Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XladyX schreef:Dan ben ik eigenlijk heel benieuwd en misschien gekke vraag, maar zouden vliegenschimmels ook minder last hebben van melanomen op latere leeftijd (omdat sommige cellen zichzelf dus weer "repareren" om weer pigment te maken)? Of staat dat er helemaal los van
Rennie89 schreef:Als deze bruine vliegen schimmel op kleur getest is hoor ik het graagik heb er in elk geval nog nooit van gehoord. Alle vliegen schimmels die ik kende waren vos basis. Had zelf een bijrijdpaard welke vos basis vliegenschimmel was. Schimmel doet een hoop met een kleur. Ze worden vaak donkerder geboren, bij vossen kunnen de manen grijs/zwart worden of juist weer lichter, er is geen pijl te trekken
Art_Ificious schreef:Zeer interessante vraag.
Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar. Heb altijd gezegd geen schimmel te willen, de melanomen zijn er een reden voor. Maar zo appelschimmels en vliegenschimmels met véél stippen vind ik juist wel mooi. Gewoon witte niet
Rennie89 schreef:Dankjewel voor de foto’s, enig idee of hij vos draagt? Heb ooit een onderzoek gelezen dat de uiting van vliegenschimmel gelinkt was aan het vos gen, waarschijnlijk hoeft het dan niet dominant te zijn op dat moment. Is al lang geleden hoor en wellicht is het inmiddels al achterhaald maar zo heb ik het altijd geleerd
zasread schreef:Volgens mij wordt elke appelschimmel op een gegeven moment OF helemaal wit OF vliegenschimmel. Appelschimmel is gewoon een van de tussenfases van het witter worden. De een wordt dat alleen sneller dan de ander. Sommigen zijn met 3 jaar al wit, ander nog steeds niet helemaal als ze 20 zijn.
Mijn paard deed er relatief lang over om vliegenschimmel te worden.
Hij is nog heel lang donker geweest en tussendoor nog appelschimmel. Nu worden zijn manen, staart en benen langzaam steeds witter. Maar krijgt hij ook steeds meer vliegenstippen. Maar ik ken ook appelschimmels die uiteindelijk helemaal wit zijn geworden.