Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Na de gitzwarte start van 2023 nu toch een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 06:24

Dank je wel.
Ja, ik was te enthousiast en blij met een gezond veulen en heb niet specifiek gekeken welke foto’s internetproof zijn, dus dat zal ik de volgende keer maar doen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 07:17

Maar even wat anders: wat is je plan met dit knappe kind?

Ga je hem ook kwpn registreren?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 07:46

Jeetje mensen..volgens mij vertekend het beeld precies door de hoek van de foto.
Aan de stenen te zien is dit gewoon een 2.5 x 3 of zelfs 3.5 stal
Klein voor een merriebox? Ja.. risicovol voor een merriebox? Ja..

Maar dat is het pakkie an van de TS.
Als er wat gebeurt is dat haar verantwoordelijkheid en haar risico.

Wat een prachtig veulen!
Heb je voornemens deze te houden?
En is de hengst een keuze geweest om er wat meer lijf aan te krijgen zegmaar? Zover ik het ras ken zijn de frederiksborgers beste stevige goede paarden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:19

Jolliegirl schreef:
Jeetje mensen..volgens mij vertekend het beeld precies door de hoek van de foto.

Wat een prachtig veulen!
En is de hengst een keuze geweest om er wat meer lijf aan te krijgen zegmaar? Zover ik het ras ken zijn de frederiksborgers beste stevige goede paarden.

Ja, het "is het risico van TS", maar zeker na zoveel ellende wil je toch alle risico's op nog meer ellende uitsluiten lijkt me.

En "hier moeten ze het mee doen, want zo groot zijn de stallen nu eenmaal" vind ik een ongelooflijke dooddoener, sorry. Je zorgt toch dat je dat éérst op orde hebt, vóórdat je überhaupt aan een veulen begint? Desnoods plaats je de merrie tijdelijk elders. Ik hoop maar dat het vertekend beeld is, maar dat vraag ik me af, de grootte verander je niet.

Ik weet dat TS het niet leuk vindt om zulke reacties te krijgen en dat begrijp ik ook, maar ik begrijp oprecht eerder genoemde dus echt niet.

In ieder geval van harte gefeliciteerd TS met jullie prachtige veulen. Gelukkig is het dit keer wel goed gegaan en hopelijk mogen jullie lang van deze knapperd genieten!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:30

Wat hebben jullie een pech gehad afgelopen maanden -O- , gelukkig nu een gezond en knap veulen <3 .

Overigens ontzettend hufterig om zo door te blijven zagen over de stal, noem het 1x en laat het daarna gewoon rusten zoals TS vraagt. Ik vind dit echt niet netjes.

Pepressel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:40

Gefeliciteerd, wat een knapperd!
Dat mag ook wel, na al die pech...

Hoe spreek je de naam uit als ik vragen mag?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:20

Jij bent trots, ik vind hem prachtig (wellicht omdat hij qua koppie op mijn vos lijkt),

Heb je nog wat foto's van hem?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:42

Jolliegirl schreef:

Wat een prachtig veulen!

Ik gok zelfs kleiner, agz ts niet wil vertellen wat de afmetingen zijn. Deze box is voor een enkel paard al te klein, laat staan voor een met veulen. Dit is echt gevaarlijk en ik sluit me dan ook aan bij myfairytale. :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:16

Offtopic: Er waren toch minimum afmetingen sinds kort? Of gelden die niet altijd?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 12:28

De stal is zeker wel 3,5 bij 3,5 .

Ik heb gevraagd om dit topic te sluiten :j. Ik hoef dit niet en al helemaal geen aannames die gecombineerd worden met onze ellende, die nergens ooit ook maar iets te maken hebben gehad met de afmetingen van de box.

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Een eventueel volgend topic zal ik weer even alles door het Bokt filter laten gaan qua foto’s

@Jolliegirl: de hengst is gekozen omdat ik graag de combi wilde maken omdat ik inderdaad denk dat beide rassen elkaars type kunnen complimenteren en dit bloedspreiding geeft voor mijn fokkerij.

Sophie en Jolliegirl : Ik hoop dat we hem aan kunnen houden voor o.a onze eigen fokkerij voor de toekomst, maar we moeten het daar maar eens goed over hebben thuis. Ik heb gevraagd of hij KWPN geregistreerd kan worden, zo niet dan naar Kgps.

Allemaal een fijne dag gewenst!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:40

Gefeliciteerd! Fijn dat je nu een gezond veulen hebt na alle pech! Ik vind wel de stal erg klein voor een merrie/bevallingsstal. Die moet zeker 2 x zo ruim zijn om veilig te kunnen bevallen. Gelukkig is alles goed gegaan. Geniet van je vosje!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:43

Wat gaaf, de vader van het veulen is van Ton Duivenvoorden toch? Prachtige hengst en fijn een gezond mooi veulen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:47

Ik heb ook wat over de box gezegd, maar was er ook niet vanuit gegaan dat de verschrikkelijk dingen die je meegemaakt hebt door de box kwamen.

Vind het alleen zo eng dat de merrie of het veulen vast komen te liggen of merrie op het veulen, hoop juist dat alles juist goed blijft gaan dit keer!

En je hebt het over Bokt-proof, ik ga er vanuit dat iedereen juist alleen het beste wil voor je merrie en het veulen en je er daarom op wijzen. :j

Ik wens je oprecht heel veel plezier met knappe mams en knappe veulen!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 12:50

Ineke2 schreef:
Wat gaaf, de vader van het veulen is van Ton Duivenvoorden toch? Prachtige hengst en fijn een gezond mooi veulen!

Dank je!
Nee de vader Honesta’s Christiansø is van Mirjam Riecker.
Zijn vader Staccato is van Ton inderdaad :j

Verder @iedereen : ik fok al 15 + jaar paarden, ik weet de afmetingen die een box ‘hoort’ te hebben.
Heb daar echt geen les in nodig. Fijn dat iedereen tegenwoordig die grote boxen tot hun beschikking heeft (op onze vorige stal hadden ze die ook voor de bevalling maar na de bevalling gingen ze naar net zo’n afmeting die ze nu hebben)

Nogmaals: dit zijn de afmetingen waar we het mee moeten doen

Ik snap heus iedereen zijn intenties maar het is gewoon belachelijk dat er aannames worden gemaakt die helemaal niet kloppen en over het beste met onze paarden voorhebben: daar werk ik al 15 jaar dag in dag uit voor. Welzijn van onze paarden is niet te beoordelen vanaf deze foto’s.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:45

Gefeliciteerd met je veulen , aansprekend type. Wil hadden onze merrie met veulen in een 6 bij 4 stal staan en toch lag het veulen regelmatig vast. Dus afmeting zegt niet alles.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:51

Als dit topic gesloten wordt omdat jij deze reacties niet wilt, is dat fors oneerlijk tegenover alle andere topics waar TS'ers 'niet de gehoopte reactie kregen'. Die moesten volgens de bokt regels allemaal open blijven...

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 13:56

Ik ga hier niet op in, fijne dag nog :o

@uxgranta: dank je. En precies, toen wij ze in die afmetingen hadden staan hebben we merrie en veulen enkele keren vast gehad, ondanks de afmetingen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:00

Gefeliciteerd met het prachtige veulen!! Eindelijk na alle ellende.

De box was indd ook het eerste wat mij opviel. En dat iets 15 jaar geleden zo 'hoorde'. Inmiddels zijn drie dichte wanden niet meer van deze tijd. Paarden horen elkaar te kunnen zien en neuzen. Snap dat het niet 1,2,3 voor iedere paardenhouder is weggelegd.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:11

Gefeliciteerd!! Het is je zo gegund na alle drama, heel veel plezier met hem :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:12

Myfairytale schreef:
Ik heb ook wat over de box gezegd, maar was er ook niet vanuit gegaan dat de verschrikkelijk dingen die je meegemaakt hebt door de box kwamen.

Vind het alleen zo eng dat de merrie of het veulen vast komen te liggen of merrie op het veulen, hoop juist dat alles juist goed blijft gaan dit keer!

En je hebt het over Bokt-proof, ik ga er vanuit dat iedereen juist alleen het beste wil voor je merrie en het veulen en je er daarom op wijzen. :j

Ik wens je oprecht heel veel plezier met knappe mams en knappe veulen!

Ik had het over internetproof :) want ook op social media kan je opmerkingen verwachten van foto's die misschien niet zo gunstig zijn. Het is gewoon lastig als je paarden in pension staan. Dan heb je niet alles voor het zeggen. Natuurlijk kunnen we hier eindeloos discussies over voeren, al heeft dat denk ik weinig zin. TS kan het voor nu gewoon niet aanpassen.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:38

Cheytjuh schreef:

Ik heb gevraagd om dit topic te sluiten :j. Ik hoef dit niet en al helemaal geen aannames die gecombineerd worden met onze ellende, die nergens ooit ook maar iets te maken hebben gehad met de afmetingen van de box.

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Een eventueel volgend topic zal ik weer even alles door het Bokt filter laten gaan qua foto’s

@Jolliegirl: de hengst is gekozen omdat ik graag de combi wilde maken omdat ik inderdaad denk dat beide rassen elkaars type kunnen complimenteren en dit bloedspreiding geeft voor mijn fokkerij.

Sophie en Jolliegirl : Ik hoop dat we hem aan kunnen houden voor o.a onze eigen fokkerij voor de toekomst, maar we moeten het daar maar eens goed over hebben thuis. Ik heb gevraagd of hij KWPN geregistreerd kan worden, zo niet dan naar Kgps.

Je kan mij niet wijsmaken dat die stal 3,5 bij 3,5 is. Gok dat ie de 3 bij 3 nog niet eens haalt. Daarbij vind ik “dit is waar ze het mee moeten doen” een beetje raar gesteld. Breek dan de muren eruit en houd de helft minder paarden zodat je ze fatsoenlijk kan huisvesten. En fok geen veulens. Maar zal er over op houden :)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 09:22

Tribunals schreef:
Cheytjuh schreef:

Je kan mij niet wijsmaken dat die stal 3,5 bij 3,5 is. Gok dat ie de 3 bij 3 nog niet eens haalt. Daarbij vind ik “dit is waar ze het mee moeten doen” een beetje raar gesteld. Breek dan de muren eruit en houd de helft minder paarden zodat je ze fatsoenlijk kan huisvesten. En fok geen veulens. Maar zal er over op houden :)

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Vertel me het geheim eventjes van die bijzondere ogen van je die op basis van een foto uit een bepaalde hoek een accurate afmeting kunnen inschatten. :j denk dat ik er rijk mee kan worden :o
Een fijne dag nog. Ik geniet vanmiddag van onze ernstig zielige paarden :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:29

Cheytjuh schreef:
Vertel me het geheim eventjes van die bijzondere ogen van je die op basis van een foto uit een bepaalde hoek een accurate afmeting kunnen inschatten. :j denk dat ik er rijk mee kan worden :o

Uitrekenen aan de hand van de hoeveelheid bakstenen op een rij

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:30

Cioccolato schreef:
Cheytjuh schreef:

Uitrekenen aan de hand van de hoeveelheid bakstenen op een rij

Dan kom ik uit op ongeveer 2.70m aan beide kanten :j

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 09:34

Serieus mensen, doe wat met jullie leven :')
Weltrusten :')