Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonprayer schreef:hoi, ik ben een leek op het gebied van fokken. wel ben ik de gelukkige die een zoon can staccato heeft, hij is heel ruim in zijn beweging, ik krijg heel vaak verbaasde gezichten wanneer hij zijn draf inzet. op concours voor de.middendraf toch standaard een 8 en al een paar keer een 9 gekregen. heel eerlijk en betrouwbaar. hij kan heel handig springen en heeft en geeft zoveel vertrouwen.
christianso is ook een hengst, zoon van staccato. hij is ook super!
staccato heeft een zoon die half knabstrub is, maar ik weet even niet meer hoe die heet. heel gaaf dier ook, veel bravour als je hem zag,.ik dacht zeg maar, oeh ga je daar op?? maar gewoon een schatje met opstappen en rijden.
ik heb mijn paard Duende (moravita's devoto op papier) ook zelf zadelmak gemaakt, alleen maar omdat ik hem zo vertrouwde en hij mij, ik ben gewoon na wat voorbereiding, zo opgestapt
Sansa schreef:Ik volg ook! Ben toevallig net zelf in bezit van een Knabstrupper merrie en wij kijken zelf naar Spotilas als match. Mijn merrie is een DSP met een Knabstrupper lijntje en Spotilas staat 45 minuten van ons vandaan, dus misschien kunnen we hem zelfs bezoeken?
Cheytjuh schreef:Hier ook een fijne zoon van Christianso lopen dit jaar uit onze gelderse merrie, erg fijn karakter, mooi lengte in het lijf en bij mijn merrie die zelf strak is op de lendenen en het platte kruis vaak doorfokt lijkt het veulen dit niet te hebben tot dusver.
Mandienio is idd geruind, alleen middels diepvries beschikbaar. Zou ik persoonlijk ook niet gebruiken op deze merrie.
Henkie zou ik ook niet adviseren op basis van je verbeterpunten. Gaat je geen lengte in het lijf of minder strakke lendenen geven verwacht ik.
Wellicht is Matiz (Eebert x Vitens; gelders ggkj nog het overwegen waard? Geeft maat, lengte en ruimte in beweging door, hier een erg fijn hengstveulen van hem lopen en 4 in verwachting voor aankomend jaar.
lissisanne schreef:Sansa schreef:Ik volg ook! Ben toevallig net zelf in bezit van een Knabstrupper merrie en wij kijken zelf naar Spotilas als match. Mijn merrie is een DSP met een Knabstrupper lijntje en Spotilas staat 45 minuten van ons vandaan, dus misschien kunnen we hem zelfs bezoeken?
Oh super leuk! Welke bloedlijnen heb jij?
Woon je in Denemarken dan? Dacht dat hij daar stond!
edit: ik zie dat je in Denemarken woont haha. Dat maakt alles wel veel makkelijker. Ik ben een beetje jaloers op alle klassieke hengsten die jij beschikbaar hebt daar!
Sansa schreef:lissisanne schreef:
Oh super leuk! Welke bloedlijnen heb jij?
Woon je in Denemarken dan? Dacht dat hij daar stond!
edit: ik zie dat je in Denemarken woont haha. Dat maakt alles wel veel makkelijker. Ik ben een beetje jaloers op alle klassieke hengsten die jij beschikbaar hebt daar!
Plot twist: Ik heb alle papieren ontvangen en ze is geen Knabstrupper maar een DSP
Ze hebben "Knabstrupper" bij kleur ingevoerd. Maar haar vader is een DSP en haar moeder een Deense Pinto. Ze heeft een brandmerk, maar die was niet zo goed zichtbaar, dus ik zag eerder die DSP print niet zo goed, haha.. Ze heeft een mooi snowflake vachtje en ze is erg braaf dus het maakt ons verder niet uit!
Nu gaan we eerst haar keuring resultaten goed bekijken voordat we een hengst gaan kiezen. Heel veel succes met het vinden van een passende hengst voor je merrie! Ze is een plaatje hoor
corinadrenth schreef:Hier een frederiksborger fokker.
Ik zou voor staccato gaan om dichtbij het ras te blijven.
En betreft het frederiksborger stamboek. Ze zijn helemaal niet moeilijk en stug.
Wij hebben in 2 jaar tijd al ontzettend veel van ze geleerd en ze v
Andwoorden altijd netjes. Ze denken heel er met ons mee