welke hengst voor mijn bismarck x doruto merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:37

Paddox vereft in ieder geval maat, dat klopt. Uit mijn 1.60 m-er merrie zijn twee veulens gekomen die wel richting de 1.70 m gaan (of zelfs hoger). Qua karakter is Paddox niet één van de makkelijksten. Het zijn brutale paarden die je niet zomaar iets kunt vertellen. Op zich hartstikke lief, maar echt karakterpaarden. Dus dat is wel iets wat je bij die combinatie mee moet nemen als jouw merrie een heethoofd is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:43

Nou Jurga bedankt voor de tips over het karakter van Paddox. Die kan ik nu ook definitief van mijn eigen lijst schrappen. Blijkbaar vererft Ferro zijn aparte karakter stevig door.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:05

Ik ken Paddox nu enkele jaren en ben zelf helemaal weg van hem. Op stal is het een lieve hengst, dat zie ik ook terug bij zijn nakomelingen. Enorm aanhalige paarden en ik vertrouw mijn twee jonge paarden voor 100% dat er geen gemenigheid inzit. Alleen weet ik dat Paddox zelf geen makkelijke is. Hij moet echt flink onder de duim gehouden worden. Dat is ook de reden dat Alex Paddox nu rijdt in mijn ogen. Mijn eigen Paddox merrie is ook een duveltje met een eigen willetje. Toch had ik geen ander paard willen fokken. Onze Paddox-hengst heeft weer een iets ander karakter. Die is wat minder brutaal en wat meer onder de indruk. Hoe het karakter van andere nakomelingen is weet ik niet zo. Wel het aanhankelijke, maar over het brutale durf ik geen uitspraken te doen. Ik ken streken van Paddox en zie er wat terug in mijn merrie. Ik geloof er echter sterk in dat het wel een goede is, die voor je door het vuur zal gaan als dat moet. Dus ja, het is maar net waar je voor kiest. Ik zou zo weer bij Paddox dekken (en vele met Paddox-nakomelingen met mij).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:08

ik heb al een merrie die op stal wel lief is hoor maar voor het rijden nogal een eigen willetje heeft dus moet ik ook geen hengst gebruiken die dit ook door vererft.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 10:12

daarvoor zoek ik ook een brave hengst mijn merrie kan echt verschrikkelijk zijn kan er goed mee omgaan hoor dat wel maar omhet nog erger te maken dat zie ik niet zo zitten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:19

Zo te horen kan je Paddox dan beter van het lijstje schrappen. Als ik puur op karakter wil afgaan dan is Rubiquil inderdaad een optie maar kan inderdaad soms minder moderne paarden geven. Florencio is een heel chique hengst maar wat voor karakter hij heeft weet ik niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:34

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:14

Ik ben benieuwd welke hengst het uiteindelijk is geworden