Weten jullie welk ras het allerliefst is??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:31

Ligt dus zeker aan t karakter van t paard, en een beetje aan de opvoeding.

Bij elk ras zijn ***beesten. Zo heb k een haflinger gehad wat echt een rotbeest was. Maar kende k ook n haf die mishandeld etc was, en waar je nog alles mee kon doen, echt n schatje.

yaleesa

tinker isj het allerliefst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:05

tinkers zijn het allerliefst (vind ik) *LOL* *LOL* *LOL*
heel rustig en je kunt er alles mee doen wat je wilt, ze vinden alles wel goed Lachen

Flenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:36

Ik vind IJslanders de leukste paarden, de meeste zijn erg sociaal (omdat ze meestal in kudde verband opgroeien). Daarbij zijn de extra gangen ook erg mooi (tölt en soms ook telgang) Er wordt ook vaak gezegd dat als je eenmaal op een IJslander hebt gereden je niets anders meer wil Knipoog

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:47

het licht dus echt wel aan het karakter neem ik dan aan...ik denk toch dat iedereen daar over lekker zijn mening kan laten gaan toch?

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:31

Hallo,

Ik denk dat het lief zijn ook te maken heeft met het kontakt wat je hebt met je paarden. Ik heb zelf 5 Irish Cobs, 2 merries en 3 hengsten, daarvan is 1 merrie voor mij de allerliefste maar dat komt door het kontakt wat ik met haar heb opgebouwd in de afgelopen jaren dat ik ze heb, Nikita heb ik sinds 1998 en zij is voor mij echt de allerliefste.....

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:36

T ligt echt niet aan t ras, maar goed, als je een superbetrouwbaar en lief paardje wilt moet je een draver nemen.
Die hebben wel als nadeel dat ze niet geschikt zijn voor beginners en kleine kinderen onder het zadel... over het algemeen! want als je een draver met een rustig karakter netjes africht zal het best wel een kinderpony zijn.