Bailando, onze gouden zonnestraal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 21:28

Morganlefay schreef:
Ik heb de verhalen wel eens gelezen van Rêve toen ze nog een uk was(sorry Ayasha)
Als ik zo lees heeft Rêve een mannelijke variant.

De verhalen van Reve als veulen ken ik niet.
Maar zelf zou ik het niet erg vinden als hij is zoals Reve nu is :')
Ik houd echt van dat karakter :j
Ik vind hem soms nog tikkeltje braaf _O-

Zie nu pas dat hij weer in uitgelicht staat.
Word tijd dat ik nog eens leuke foto’s maak van hem :j
Ze worden zo snel groot <3

Rocamor

Re: Bailando, onze gouden zonnestraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:12

Wat vind ik het heerlijk om te lezen dat je weer van een paard kunt genieten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:17

Morganlefay schreef:
Ik heb de verhalen wel eens gelezen van Rêve toen ze nog een uk was(sorry Ayasha)
Als ik zo lees heeft Rêve een mannelijke variant.

Rêve heeft ook een vrouwelijke variant en het ergste is dat die ook bij mij staat. _O-

Gust: Beni zou zo een dochter van Rêve kunnen zijn al was Rêve nog iets brutaler maar ik heb niet zoveel contact met Beni dus wellicht heb ik haar gewoon nog niet genoeg verboden. :+ van wat ik hoor heeft Beni ook al issues met suggesties laat staan eisen….. :+
Vorige week ging ze bijna onder de draad door uit lompigheid. :roll:
Ze deed een sliding stop en je zag haar duiken voor het geval dat ze niet stil geraakte.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 22:38

Je weet dat de mannelijke variant ook bij u komt te staan hè _O-
Aangezien tot nu toe niemand buiten ik iets met hem kan
En ik niet de ervaring heb om dit alleen te doen op lange termijn.

Beni is geweldig als ik L hoor en de filmpjes zie <3

Rocamor schreef:
Wat vind ik het heerlijk om te lezen dat je weer van een paard kunt genieten.

Sinds situaties die jaaaren terug geweest zijn , waardoor ik volledig gestopt was met paarden. Is het nooit meer geweest als daarvoor. Probleem is: hij overtreft zelfs alles van daarvoor. Hij is net zoals drugs voor mij. Andere woorden zijn er gewoon niet.

Als ik met hem bezig ben is het alsof wij 1 zijn, ik denk en hij doet.
Daarnet toen de da er was hem gewoon vastgezet met woorden “even blijven wachten” omdat hij dierenarts lastig viel. hij staat gewoon stil, te kijken naar wat da en ik doen, alsof hij het jaren doet.
Hou rekening mee dat hij zich zaterdag avond achterover heeft laten vallen omdat iemand hem vasthad en wou leiden (naar de merrie toe notabene). Hij had nog nooit vast gestaan en hij doet het gewoon als ik het hem vraag.
Het valt gewoon niet uit te leggen welk gevoel hij mij geeft. Denk dat Ayasha het wel begrijpt :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:06

:j Joy stopt nog steeds een keer ostentatief aan de longe bij mij. En kijkt dan eens met zijn oren plat naar mijn man. Niet omdat mijn man niet goed voor hem is, hij is niet ik. :+ als hij zijn punt gemaakt heeft doet ie weer wat hem gevraagd wordt. _O-

Met Rêve heb ik dat in mindere mate ook wel. Maar Rêve is een heel ander paard en uit dat dus ook heel anders. Joy is veel loyaler.

L stuurde een tijd terug toch wat te doen als uw merrie haar dag niet heeft. Zat toen zelf naar een pissige merrie te kijken. Gewoon terug gestuurd: ‘naar huis gaan en morgen nog een dag.’ _O-

Daarna wel gestuurd om eventueel iets te doen dat ‘altijd lukt’ voor ze naar huis ging maar initieel zat ik ook met mijn kin op mijn hand van ‘tja…..’ :+

Ben benieuwd wat ik nog heb staan tegen dat jouw Terror kan verhuizen. :+

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 23:17

Dat dus
Als hij zegt nee ? Dan is het nee, dan moet ik het zelfs nog niet eens proberen _O-

Studmuffins werken dan zelfs niet _O-

Enige wat dan nog mag is kroelen, knuffelen en heel veeel liefde geven. En dag daarop maar “nieuwe dag, nieuwe kansen”

Je ziet ook gewoon aan zijn blik of het een dag is van: “ik herhaal/leer iets” of “fiets it, ik ga zitten en hij komt wel bij me liggen als hij wilt”

Afbeelding
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:11

Bij reve zijn de stud muffins ook geen garantie meer. := ze heeft besloten dat haar koninklijke attitude niet mag lijden onder een muffin….

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 17:11

Ayasha schreef:
Bij reve zijn de stud muffins ook geen garantie meer. := ze heeft besloten dat haar koninklijke attitude niet mag lijden onder een muffin….

Oeps, das minder nieuws.
Tot nu toe eet hij alleen studmuffins, andere snoepjes laat hij uit zijn mond vallen :')

Afbeelding
Hij had het knuffel vandaag :j

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 14:13

Bailando is weer Bailando hoor _O-
Het regent, en zijn Koninklijke hoogheid wilt niet nat worden. Maar het hooi in de schuilstal was op… Dan gaan we maar stro koordjes eten als we toch niets mogen :j
Afbeelding
Afbeelding
Stro koordje is dus verwijderd. Hooi binnen word expres bijna niet opgevuld omdat ze anders alleen binnen staan en Harley zo nooit kan schuilen

Van de week met de warmte het eerste sponsbad gehad. Het is bevestigd, hij is een paardenkopie van mijn _O-
Water is leuk om in te spelen, maar regen of natgemaakt worden is de grootste straf ooit :))
Wel achtergekomen dat hij alleen achter 2 witte voetjes lijkt te hebben. Eens kijken om binnenkort fatsoenlijk te wassen. En nog eens leuke foto’s te maken. Want wat worden ze snel groot <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na dat strafwerk, want water is vermoord worden, moet er natuurlijk ook ontspannen worden <3

Afbeelding
Afbeelding

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 23:26

Voor deze die de kleine etter volgde:

Bailando staat op de kliniek
De vergrendeling van de ontworming is doorgeschoten, waardoor hij voor 700kg gekregen heeft ipv 200kg (wat hij weegt)

In eerste instantie dachten we met de schrik ervan af te komen. Tot hij ineens wel heel braaf werd. En van braaf naar tam ging.

De kliniek gebeld voor overleg aangezien da niet opnam.
36h thuis onder toezicht met elecktrolyten of toch opladen en naar een kliniek. Zonder twijfel vervoer geregeld en naar Equitom gebracht.

En maar goed ook. Hij heeft bijna hele transport staan slapen terwijl de moeder hem redelijk hard handig wakker duwde. Op de kliniek aangekomen liep hij zijn 8tjes alsof hij zat was. Tandvlees en ogen wel in orde. Temp hoger, maar kan door transport komen.

Er word nu elke 4h bloed afgenomen voor te zien welke stoffen exact afgebroken worden/zijn om bij het gewone infuus bij aan te vullen
Verdere elk uur temperatuur, huid test, pulsatie in hoeven en benen, m.a.w.; visuele controle. Hopelijk komen we er gewoon van af met suf en tam zijn

Afbeelding

Afbeelding

Stond tijdens de onderzoeken te snurken met zijn mond tegen mijn buik, had zelfs centenbakje. Alleen voor de katheter te plaatsen is hij verdoofd. Merrie hadden ze meer problemen mee.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:38

Oh jee, was dat promax? Er zijn best wel mensen die flink overdoseren weet ik . Denk dat het wel goed komt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 00:05

Ging om equimax
Blijkbaar staan die daarom bekend dat de doseringstop doorschiet

Normaal komen we er idd met de schrik van af. Aangezien hij in algemeen heel fel op veranderingen (zoals weer omslag, maar ook medicatie aan de merrie die veilig is voor het veulen) reageert met temperatuurwisselingen of doods gedrag

Nu had hij dit doodse gedrag laatste wormkuren niet
Dus we zijn wel voorzichtig

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 01:40

Wat spannend en naar.
Hopelijk knapt hij snel op.
Sterkte.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:29

Oei wat heftig, voor veulens doe ik het meestal op mijn vinger en dan in de mond, maar dat is voor een volgende keer. Sterkte en ik hoop dat het met een sisser afloopt...

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 09:07

Mer1980 schreef:
Oei wat heftig, voor veulens doe ik het meestal op mijn vinger en dan in de mond, maar dat is voor een volgende keer. Sterkte en ik hoop dat het met een sisser afloopt...

De reden waarom ik dit bewust met hem niet doe is omdat hij heel snel goed en slechte dingen leert. Dus als ik het nu zo doe, kan ik er de klok op gelijk zetten dat ik over een jaar geen spuit moet gebruiken.
Plus hij uit de hand eigenlijk niets echt meer aanneemt na een correctie voor bijten.

Equimax komt er bij mij gewoonweg niet meer in
Dan maar 2 losse spuiten of een ander merk. Blijkbaar staan ze daarom bekend dat die vergrendeling los komt.

senna21 schreef:
Wat spannend en naar.
Hopelijk knapt hij snel op.
Sterkte.

Hij is stabiel, lijken er met een sisser van af te komen. Ookal zijn de eerste 36h nog niet voorbij

Hij heeft alleen iedereen daar al om zijn kleine hoefjes gewonden “zo erg kan hij toch niet zijn” “ach zo een braaf lief gemanierd doetje”

Was toevallig een arts bij die Harley ook mee behandeld heeft. En dat ook van Harley zei. Tot ze hem 6 weken later zagen voor wie hij werkelijk kan zijn (op de parking moeten sederen voor bijna 1000kg en binnen nog 2x moeten bijspuiten). Waarna ze first die veel nerveuzer toonde ook wouden sederen. Waarop ik zei dat ik mijn paarden ken, dat die geen sedatie nodig had.

Dus die arts die daarbij was heel droog “when she says he’s the reincarnation of the devil ? I believe her. Good luck lady’s when he’s feeling better”

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:59

Fijn dat het de goede kant op gaat!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 14:48

Zijn bloedwaardes zijn stabiel (verslechteren niet), heeft wel lichte koorts en diarree

Krijgt nog steeds elke 4h infuus en bloedafname. Maar hij is al stuk alerter in zijn hele doen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:21

Heerlijk boevenkoppie heeft ie toch <3 portret. Baby steps vooruit in ieder geval!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 08:37

Na een kleine terugval mag hij vandaag waarschijnlijk naar huis

Katheter is er uit
Koorts is gezakt naar lichte verhoging, maar heeft hij altijd eigenlijk

Is terug zijn oude baldadige zelf sinds gisteren middag.
Moeders mag niet meer eten
Als hij slaapt en ze maken hem wakker voor de check up steekt hij letterlijk en figuurlijk zijn hoef op en slaapt door. Als ze hem dan recht krijgen (met 3 man), zijn ze met 3 nodig voor te controleren omdat hij ze de hele stal laat doorwandelen…

Ik heb sterkte gewenst gekregen en de vraag of ik een doodswens had met hem hengst te laten toen ze daarachter kwamen _O-
Nee, ik ken mijn paarden …
Wat door het hoofd van interne bevestigd werd _O-

Maar toch blijft het wel : he’s such a sweet well behaved little boy. He has stolen our harts. But he really does have a character… He will be an amazing horse. If you manage to stay alive _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat dat lieve snoetje nog veel harten gaat breken

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:48

Wat fijn dat het weer goed met hem gaat. Lijkt me wel schrikken zoiets

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:51

Oh wat een goed nieuws, fijn dat hij naar huis mag.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 20:00

Kleine etter staat veilig thuis op stal.
Enorm dankbaar voor het snelle handelen maandag van global horse travel, en het rustige en super transport terug naar huis. Super eerste ervaring voor Bailando. Die op de terug weg, los, stond alsof hij al jaren op transport gaat.

Foto’s volgen morgen. Nu wat eten en bed in. Ben de afgelopen dagen met alle ups en downs en meneer zijn stunten geleefd geweest ipv te leven. Hij staat veilig met de mama thuis op stal. Morgen nog dag werken (rekening moet betaald worden _O- _O- _O- ) en dan dagje genieten <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:08

Dat is goed nieuws. Nu weer lekker thuis van hem genieten!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 12:44

Toen we aankwamen vrijdag avond
Afbeelding
Afbeelding

Na alle interne en assistenten die afscheid kwamen nemen van de “such a sweet boy with such a strong character, we will get the announcement when you die” duivel, liep hij zo aan de hand met Eline van global horse travel de laadklep op alsof het normaal is.

Op weg naar huis
Afbeelding
Was te verbaasd om een foto te maken van meneer die op bepaald moment mooi stil en recht stond alsof hij al jaren op transport stond. Hij leert snel in ieder geval.

En nu thuis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij slaapt nog veel, temp is nog iets hoger als normaal (wat altijd al aan de hoge kant is), maar hij is allert, ettert de andere paarden, ettert ons als we bezig zijn. M.a.w.: hij is zichzelf weer <3

Staan wel voortaan even ‘s nachts binnen, maakt het 2x temp nemen net iets makkelijker.

“Even” ontworming geven, een routine iets, iets wat zo makkelijk en super gaat, wat ik al 20j + doe, en idd met die kleintjes normaal op stukje brood of iets (wat bij hem dus niet gaat), wat mij een x aantal jaar van mijn leven heeft gekost.
En dat door een loskomende vergrendeling. Ik kan alleen maar aanraden aan iedereen om het met een aparte spuit op te trekken en zo te geven. Of idd als ze iets uit de hand accepteren op stukje brood of iets.

Maar zowiezo komt hier van dit merk geen ontworming meer binnen, heb privé ook berichten gehad en mensen die ik ken die hetzelfde hebben gehad met dit merk.
Voor de grote paarden ? Geen probleem, die moeten toch een volle spuit …
Maat voor de kleintjes of die minder moeten als volle spuit ? Nope, zeker niet meer met hun eigen spuit…