Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna2006 schreef:Wij hebben een kudde van 11 NMPRS/AMHA/AMHR paardjes en 1 shetlander van 35+
De shet loopt je zo omver als ze iets wilt![]()
Wij doen echt de meest leuke en grappige dingen met onze minipaardjes. Wij mennen, doen obstacle parcours, aan de hand springen, wandelen, zwemmen, lopen mee naast de fiets,... Echt alles wat je kan bedenken.
Dus hier zijn ze zeker heel erg geschikt voor.
Als fokker selecteer ik enorm op bepaalde eigenschappen die ik wil terug zien in mijn veulens. Ik wil aangename stabiele karakters waar toch voldoende pit in zit om op shows te gaan, maar waar ik niet mijn handen aan vol heb thuis.
Ik heb een nichtje van 7 en eenderd welk paardje ze ook kiest, ze kan ermee gaan wandelen en leuke dingen doen, zelfs onze dekhengst.
Dus ik zou zeggen, zoek een fokker waar ze meer doen dan alleen maar mooie veulentjes kweken. Als je leuke dingen wilt doen ermee moet je dat kunnen testen als je daar bent. Lekker een stukje langs de baan wandelen, de bossen in. Dat je weet dat je het juiste maatje kiest, want ze gaan een leven lang mee.
JustMePris schreef:Bedankt iedereen voor alle reacties! Ik ga binnenkort kijken bij een shetlander, mischien word het niks maar dan heb ik in ieder geval ervaring met het kijken en dan zie ik ook of het me aanspreekt.
Zijn er nog bepaalde dingen die echt gevraagd moeten worden als ik langs ga? Een aantal dingen weet ik wel te vragen: oude blessures (ga er niet veel intensiefs mee doen maar altijd fijn om te weten), gevoelig voor hoefbevangenheid, omgang naar andere paarden/mensen. En ik kom vast op nog wat dingen maar ik dacht mischien hebben jullie tips? Bedankt
Dennis schreef:JustMePris schreef:Maar ik vind bepaalde kleurtjes (waaronder appaloosa's) helemaal geweldig, maar deze zijn niet tot bijna niet te verkrijgen als shetlander maar wel als mini paardje.
Appaloosa is de enige kleur die verboden is bij het NSPS, dus het klopt wel dat shetten met stippels slecht te vinden zijn.
Ik ben echt absoluut pro shet. Fijne pony's, werken graag, doen alles voor je, zijn eerlijk en zijn vriendelijk.
Ik heb er 6 lopen, 5 stamboek pony's en 1 papierloze die goedgekeurd is bij het NMPRS als dekhengst. Allemaal met hun eigen karakter en mij allemaal even dierbaar.
Dennis schreef:JustMePris schreef:Maar ik vind bepaalde kleurtjes (waaronder appaloosa's) helemaal geweldig, maar deze zijn niet tot bijna niet te verkrijgen als shetlander maar wel als mini paardje.
Appaloosa is de enige kleur die verboden is bij het NSPS, dus het klopt wel dat shetten met stippels slecht te vinden zijn.
Ik ben echt absoluut pro shet. Fijne pony's, werken graag, doen alles voor je, zijn eerlijk en zijn vriendelijk.
Ik heb er 6 lopen, 5 stamboek pony's en 1 papierloze die goedgekeurd is bij het NMPRS als dekhengst. Allemaal met hun eigen karakter en mij allemaal even dierbaar.
Zinzi_jewel schreef:Dennis schreef:
Kun je papierloos laten goedkeuren als dek hengst.
Wij hebben een hele knappe staan nl