeft ook veulens van hem gehad,de bekendste was heel apart getekend en super rassig.
Ik zou met de palomino wel op kleur willen fokken maar dan moeten er wel kleurhengsten zijn die goed voldoen. Het zijn geen slechte hengsten,ze passen alleen niet bij wat ik wil en wat mijn palomino nodig heeft.
De mooiste welsh hengsten die ik gevonden krijg zijn toch weer schimmels.
Er zijn op zich best wel wat kleur hengsten in de sectie A,de keuze is op zich enorm. Maar nog niet wat tegen gekomen wat ik bij mijn palomino vind passen.
rowindie
Geplaatst: 01-03-25 22:39
Ik schuif ook maar alvast aan nu de hengstenkeuzes gemaakt zijn voor dit jaar!
2 A welshjes en 1 fjord zijn dit jaar aan de beurt..
May Day is een jaar leeg gebleven zodat haar veulen er lekker lang bij kan lopen. Ze gaat weer naar dezelfde hengst toe als de vorige keer. Lang getwijfeld of ik niet voor een hengst moest gaan die meer naar haar eigen type neigt maaar deze combinatie is me erg goed bevallen dus toch nog maar een keer terug
May Day, hier hoog drachtig van dezelfde hengst. x Twrog Brenin Aur
Thunders Ruby (wij noemen haar Phoebe) heb ik eind vorig jaar overgenomen van iemand. Oudere merrie maar heeft in het verleden wel een aantal veulens gehad. We gaan voor een (zoals ik het noem ) ginger pony haha. Nooit genoeg vosjes!
Phoebe x Selehem’s Harry Haribo
Rivvy, gaat dit jaar naar Jakobgardens Junar. 1 keer eerder een late poging gedaan maar helaas was ze toen erg bang voor de hengst en voor we het wisten was het al te laat. Dit jaar gaan we gelijk voor ki
Rivvy x Jakobgardens Junar
AM_Horses
Geplaatst: 01-03-25 23:34
Rowindie. Wat een leuke combinaties!
Zijn er al mensen aan het dekken? Vindt het nog een beetje te vroeg. Ik heb mijn merrie ook nog niet duidelijk hengstig gezien, dit zal ik nu wel in de gaten gaan houden
rowindie
Geplaatst: 02-03-25 00:10
Wij beginnen pas in mei denk ik. Ze bevallen hier in principe gewoon in het land dus een beetje mooi weer erbij is wel fijn. Al vind ik het wel lastig met Phoebe... Ze is wat ouder (18) dus wellicht niet heel slim om pas in mei te proberen. Maar aan de andere kant is een veulen 24/7 buiten hebben in februari/maart ook niet ideaal.
Hier ook nog niet echt iets van hengstigheid gezien. Al toont Rivvy erg slecht en May Day komt altijd wat later op gang voor mijn gevoel.
Leuke combinaties rowindie! Ik zou met phoebe waarschijnlijk wel wat eerder begonnen zijn en een stal oplossing gezocht hebben. Met die leeftijd en dat ze nogal overgewicht heeft en paar jaar geen veulens heeft gehad dat werkt allemaal niet positief mee. Misschien heb je geluk en is ze wel meteen drachtig maar het kan ook zo een paar maand duren.
Wij beginnen in april,denk dat ik Eleri eerst laat scannen hoever ze in haar cyclus zit want die heb ik echt nog nooit hengstig gezien.
Pepper heb ik nog geen definitieve keus voor gemaakt.
Ik pak met mijn maiden ook de eerste hengstigheid in april. Zij is de gehele winter door ook gewoon in cyclus, net als haar moeder was. Dus dat is in dit geval prettig.
De andere merrie wil ik ook in april beginnen maar is beetje afhankelijk van wanneer ze haar veulen, dat we met enkele weken verwachten, er uit gooit.
mirjamalvaro
Geplaatst: 02-03-25 09:28
Hier opent het inseminatieststion rond pasen. En dan beginnen we met de 3 lege merries.
1. Maiden connemara Roos X
2. Blossom connemara X
3. Chablis SWB, laatste poging X
Paint_Lover
Geplaatst: 02-03-25 09:45
Ook ik kom me alvast melden
Eigenlijk was mijn planning om vorig jaar al gedekt te hebben maar helaas gooide de ziekte van Lyme toen roet in het eten, dus dit jaar gaan we ervoor
Mijn combinatie voor dit jaar:
Flashy Gold On Black (APHA) aka Frosty 2019 Bay Splash Kleur getest: Ee Aa nd1/nd1 SW1/n 1.45m
X
Classic Smokey Style (AQHA) 2017 Classic Cream Champagne Dun Kleur getest: EE aa D/nd1 CR/n CH/n 1.55m
Wordt een leuke voor een poll volgend jaar, 32 kleurkansen
Planning hier is eind April dekken, eerder is de hengst niet beschikbaar, Frosty is een maiden....
Mirjanalvaro, prachtige merries, heb een zwak voor connemara's Roos is ook echt prachtig (de andere dames natuurlijk ook)
Paintlover, gave combi. En lekker divers qua kleurkansen
Ik heb twee lege merries (beide ook nog maiden) dit jaar. Met Kina ga ik vrij snel beginnen zodra Perry hier is, wat half april zou zijn. Svala waarschijnlijk ietsje later, voor haar ben ik er ook nog niet uit qua hengstkeuze. Ondertussen ook de hengst voor Jona kunnen kiezen, heel blij mee, hij vult Jona perfect aan en is vreselijk getalenteerd met nu al veel indrukwekkende titels op zijn naam. Nog een jonge hengst, zn eerste veulens worden dit jaar pas geboren. Maar eerst deze veulens maar geboren zien worden
butengeweun
Geplaatst: 02-03-25 13:22
Nog meer merrie, En ook leuk al die verschillende rassen en type paarden.
Leuk ook te lezen wanneer iedereen begint hier willen we dames Welsh a in mei doen wanneer ze hengstig is en met de tinker pas in juni om hopelijk een maand tussen de veulens te hebben en het Welsje als goed opgewassen is tegen een bonk van een tinker veulen.
Misschien nog de twijfel om april mei te doen maar we hebben nog even tijd om na te denken laatste keuring voor hengsten is pas eind maart.
stal_HD
Geplaatst: 02-03-25 13:27
Aaah topic gevonden. Dit jaar geen veulens hier. Mogelijk wel 2 stuks in 2026. Mogelijk dezelfde combi voor een vol broertje is zusje voor rhiannon. Hopelijk is de papa to be dan ook ggk. En ik wil Gaya weer onder de hengst. Hopelijk is ze dan minder sjachie en minder dik. Welke hengst weet ik nog niet. Daar ga ik na de hk een beslissing in nemen. Ik hoop zo dat Odi ggk wordt en ik een leuke hengst kan vinden voor Gaya, zodat ik weer uit kan kijken naar een nieuwe toekomst met mijn paardjes en weer een nieuwe start kan maken na de pech van afgelopen jaar. Ik merk echt dat ik er toch nog behoorlijk mee zit. Plezier is er af en aan....
Leuk om jullie keuzes te lezen en mee te leven.
rowindie
Geplaatst: 02-03-25 20:30
Mooie combinaties mirjamalvaro en paintlover!
Eilinora, met Phoebe kan het inderdaad nog wel is lastig worden. Zit er wel aan te denken om eerder te beginnen en dan ergens anders te laten bevallen maar lastig lastig haha. We zijn iniedergeval wel bezig met afvallen want madam heeft het iets te goed gehad bij de vorige eigenaren
En dan nog de keuze om op eisprong te dekken of de hele hengstigheid bij de hengstenhouder neerzetten… Ik vind het maar lastig. May Day dekken we wel op eisprong, dat is tot nu toe altijd goed gegaan. Rivvy brengen we gewoon heen en dan scannen hun haar om te kijken hoe ver ze is. Maar met Phoebe ja geen idee wat verstandig is. Gelukkig hebben we nog even de tijd om na te denken
Wij morgen te scannen met friesche merrie.. Dit jaar laatste poging dus hopelijk 3 maal scheepsrecht... 2 jaar gust nu, dus hoooop echt dat het gaat lukken dit jaar.