Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cantodea11 schreef:Jij weet er altijd wat bijzonder van te maken wat een uniek leuk veulen ik volg je
Ik vond gio ook een fantastische fjord
Sanet schreef:Wat uniek!
Wel heel roze bij de ogen en mond, verbrandt dat ook sneller of valt dat wel mee?
Moeders is ook prachtig!
Mars schreef:Prachtig een kvit fjord!![]()
Ik weet dat er ooit al eens eentje op bokt was, Fimke, Famke... zoiets. Misschien is ze nog terug te vinden. Bizar dat t stamboek dit niet erkent, hopelijk veranderd dat nog in de toekomst.
Bowo schreef:Ik denk dat jullie met Gra naar een ander gen verwijzen. Amber verwijst met Gra naar agouti (want de 'standaard' Fjord heeft agouti (op een zwarte basis) en een gra, oftewel zwarte heeft geen agouti. Wat de basis(rood/zwart) daarin doet is dus minder van belang. Daarin is het dus logisch om Gra te gebruiken voor agouti.
Amber_ schreef:30 april is mijn eigen gefokte merrieveulentje zelf moeder geworden.Wat gaat dat dan ineens hard.
Moeder Phinte is gulblak van kleur. Ze is een dochter van mijn verkochte rodblak hengst Gio en gulblak merrie Arwen. Dit jaar zal ze 4 jaar worden.
Hier zelf als veulentje
[ [url=m/DjCBKf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lang lang geleden toen ik mijn springtopper Fjordy had, riep ik altijd al dat ik ooit een rode fjord wilde! Mensen zeiden altijd, niet op kleur zoeken en/of fokken. Toch kwam Gio met 4 maanden oud. Uiteindelijk is hij een goedgekeurde dekhengst geworden in NL en België. Hij staat sinds 2 jaar in Amerika.
[ [url=m/G2agPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dEImRj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naast Gio was ik op zoek naar een goede gulblak merrie, welke ook bizar schaars zijn. Zodoende kwam na lang zoeken mijn prinses Arwen uit Duitsland. Ze was de eerste gullmerrie in NL.
Arwen
[ [url=m/ibaIQ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gio en Arwen
[ [url=m/HXmmVY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze behaalde mooie 1e premie in NL en met Gio kreeg ze een prachtig gulmerrietje: Phinte!
Kleurtjes waren vroeger uniek bij de fjorden, maar tegenwoordig zie je ze steeds meer. Gelukkig!Zeker als er gekeken blijft naar kwaliteit uiteraard.
Kvit is niet geaccepteerd door het (moeder) stamboek. Helaas, want het is immers "gewoon" een cremello of een prelino.Phinte hebben wij laten dekken door de Belgisch en Duits goedgekeurde dekhengst Junar, wetende dat er 25% was op een cremello.
Blij verrast waren we met dit prachtige fjordenmeisje. Ze is nummer 4 van de wereld. Natuurlijk wilde ik dat toch wel even vol trots delen hier.
Ze is hier net geboren en 2 dagen oud.
[ [url=m/qDT1Zn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oQSOw0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JnXJSC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fZvXbw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1NMTLj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P1aqno.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zRNKT1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zal nog getest worden op Gra, aangezien haar vader Junar ook Gra draagt.