Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merelhof schreef:Iedere zijn mening, maar hier wordt toch een loopje genomen met de feiten. Je analyse is een voorbeeld van de confirmation bias: je neemt een stukje data en vergroot die om je gelijk te bewijzen. Zo werk dat niet. Kijk een beetje over de jaren heen en je zal steeds zelfde type van hengsten tegen komen (trakheners, AA, XX) of zonen ervan (of zonden uit een bloed moeder). Dat je ooit een klein veulen van een AA hebt gehad is geen enkele reden om dat te extrapoleren naar een ganse populatie. Als je kijkt naar de lijnen van Jarnac en dus Ryon d'naex, die fokken bvb vergrotend. Denken dat je met bvb Gemini XX het springen niet gaat verbeteren, dat zou dan de eerste zijn.
oji schreef:Oh wat apart dat jij te horen hebt gekregen dat Diarado nog wel eens rotzakkies geeft. Ik had hem voor mijn merrie juist geselecteerd omdat ik alleen maar te horen kreeg dat hij zulke fijne meewerkende en rijdbare paarden geeft. Mijn merrie kon zelf nogal een lastpak zijn dus karakter was mijn eerste criterium om op te selecteren. Maar goed, is maar net wat de ervaringen zijn van de mensen die je kent natuurlijk. Ik ben om die reden ver weg gebleven bij Connect en Indoctro (wat ik beide verder echt geweldige hengsten vind).
Cookie2222 schreef:Ik heb ze even bekeken. Dourkhan Hero Z, heel mooi paard. Maar lijkt me erg heet. Weet niet of het veulen dan niet te fel wordt.
Ik heb mijn kring even gevraagd en die geven aan dat love Connect nog wel eens pony achting wil fokken. Dat zou ik zonde vinden. Enig idee of dit klopt?