Ik heb het vorig jaar wel eens gedeeld. Ik zal het in het kort proberen uit te leggen.
Na het eerste veulen werd ze wat lastig onder het zadel. Wilde niet rechtsom of lastig. Probeerde eronder uit te komen. Keer osteopaat erbij, maar ze was ook nog jong en terug drachtig dus gelaten voor wat het was. Na de bevalling vorig jaar heb ik eerst een osteopaat laten komen daarna rustig opgepakt aan de longe en daarna erop. Klachten waren hetzelfde. Ze wilde niet rechtsom en kom nu ook geen verbinding verdragen. Dierenarts erbij. Ontsteking in de hals, ingespoten. Opgelost denk je dan. Maar de klachten werden enkel heftiger. Uiteindelijk heb ik haar toch terug gedekt omdat ik het echt niet meer wist. Mijn gevoel was dat er iets anders moest zijn. De klachten zijn begonnen na haar eerste veulen. Daarvoor was ze heel makkelijk en fijn te rijden. Met een sport masseur zijn we erachter gekomen dat ze haar bekken niet kon kantelen. Ipv kantelen zakte ze door haar knieën.
Weer dierenarts erbij en heel de bovenlijn op de foto en echo. Foto's waren perfect. Op de echo was eigenlijk alles ook goed. Tot we bij het bekken /si waren. Dit is rectaal bekeken. Daar zat dus wel echt een flinke ontsteking en ongelijkheid. Eigenlijk helemaal niet raar, haar eerste veulen was gigantisch. Hoe vaak ik bij mensen niet hoor na een bevalling dat er bekken instabiliteit is.
Enkel was er zo in haar lopen, dus klinische niks te zien. Omdat ze drachtig was kan er niet zomaar met van alles gespoten worden. We hebben haar naar de dierenarts gebracht daar hebben ze van haar eigen bloed een ontstekingsremmer gemaakt (irap) dit is een jaar houdbaar.
Omdat ze drachtig was kon het bekken niet losgemaakt omdat dit een bevalling kan triggeren. Ze is door het ongemak gaan compenseren en had dus zo ontstekingen gekregen. Niet te vergeten dat ze ook echt groot is.
We gaan nu dus terug behandelen zodat ik de training doelgericht op herstel kan aanpassen. Zodat we hopelijk haar terug goed krijgen.
Gisteren was de laatste dag op de wei. Het wordt nu weer zo nat helaas
Wild en Rosa waren al aan het wachten aan het hek

Rosa alweer 222 dagen drachtig. Dat betekent 98 tot veilig. Gaat zo snel
de kleine was ook heel druk in de buik. Ik zal dit nog proberen vast te leggen.

Wild Thing is 208 dagen drachtig. Jeetje wat is ze ineens gegroeid

Zirkonia 152 dagen drachtig