Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Granoek schreef:Dapper schreef:Topic van granoek voor paar jaar terug kun je zien hoe het allemaal gaat.
Granoek heeft de staart opgevlochten, de fokkers scheren de staartwortel kaal en laten dan twee plukjes haar zitten .
[ [url=m/tHeuu6.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb wel een foto van mijn vlechtwerk normaal, even speuren!
[ [url=m/OA8DpX.jpg]Afbeelding[/url] ]
In Schotland wordt het inderdaad geschoren door mensen die veel shows doen, is sneller gevlochten gok ik.
Dex zijn staart was ook geschoren toen hij hier kwam
[ [url=m/ekrepZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En is gewoon weer mega dik geworden, heeft niet super lang geduurd
[ [url=m/fYtKcP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prachtige foto’s van dit prachtige ras waar ik dankzij mijn lieve Dex zo verliefd op werdhelemaal zoals je ze omschrijft, zo zachtaardig. Grote goedzakken
tienus63 schreef:Prachtige foto’s!
Maar wat is het verschil tussen een Clydesdale en een Shire?
Ogenschijnlijk zijn ze in ieder geval in mijn ogen eender.
foxy80 schreef:_San87_ schreef:Nu nog blijer dat ik het boek besteld heb, wat een prachtig ras en wat een prachtige foto's.
Kan je dit dan ergens voorbestellen? Voor kerst lijkt me dit ideaal.
Granoek schreef:tienus63 schreef:Prachtige foto’s!
Shires zijn van de Engelse Shire streek.
Inderdaad heel weinig verschil hoor, shires zijn groter gefokt en wat ‘ranker’/eleganter waar de clydesdale nog steeds wat ouderwetser gefokt wordt. (Niet in Amerika, daar moet alles sport-uitvoering tegenwoordig)
Clydesdales mogen roan gekleurd zijn, en bestaan niet in grey. Shires bestaan wel in wit/grey maar niet in roan.
Als je een Shire ziet zeg je ‘wow!’ en als je een Clydesdale ziet zeg je ‘ahw’
Dat vind ik het gemakkelijkste om uit te leggen haha.
foxy80 schreef:_San87_ schreef:Nu nog blijer dat ik het boek besteld heb, wat een prachtig ras en wat een prachtige foto's.
Kan je dit dan ergens voorbestellen? Voor kerst lijkt me dit ideaal.
xMiinh schreef:Dapper schreef:Zeker hele mooie foto’s van prachtige paarden.
Ik heb altijd gezegd als je gevallen bent voor het ras en je koopt je eerste daar blijft het niet bij want het is net een virus
Zo heb ik er dertien tegelijk gehad en allemaal even lief
Dertien! Wat geweldig zo een kudde
Granoek schreef:tienus63 schreef:Prachtige foto’s!
Shires zijn van de Engelse Shire streek.
Inderdaad heel weinig verschil hoor, shires zijn groter gefokt en wat ‘ranker’/eleganter waar de clydesdale nog steeds wat ouderwetser gefokt wordt. (Niet in Amerika, daar moet alles sport-uitvoering tegenwoordig)
Clydesdales mogen roan gekleurd zijn, en bestaan niet in grey. Shires bestaan wel in wit/grey maar niet in roan.
Als je een Shire ziet zeg je ‘wow!’ en als je een Clydesdale ziet zeg je ‘ahw’
Dat vind ik het gemakkelijkste om uit te leggen haha.
Emmaa2 schreef:Na je andere topic gelijk deze ook even opgezocht. Ik ben helemaal niet zo van de koudbloeden maar ik vind Clydesdales zo prachtig. De statuur die ze hebben en hun super vriendelijke uitstraling… Echt prachtig. En bijzonder mooi op de foto gezet ook weer.