Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hagelslag schreef:Is het opvielen op de eventuele dracht van 9 maanden gebeurd?
Zo ja, dan kan je de dracht niet missen.
Indien alleen in oktober opgevoeld is ga ik geen uitspraak doen
Ayasha schreef:hagelslag schreef:Is het opvielen op de eventuele dracht van 9 maanden gebeurd?
Zo ja, dan kan je de dracht niet missen.
Indien alleen in oktober opgevoeld is ga ik geen uitspraak doen
In de OP staat dat TS haar vorige maand nog heeft laten op voelen. Dan zou het veulen echt al niet meer te missen moeten zijn. Vindt haar nu ook niet echt drachtig ogen. Mijn merrie ziet er momenteel ook zo uit van de lente grasjes en ben 100% zeker dat die niet drachtig is.
marion82 schreef:Bedankt allemaal, ik zie spoken dan denk ik.
Ze is idd vorig jaar oktober opgevoeld bij de vorige eigenaar en vorige maand heb ik haar ook laten opvoelen en 2 dagen later laten scannen.
Mocht er toch opeens iets naast liggen, zal ik de veearts adviseren een ander beroep te gaan uitoefenen.
Ik ga wel een ander laten komen, aangezien ze nu met een week ertussen, ook al 2x wat opgedroogd bloed? aan de kling heeft en ook wat slijm.
SolarHertog schreef:marion82 schreef:Bedankt allemaal, ik zie spoken dan denk ik.
Ze is idd vorig jaar oktober opgevoeld bij de vorige eigenaar en vorige maand heb ik haar ook laten opvoelen en 2 dagen later laten scannen.
Mocht er toch opeens iets naast liggen, zal ik de veearts adviseren een ander beroep te gaan uitoefenen.
Ik ga wel een ander laten komen, aangezien ze nu met een week ertussen, ook al 2x wat opgedroogd bloed? aan de kling heeft en ook wat slijm.
zoals aan aantal keer is aangegeven, bloed laten trekken. hier ook eens gehad dat dierenarts dracht had gemist. opvoelen bij de vorige eigenaar zou ik niet als waardevol zien, je was er niet bij en een verkopen vertelt graag wat je wilt horen.
altijd op je onderbuik gevoel vertrouwen. wij vanachter een scherm kunnen veel zeggen en vinden maar alleen jij kent je paard.
Moestuin schreef:Maar bloed uit de vulva, en zeker regelmatig zoals je aan geeft, is niet normaal. Dat is ook niet iets dat ik terug koppel naar een dracht.
Normaal kunnen ze met opvoelen een veulen echt niet meer missen. Ik heb ooit eens getwijfeld bij een merrie en de dierenarts zijn arm zat er nog niet volledig in en die wist direct dat ze nog dragend was.