Whaha ik moest bij Jos denken aan de stampertjes van Puk van de Petteflat. Hij is al mooi uitgegroeid tot nu toe
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat betekend dat Nora in de veilige zone zit om te bevallen! Altijd fijn zo'n mijlpaal

welmoedz schreef:[ [url=m/dVQab2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Whaha ik moest bij Jos denken aan de stampertjes van Puk van de Petteflat. Hij is al mooi uitgegroeid tot nu toe
Het is echt niet normaal wat hij nu al aan manen/voorpluk heeft en hij is pas 10 maanden. Ik heb regelmatig moeite met het vinden van zijn oren
Maar vooruit, nog eentje van vandaag voor de liefhebbers

Gelukkig zien de weersvoorspellingen er weer beter uit. De afgelopen week zat ik toch niet op een veulen te wachten.. Maar voor nu geniet ze weer heerlijk van het zonnetje. 

Ze is het na een tijdje zat in de kleine wei, zet je haar in de paddock is ze het daar weer zat en dan wil ze naar stal maar dat is ze ook weer zat.. Ook naar de andere pony's is ze anders, ze hangt er maar een beetje bij en is zelfs echt nukkig naar ze. Gisteren was ze zelfs fanatiek aan het steigeren/happen naar een andere merrie 

Echt top aankoop, kan opeens zoveel meer bekijken! Overdag staat ze nu deels een tijd op een klein stukje gras in de tuin (speciaal zodat we merries richting de bevalling goed in de gaten kunnen houden) en deels gaat ze terug naar de groep zodat ze nog wel met de anderen kan contacten als ze dat wil. En dan in de avond/nacht staat ze op stal.

Heb nu sinds 2 nachten het halster alarm ook omgedaan. Je weet het toch niet met zo'n eerste veulen, wellicht verrast ze ons opeens. In ieder geval weet ik wel dat ze 'snachts heeeel graag heeeel lang plat ligt te slapen

Mijn telefoon leen ik ook maar niet aan iemand uit, al die uier foto's die er op staan om te kunnen checken. Mensen zullen dan wel denken, wat is dat voor raar persoon
Maargoed, echt veel spannends is er nog niet te melden. Veulen is wel lekker actief, altijd fijn om dat te zien.
Wpaard schreef:Wat spannend zeg. En een mooie merrie. Vind de foto's van de slinger met ballonnen erg leuk, waar heb je de slinger vandaan ?
![]()
Mijn shetlandermerrie zit nu op 302 dagen.

Laureas schreef:Nog steeds spannend bij jou! Hier zijn ondertussen 2 champagne mini´s geboren.
Stiekem had ik natuurlijk nu al wel op een veulentje gehoopt, maar gezien de tekenen die ze geeft wist mijn verstand wel dat het niet heel logisch zou zijn.

Ze slaapt in de nacht extreem veel de laatste dagen. Het is me ook opgevallen dat ze overdag eigenlijk niet meer ligt, dus dat verklaard wel wat denk ik. Dit beeld hieronder kan echt uren duren.. Laat ik het zo zeggen, het is dat ik vind dat ik de verantwoording moet nemen om er alles aan te doen wat ik zou kunnen zodat het goed zal verlopen, dus ook de gebroken alarm nachten. Maar wat zou ik dat ding toch graag uit willen doen soms om maar gewoon een nacht te kunnen slapen. Maar hé, het veulen komt toch een keer!

Nora is het zat, ik ben zo benieuwd naar het veulentje en het is prachtig veulenweer. Misschien is het ook dat ze nu al een tijdje stilstaat/weinig vooruitgang toont qua uier dat het voor je gevoel maar niet vooruitgaat.
Dan nog maar even wat plaatjes!

Na de eerste teleurstelling was ik er toch eigenlijk heel blij mee, want.. mijn ervaring is na leeglopen gaat het vaak nog een keer vol lopen maar dan voor het echte werk
Qua beeld op de foto's lijkt het misschien niet heel veel verandering, maar vooral als je voelt merk je het verschil goed.

naomiiiii schreef:En knappe hond trouwens!
Tis ook wel echt mijn kleine knappe vriendinnetje 
Pandakaas schreef:Laureas schreef:Nog steeds spannend bij jou! Hier zijn ondertussen 2 champagne mini´s geboren.
Gefeliciteerd!! Alles goed gegaan? Wel super gaaf dan als extra 2 keer champagne![]()