Kladruber: Het ras van Royaliteit (ELP)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 16:55

xMiinh schreef:
DJZ schreef:
Een paar maanden geleden heeft een vriend van mij er 1 gekocht en opgehaald. Hij is hem aan het trainen voor riddershows :)

Oh gaaf!! Zijn die vaak? Van de riddershows?

Er zijn door het land meerdere groepen die deze shows verzorgen. Als je op insta of fb zoekt naar Wouter Pöpping, kom je een paar filmpjes tegen, waar hij aan het trainen is :)

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 19:51

Bellatrix schreef:
Prachtige foto's weer!
En wat een majestueus ras!!

Dankjewel Marlies! :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 19:52

Dahlia85 schreef:
Wauw, weer heel erg mooi!
Ik vind de foto met de koets erg mooi. Maar ze zijn allemaal prachtig.

Mooi werk , eerdere topics ook vol bewondering bekeken

Leuk om te horen! Dankjewel! Jaa staan nog veel meer fotos met koets, ook vanaf de zijkant in het boek!

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 19:53

Elisa2 schreef:
Neushoornvogel :+ :D

Sorry ik moet stiekem lachen. Ik zie wel wat jullie bedoelen.

Verder heb ik dit ras vorig jaar voor het eerst irl gezien en ik was onder de indruk. Wat een majestueuze paarden.

Hele mooie foto,s ook weer.

Oh tof! Was je ook bij Kladruby in Tsjechië?

Marilu

Re: Kladruber: Het ras van Royaliteit (ELP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:12

Ik had die naam al wel eens gelezen, maar ook bij dit ras kon ik er mij niet echt een beeld bij vormen.
De Knabstrupper is in ieder geval meer bekend.

Nu, de foto's zijn uiteraard heel mooi, vooral de laatste vind ik de beste.
Maar het ras op zich spreekt mij niet aan qua looks. De ramsneus is wel erg expliciet en lijkt mij ook niet echt te passen bij de rest van het lichaam van de paarden.
Ik heb er even wat over opgezocht op het internet en las dat de schimmels ietwat anders gebouwd zijn en een minder uitgesproken ramsneus zouden hebben.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 22:00

Op manege de molenheide staat er ook 1, hartstikke lief dier :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 23:17

Ibbel schreef:
Ik zie helaas met lede ogen aan dat hier het omgekeerde lijkt te gebeuren als met de Arabieren. Waar daar de dish steeds extremer wordt totdat het zeepaardjes zijn, wordt hier de ramsneus bizar doorgefokt. Ben het helemaal met ElCamino eens, foeilelijk...

Een beetje een ramsneus kan echt mooi zijn, maar hier zie ik paarden die gewoon misvormd zijn. Die op foto 8: dat is gewoon een neushoornvogel geworden :=

Ik dacht aan een saiga. :')

Ik vermoedde ook al zoiets, dat er blijkbaar extreem wordt doorgefokt op ramsneuzen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 23:19

Marilu schreef:
Ik had die naam al wel eens gelezen, maar ook bij dit ras kon ik er mij niet echt een beeld bij vormen.

Maar het ras op zich spreekt mij niet aan qua looks. De ramsneus is wel erg expliciet en lijkt mij ook niet echt te passen bij de rest van het lichaam van de paarden.
Ik heb er even wat over opgezocht op het internet en las dat de schimmels ietwat anders gebouwd zijn en een minder uitgesproken ramsneus zouden hebben.

De schimmels waren dan ook de paarden die door koningen gebruikt werden... :j

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 02:32

Ons 2e huis is redelijk dicht bij Kladruby....prachtig terrein en echt een bezoek waard. Wij rijden regelmatig even over het inmense terrein om de veulens te bekijken. De paarden zijn enorm veelzijdig inzetbaar maar helaas kan ik niet wennen aan de ramsneus.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:43

Och de Kladruber… vroeger wilde ik er altijd eentje <3
Ik vind ze fantastisch, maar kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen het niks vinden.
Prachtige foto’s weer Minh!
Ik kan niet wachten tot het boek en de docu *\o/*

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:48

Ik kende het ras niet, maar ik vind ze prachtig!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:51

xMiinh schreef:
Elisa2 schreef:
Neushoornvogel :+ :D

Sorry ik moet stiekem lachen. Ik zie wel wat jullie bedoelen.

Verder heb ik dit ras vorig jaar voor het eerst irl gezien en ik was onder de indruk. Wat een majestueuze paarden.

Hele mooie foto,s ook weer.

Oh tof! Was je ook bij Kladruby in Tsjechië?

Nee helaas, zo ver was ik niet van huis. :o

Ik was bij een internationale menwedstrijd en een menner die uit de regio kwam van Tjechie had een span Kladruber schimmels.

Ik zag toen pas hoe groot en imposant ze eigenlijk zijn, want ik dacht altijd vanaf een foto dat ze kleiner waren.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 12-07-24 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:51

Prachtige dieren en prachtige foto's! Ik heb vorig jaar bij het Bevrijdingsfestival in Zwolle nog een poosje met een politieagente op een Kladruber staan praten, zij vertelde dat ze erg fan was van het ras: dapper en indrukwekkend om te zien.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:51

Marilu schreef:

Denemarken heeft de Frederiksborger. Ook een barok paard.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:15

Tot wanneer heb je het boek ook al weer in voorverkoop?

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 18:05

Forcalquier schreef:
Ons 2e huis is redelijk dicht bij Kladruby....prachtig terrein en echt een bezoek waard. Wij rijden regelmatig even over het inmense terrein om de veulens te bekijken. De paarden zijn enorm veelzijdig inzetbaar maar helaas kan ik niet wennen aan de ramsneus.

Oh wat tof! Ja de velden daar zijn ook tof om te zijn, zo veel paarden met veulens bij elkaar!

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 18:05

lideli schreef:
Och de Kladruber… vroeger wilde ik er altijd eentje <3
Ik vind ze fantastisch, maar kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen het niks vinden.
Prachtige foto’s weer Minh!
Ik kan niet wachten tot het boek en de docu *\o/*

Hartelijk dank! Ik kan ook niet wachten tot het boek er eindelijk is! :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 18:06

Kikka schreef:
Prachtige dieren en prachtige foto's! Ik heb vorig jaar bij het Bevrijdingsfestival in Zwolle nog een poosje met een politieagente op een Kladruber staan praten, zij vertelde dat ze erg fan was van het ras: dapper en indrukwekkend om te zien.

Wij hebben daar ook een avondje met de politie te paard gebabbeld en vastgelegd. Zijn inderdaad hele koele paarden :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 18:09

Dahlia85 schreef:
Tot wanneer heb je het boek ook al weer in voorverkoop?

Vanavond verhoogt hij in prijs! Dus mocht je hem nog willen, zou dat ons heel erg helpen :D

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:51

Prachtige serie! Het is één van mijn favoriete rassen. Ik vind ze prachtig en het karakter is ook echt super. We hebben er nu één op stal, een jonkie nog, heel benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen. Als het financieel ooit te doen is wil ik er zelf ook graag één importeren. Ik vind ze juist prachtig met die ramsneuzen. :j Ze zijn ook zo veelzijdig, heerlijk. Een vriendin van mij woont erg dichtbij Kladruby nad Labem dus ik ben ook van plan om daar in de nabije toekomst langs te gaan.

De zwarte waren trouwens nagenoeg uitgestorven in het verleden, en zijn met behulp van Lipizzaners en een Friese hengst weer teruggebracht. Ook wel een leuk weetje. De hengst heette Romke, volgens mij niet goedgekeurd.

JornaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:50

Weer hele mooie foto´s! Ik kende het ras al wel, heb ze altijd wel fascinerend gevonden. Snap wel dat sommige mensen de ramsneus wat te vinden, maar ik heb altijd iets gehad met paarden die anders zijn dan de ´standaard´ haha :D . Ben heel benieuwd naar de rest van de foto´s in het boek

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 11:07

princequillo schreef:
Prachtige serie! Het is één van mijn favoriete rassen. Ik vind ze prachtig en het karakter is ook echt super. We hebben er nu één op stal, een jonkie nog, heel benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen. Als het financieel ooit te doen is wil ik er zelf ook graag één importeren. Ik vind ze juist prachtig met die ramsneuzen. :j Ze zijn ook zo veelzijdig, heerlijk. Een vriendin van mij woont erg dichtbij Kladruby nad Labem dus ik ben ook van plan om daar in de nabije toekomst langs te gaan.

De zwarte waren trouwens nagenoeg uitgestorven in het verleden, en zijn met behulp van Lipizzaners en een Friese hengst weer teruggebracht. Ook wel een leuk weetje. De hengst heette Romke, volgens mij niet goedgekeurd.

Heel tof! En dankjewel! En wat je zegt klopt inderdaad, dit en nog veel meer feiten en eigenlijk de hele geschiedeneis volgens Kladruby staat ook beschreven in het boek. Is een heel interessant stuk geworden!

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 11:07

JornaR schreef:
Weer hele mooie foto´s! Ik kende het ras al wel, heb ze altijd wel fascinerend gevonden. Snap wel dat sommige mensen de ramsneus wat te vinden, maar ik heb altijd iets gehad met paarden die anders zijn dan de ´standaard´ haha :D . Ben heel benieuwd naar de rest van de foto´s in het boek

Dankjewel! Ik kan ook niet wachten tot het dan eindelijk na 4 jaar in handen is :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:12

MyChoice schreef:
Wauw! Ik vind dit zo'n tof ras! Bij de bereden politie hebben ze er ook iig 1 <3

De Bereden politie heeft er zelfs meerdere! :D
Zo'n stuk of 7.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:17

Even een flinke schop :o

Ik heb vandaag het boek ontvangen, en wat een prachtwerk, heel indrukwekkend. Groot, zwaar, prachtige foto's. Echt geweldig mooi. Een aanrader voor paarden- en kunstliefhebbers.

Komend weekend heb ik tijd om te gaan lezen. Verheug me er nu al op.