Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Wat betreft For Ferrero hij fokt niet klein. En als je schakelvermogen, werk instelling en goed karakter zoekt dan zou ik deze zeker niet gelijk afschrijven. De veulens lijken wat gewoon misschien maar het zijn echte werkpaarden, stuk voor stuk super karakter en veel vermogen voor het zwaardere werk (maar echt jonge paarden toppers krijg je er over het algemeen niet van). Als eerste veulen is hij een zeker geen onverstandige keus.
(Kleine toelichting, de keuze is reuze natuurlijk!) veel succes en plezier met het maken van een keuze!
xmarliez schreef:Hoeveel kleine 160-165 heb jij er van gezien dan? Ik nog geen een eigenlijk. Heb zelf nu een 2,5 jarige die is echt al 167 en mijn veulen is ook al aan de grote kant, wordt geen klein paard. Mijn 6 jarige is 166 maar dat wist ik al als veulen, moeder is zelf niet enorm groot en fokt ook niet groot. Dus ben het met je eens als je een merrie hebt die niet groot is hij zeker niet vergrotend fokt maar hij fokt ook niet perse klein, het ligt heel erg aan de merrie. 167/168 is voor heel veel mensen gewoon een fijne maat. Als je echt boven de 170 uit wil komen met een merrie van 163 bij wijze van dan moet je wel echt meer denken aan Las Vegas ofso..
Babootje schreef:Het genetisch profiel ligt bij Le Formidable op 81% op gemiddeld tot groot.
Zelf is hij 1.71 stm.
Een kennis van mij heeft met Le Formidable gefokt op een kleine Spielberg merrie (160) en kreeg daar een reus uit. Kan natuurlijk ook nog aan Spielberg liggen of aan beide.Je weet t maar niet
grauwman schreef:Even out of the box....secret zelf in plaats van een nakomeling?
Seven schreef:Secret inderdaad fokt goed maar de maren in de voeten/benen die ik langs zien komen wil ik er liever niet in hebben. Deze merrie heeft prima voeten en benen dus daarin willen we niet verminderen.
oji schreef:Mooie merrie, mooi allround bloed!
Ik heb geen verstand van dressuurhengsten, maar omdat het zulk mooi allround bloed is, zou ik op deze merrie een heel goed bewegende springhengst ook niet gek vinden. Ik denk dan bv aan Diarado. Super karakter en toen ik hem had uitgezocht voor mijn eigen merrie (juist vanwege ook het karakter) gaf van Uytert aan dat deze hengst dan wel springhengst was, maar ook zo naar het GP dressuur had kunnen lopen. Extreem fijne rijdbaarheid en inzet...en bloedje mooi.