Hopelijk een Lusitano veulen op komst in 2025!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:20

Luckystory schreef:
Ik denk dat ElCid eerder in het algemeen sprak en niet zozeer over jouw specifieke situatie.
De info die ze meegeeft, is wel correct.

Inderdaad, blijkbaar is iedere vorm van informatie die mensen niet aanspreekt meteen "azijnpissen" ???????????? Merkwaardig op zijn zachtst gezegd.

Het was inderdaad algemene informatie omdat er daar over gepraat werd en het niet duidelijk was of iedereen wist hoe de vork in de steel zit.
Overigens maakt het in geval van "niet-opgenomen in het Livro des Adultos van de merrie" helemaal niets uit welke hengst de vader is als de moeder niet goedgekeurd is.

Ik snap dat het niet om het geld gaat en dat het doel is om een goed paard te fokken en dat het de bedoeling is om die zelf aan te houden en dat er interesse is.........maar plannen en het leven kunnen nu eenmaal veranderen. Een "gewaarschuwd" mens telt voor 2, denk ik dan maar.
Zoals ik ook schreef wordt de merrie zeer waarschijnlijk wel goedgekeurd, als ik zo de foto's zie, maar je hebt nooit de 100% garantie.

Veel succes met de fokkerij, ik zal me er verder niet meer mee bemoeien als informatie niet op prijs wordt gesteld............... :o :wave:
Laatst bijgewerkt door ElCid op 17-05-24 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Cath

Re: Hopelijk een Lusitano veulen op komst in 2025!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 09:28

Informatie word zeker op prijs gesteld hoor. Maar ik wilde alleen duidelijk maken dat ik er goed over nagedacht heb en niet zomaar over een nacht ijs ben gegaan.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:30

Cath schreef:
Informatie word zeker op prijs gesteld hoor. Maar ik wilde alleen duidelijk maken dat ik er goed over nagedacht heb en niet zomaar over een nacht ijs ben gegaan.

Dat zeg ik ook nergens................maar informatie is altijd handig voor mensen van 'buitenaf".

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:05

Cath schreef:
Gisteren is ze geinsemineerd!
Dus nu aftellen tot ze weer gescand wordt. Zondag komt ze weer naar huis.

[ [url=m/mf0AVS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1bOVZc.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat leuk, heb je dr bij dier-n-artsen staan?

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:49

Jammer dat goede raad direct als azijnpissen wordt gezien.

TS investeert in een goede hengst en dan zou het doodjammer zijn als er bij inschrijving in het stamboek allerlei problemen of zelfs doodlopende wegen blijken te zijn doordat er op dat vlak dingen niet in orde blijken te zijn.

Hopelijk is je merrie drachtig en loopt er volgend jaar een mooie nakomeling van de te vroeg gestorven Equador in de wei!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 11:01

kimwilliam schreef:
Cath schreef:
Gisteren is ze geinsemineerd!
Dus nu aftellen tot ze weer gescand wordt. Zondag komt ze weer naar huis.

[ [url=m/mf0AVS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1bOVZc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, dat klopt! Heel tevreden hoe ze erbij stond en ik werd goed op de hoogte gehouden.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:21

Cath schreef:
kimwilliam schreef:

Ja, dat klopt! Heel tevreden hoe ze erbij stond en ik werd goed op de hoogte gehouden.

wij hebben vorig jaar onze merrie daar gehad na meerdere pogingen andere dierenarts ( topic in voet tekst ) en wij willen niet meer anders dan hun, super service, altijd behulpzaam en super omgang en verblijf voor de paarden.
door hun super fijne werk en aanpak verwachten wij een kleine dit jaar

unamie

Re: Hopelijk een Lusitano veulen op komst in 2025!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:36

Gaaf hoor Cath!
Ben heel benieuwd naar deze combinatie!
Prachtige passende hengst uitgekozen voor Noiva!