Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly1972 schreef:Huh? Heeft Roxana hem al in het Z uitgebracht?
Weet je dat zeker?
Naar mijn weten is hij pas M springen en L eventing.
kim_1990 schreef:Silly1972 schreef:Huh? Heeft Roxana hem al in het Z uitgebracht?
Weet je dat zeker?
Naar mijn weten is hij pas M springen en L eventing.
Ik bedoelde dat hij Z dressuur loopt en daarnaast in de eventing en springsport uit komt...niet dat hij Z geklasseerd is in alle 3 de disciplines hahaha sorry, was een beetje onduidelijk.
kim_1990 schreef:Anders eens kijken naar zuperhero XX...hij is ook BP maar zonder fries bloed en tevens heeft hij geen nederlandse bloedlijnen (en volgens mij dus ook samber-vrij)
Hij is allround en qua prestaties loopt hij zelf momenteel Z dressuur eventing en springen...
Hij is ook nog eens homozygoot bont
janderegelaa schreef:kim_1990 schreef:Anders eens kijken naar zuperhero XX...hij is ook BP maar zonder fries bloed en tevens heeft hij geen nederlandse bloedlijnen (en volgens mij dus ook samber-vrij)
Hij is allround en qua prestaties loopt hij zelf momenteel Z dressuur eventing en springen...
Hij is ook nog eens homozygoot bont
Zuperhero is langs vaderskant de moederlijn van Samber. Maar wel ver weg dus geen punt.
Silly1972 schreef:Oh oke dat hebben ze dan snel gedaan, 2 weken geleden waren ze nog M2+1.
Vandaar mijn verbazing.
Maar ik zie het, in 6 weken van L1, naar Z1
Dat is pittig
janderegelaa schreef:Samber was zelfs ontzettend goed. Als er nog sperma zou zijn dekte ik er meteen mee. Het probleem met Samber dat hij heel veel troep gedekt heeft, alleen maar voor de kleur. Maar hij kon zo verschrikkelijk apart bewegen in de hogere klasses, hij zou nog steeds hoge ogen gooien.
kim_1990 schreef:janderegelaa schreef:Samber was zelfs ontzettend goed. Als er nog sperma zou zijn dekte ik er meteen mee. Het probleem met Samber dat hij heel veel troep gedekt heeft, alleen maar voor de kleur. Maar hij kon zo verschrikkelijk apart bewegen in de hogere klasses, hij zou nog steeds hoge ogen gooien.
Helemaal eens.
Ik had hem ook heel graag nog eens gebruikt...is er geen diepvries (meer) beschikbaar van hem?
janderegelaa schreef:janderegelaa schreef:Samber was zelfs ontzettend goed. Als er nog sperma zou zijn dekte ik er meteen mee. Het probleem met Samber dat hij heel veel troep gedekt heeft, alleen maar voor de kleur. Maar hij kon zo verschrikkelijk apart bewegen in de hogere klasses, hij zou nog steeds hoge ogen gooien.
Helemaal eens.
Ik had hem ook heel graag nog eens gebruikt...is er geen diepvries (meer) beschikbaar van hem?
Het er is er nooit geweest. Nijhof heeft het wel eens voorgesteld aan Vrieling maar die wilde nooit. Ik heb nog sperma van zijn zoon.
ivy_power89 schreef:De meeste zijn inmiddels beschikbaar middels KI
Denk dat je eerst moet kijken welke hengst op je merrie past, en dan kijken welke met KI beschikbaar is.
janderegelaa schreef:wisanda2003 schreef:Weet iemand welke barock pinto hengsten met friesbloed ki dekken?
Bij het stamboek is er, op enkele na, weinig te vinden op ze beschikbaar zijn voor dekdienst en waar.
Diamond Homozygoot dekt KI. Homozygoot en Fries bloed.
Rex_Rolfo schreef:Silly1972 schreef:Oh oke dat hebben ze dan snel gedaan, 2 weken geleden waren ze nog M2+1.
Vandaar mijn verbazing.
Maar ik zie het, in 6 weken van L1, naar Z1
Dat is pittig
Hij is van 2018, mocht natuurlijk pas deze maand Z starten. Maar dan nog hebben ze er geen gras over laten groeien![]()
Van M2+1 naar Z1 is een kleine stap voor een ruiter die met twee paarden Z1 met winst heeft gelopen (hoef je dus niet eens prof voor te zijn). Dan mag je meteen Z1 starten, breng je je paard een keer M uit voor de ervaring en als ie er klaar voor is kun je meteen Z starten.
Zag op de foto dat ie met s&t is uitgebracht, dat is over ruim twee maanden ook niet meer mogelijk. Vanaf april pas vanaf Z2 toegestaan.
janderegelaa schreef:Ik vind dat je wel goed op moeten letten. Van Diamond weet ik alleen KI maar als een hengst KI en natuurlijk dekt loop je zo tegen een EVA- of CEM besmetting aan. Als ze op een erkend station staan mag het ook niet.
wisanda2003 schreef:ivy_power89 schreef:De meeste zijn inmiddels beschikbaar middels KI
Denk dat je eerst moet kijken welke hengst op je merrie past, en dan kijken welke met KI beschikbaar is.
Maar welke zijn " de meeste"?... ik heb ieme en idd daimond gevonden, maar verder kan ik eigenlijk geen hengsten vinden. En als ik geen namen/ afstamming heb, dan weet ik ook niet of ze bij mijn merrie passen.