Hengstenkeuze Jazz x Florencio

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Re: Hengstenkeuze Jazz x Florencio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:20

Ik snap wat je bedoeld. Hij is opzich knap om te zien. Maar die achterbenen zijn net dweilen. Wat slap en traag voor mijn gevoel.
Nee ik krijg er totaal geen energie van.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 21:58

Op dat filmpje is het indd een beetje een slome achter. Op latere filmpjes van afgelopen jaar vind ik hem wel beter lopen. Wel gewonnen aan kracht.

Er is te veel keus. Aan de ene kant denk ik dat ik ook wat commercieel moet denken omdat ze eventueel wel verkocht mag worden van het voorjaar/zomer. Hoeft niet weg, maar mag wel.
Dit omdat ik ook leuke jonge paarden heb staan van Le Formidable en Fynch Hatton die ik toch ook wel graag wil houden. Maar ik wil eigenlijk terug naar max. 5 paarden. Dus ik moet keuzes maken.
Ik vind de merrie wel echt scherp/temperament hebben dus wil geen lastige of scherpe hengst erop hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:47

_Zsazsa_ schreef:
Op dat filmpje is het indd een beetje een slome achter. Op latere filmpjes van afgelopen jaar vind ik hem wel beter lopen. Wel gewonnen aan kracht.

Er is te veel keus. Aan de ene kant denk ik dat ik ook wat commercieel moet denken omdat ze eventueel wel verkocht mag worden van het voorjaar/zomer. Hoeft niet weg, maar mag wel.
Dit omdat ik ook leuke jonge paarden heb staan van Le Formidable en Fynch Hatton die ik toch ook wel graag wil houden. Maar ik wil eigenlijk terug naar max. 5 paarden. Dus ik moet keuzes maken.
Ik vind de merrie wel echt scherp/temperament hebben dus wil geen lastige of scherpe hengst erop hebben.

Gewoon niet dekken is ook een keuze.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 22:51

janderegelaa schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Gewoon niet dekken is ook een keuze.

Merrie is herstellende van een blessure, waarschijnlijk wordt ze weer de oude maar dat is geen garantie. Dus we dekken haar sowieso aan. Ik hoop dat ze voor het dekseizoen verkocht is, maar als dat niet zo is dan ga ik haar niet laten staan. Er zijn genoeg leuke hengsten, en ik wil graag een goed overwogen keuze maken. Als ze hier blijft dan wil ik er wel een veulen uit.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:02

Als je commercieel wilt en ook eentje med goede instelling dan zou ik voor McLaren gaan. Ik ben zelf voor Succession gegaan daardoor, maar weet niet of die hierop zou passen.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:04

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 23:08

Phonix schreef:
Als je commercieel wilt en ook eentje med goede instelling dan zou ik voor McLaren gaan. Ik ben zelf voor Succession gegaan daardoor, maar weet niet of die hierop zou passen.

Mcclaren staat indd ook op mijn lijstje.

Giovanni is verkocht naar Canada. Die zal denk ik alleen nog maar diepvries beschikbaar zijn en dat gebruik ik liever niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:05

Leonardo vind ik ook niet helemaal overtuigen op het filmpje.

Vanavond hengstencompetitie, misschien loopt er een fijne commerciele hengst bij die je aanspreekt.

Ik denk dat Secret bloed wel past hoor, geeft best veel souplesse en lichaamsgebruik..alleen de stand van het achterbeen en achterbeengebruik zijn aandachtspuntjes.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:01

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:04

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:54

En Fontaine?.. is wel een grote hengst dus dat moet je durven op deze merrie.
Qua karakter zal hij wel kunnen verbeteren, stuk voor stuk brave nakomelingen van gezien. Heb er ook een uit een zeer scherpe merrie, zoon is bloedje braaf.
Voorderest durf ik niet erg te zeggen of hij past qua wensen, dat laat ik aan de kenners over.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:19

Er liepen gisteren een Toto jr. x Jazz NEW PORT en een Secret x Jazz NASHVILLE mee. Ik vond ze beiden best aansprekend. De Secret had wat teveel (tuigpaard achtig) voorbeen, maar beide paarden goede gangen en goed achterbeen.

KuilderR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:18

Is Next Romancier verwant?
Super brave hengst :j

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:16