Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
martinev schreef:Wynton is ook gaaf ja, maar de vraag is inderdaad of je twee keer Jazz wil.
parnassia schreef:Persoonlijk zou ik Mclaren niet voor deze merrie uitzoeken (stand achterbeen, smalle hoeven en kruislengte). Moet je niet willen verankeren. Maar, tis ook een kwestie van smaak. Snap zelf de keuze voor iets meer massa en front.
Vitalis(-achtig iets) denk ik aan. Red Viper ook passend.
Jasmijn159 schreef:Vind je Escamillo een optie? Of le Formidable?
_Snow_White schreef:Ik blijf het toch zo'n gave merrie vinden, leuk om te lezen dat je er mee wilt gaan fokken!martinev schreef:Wynton is ook gaaf ja, maar de vraag is inderdaad of je twee keer Jazz wil.
Het achterbeen en de galop zal hij zeker verbeteren, maar een indirecte nakomeling van Jazz is misschien een betere optie om de inteelt factor te verminderen.
Ook geeft Wynton ondanks zijn eigen formaat eigenlijk geen maat door, daar "gebruikt" hij in onze ervaring bijna altijd de merrie voor
janderegelaa schreef:denisesilver schreef:Thanks voor je toelichting Jan! For Ferrero was mijn eerste gedacht, maar twijfelde door de romprichting. Vermoed wel dat nakomelingen van heb op latere leeftijd wat meer uitzwaren
Ik ben wel fan hoor. Heb er prachtige veulens van gehad.
carola schreef:Met verbazing lees ik toch wel een beetje dit topic, de adviezen gaan álle kanten op en er worden meerdere hengsten aanbevolen die eigenlijk qua wensenlijstje totaal niet doen wat ts aangeeft. Er worden veel hengsten aangedragen omdat men daar een keer mee heeft gefokt of een fijn paard(en) van heeft gezien. Maar ik betwijfel bij een aantal hengsten die hier worden genoemd, of dat nou echt een geschikte combinatie is voor de merrie van ts. Al doet dat zéker niets aan die hengsten af.
Maar als ts duidelijk een hengst nodig heeft met massa en front, dan snap ik een aantal van de aangedragen hengsten echt totaal niet.