Waar komen dravers-rassen vandaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:11

Immanuela OTTB is geen ras maar staat voor Off The Track Thoroughbred, oftewel een volbloed die op de baan heeft gelopen en nu 'rijpaard' is (dus geen renpaard meer). Heet zal ik dravers zelf niet noemen. Ja, ik heb wel een paar hete exemplaren gereden maar dat kwam vnl van stress. Mijn paard is echt alles behalve heet maar heeft wel heeeeel veel energie, looplust en is erg vlug :D

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:31

Piekosjj schreef:
Immanuela OTTB is geen ras maar staat voor Off The Track Thoroughbred, oftewel een volbloed die op de baan heeft gelopen en nu 'rijpaard' is (dus geen renpaard meer). Heet zal ik dravers zelf niet noemen. Ja, ik heb wel een paar hete exemplaren gereden maar dat kwam vnl van stress. Mijn paard is echt alles behalve heet maar heeft wel heeeeel veel energie, looplust en is erg vlug :D

WHAHAHAHA als ik het nu teruglees snap ik wat je bedoelt! :o Ik ben nog nog niet helemaal wakker zo te zien :')
Effe opnieuw; Ik zou ze zeker volbloeden noemen. :j

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 23:06

Piekosjj schreef:
Texas02 schreef:
Ik kan nu ook niks meer vinden. Maar toen ik hem 7 1/2 jaar geleden kocht, kon ik wel overal uitslagen vinden, dat is het rare.

Volgens de zweedse autoriteiten is je paard ook overleden, ik weet niet of je daarvan weet? Ik gok dat hij nog in leven is door je insta te zien :') Hij zou in 2009 van Denenmarken naar Zweden zijn geimporteerd, daarvoor een paar races in NL gelopen met een trainer met NLs-klinkende naam die op het moment (ook) in Zweden actief is. Hij zou in ieder geval ongeveer een jaar in Zweden hebben gestaan maar heeft hier geen races gelopen.

Ja, ik weet het, ook dat was ik al tegen gekomen. Ik vraag me af hoe dat kan? Want hij is er toch echt gewoon nog hoor (gelukkig)! Dus ik heb werkelijk geen idee hoe dat mogelijk is.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 23:16

Piekosjj schreef:
Texas02 schreef:
Ik kan nu ook niks meer vinden. Maar toen ik hem 7 1/2 jaar geleden kocht, kon ik wel overal uitslagen vinden, dat is het rare.

Volgens de zweedse autoriteiten is je paard ook overleden, ik weet niet of je daarvan weet? Ik gok dat hij nog in leven is door je insta te zien :') Hij zou in 2009 van Denenmarken naar Zweden zijn geimporteerd, daarvoor een paar races in NL gelopen met een trainer met NLs-klinkende naam die op het moment (ook) in Zweden actief is. Hij zou in ieder geval ongeveer een jaar in Zweden hebben gestaan maar heeft hier geen races gelopen.

Mijn draver is ook erg slim en leert ontzettend snel bijv stemcommando's aan die ik haar eigenlijk nogeneens actief aanleer, ze snapt gewoon dingen en ook nog eens in drie verschillende talen :)) Maar in verhouding met bijv arabieren vind ik ze niet heel intelligent :o Ze leren heel snel dingen, maar denken niet zo veel na en volgen vooral commando's op. Ik zei altijd voor de grap dat je een draver zo in een kuil of tegen een boom in kan rijden en ze doen het gewoon.

Dit herken ik zeker. Ik probeer de 'mijne' wat van mijn been af te krijgen omdat de eigenaar met veel meer been rijdt. Ik gebruik dan stemcommando's die ik hem in het longeren heb aangeleerd. Hij heeft er voordien nooit op gelopen, hij ving dat gewoon op. Maarja, met Iberische paarden had ik nog een veel extremer gevoel. Zal ook zo zijn als je Arabieren gewend bent.

De schoft & rug zijn voor mij ook heel volbloed-achtig. Of is dat niet zo voor jullie?

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 08:20

Haha wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb zelf ook een Franse en die is ook heel slim en dom tegelijk :)) Heel cool in het hoofd maar tegelijkertijd nerveus en een stresskip eerste klas. Ik noem hem maar voorspelbaar onvoorspelbaar, ik weet wat ie gaat doen als ie schrikt, de vraag is alleen of het vandaag wel of niet een probleem gaat zijn :=

Ik vind t leuk dat je aan die dravers zo goed hun emoties en "gedachten" kunt aflezen, nu heeft die van mij ook nog twee mensenogen dus is hij sowieso nog wat expressiever, maar ik heb t idee dat dat bij dravers nog wat meer is dan bij andere rassen. Hij is overigens vaak uitgescholden voor Spanjaard, ik denk omdat hij groot en blond is en niet voldoet aan het standaard "bruine vierkantje" dat mensen doorgaans als beeld bij een draver hebben :7 Terwijl ik hem juist heel rastypisch vind.

Hierna wil ik overigens geen draver meer, maar wel leuk om wat herkenbare dingen te lezen.