Kruising Fries/Merens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:09

Estragon"]
[quote="SuperRoos schreef:
estragon, er kunnen juist hele sterke paarden uit dit soort kruisingen ontstaan, het is maar net welke eigenschappen ze van de ouders erfen, de goede of de minder goede kanten, en zoveel verschilt het niet zo eens vind ik, het ligt aardig in hetzelfde straatje,
als je ook ziet dat je kruising shirexappaloosa of xmorgan hebt...

het is natuurlijk altijd afwachten en bij sommige kruisingen denk ik ook, dat zou ik niet doen, ieder zn eigen mening daarover wat dat betreft!

Ik vind absoluut niet dat een merens en een fries in hetzelfde straatjke liggen...
Maar het is net wat je zegt het is maar net welke eigenschappen ze erven. Omdat ze zo verscillend zijn, imo, kun je dus een totaal mislukt dier krijgen doordat hij precies de eigenschappen heeft die niet bij mekaar passen..
Een merens is een heel sterk paard, zonde om daar aan te gaan sleutelen.......
[/quote]

nouja, hetzelfde straatje, bedoel een beetje qau beharing en een beetje de bouw misschien, mensen zeggen ook vaak dat een merens een kleine fries is maar daar ben ik het ook weer niet mee eens hoor,
en idd, best zonde om aan de merens te gaan sleutelen, maar verder ook wel weer leuk om te kijken wat eruit komt he

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:11

SuperRoos schreef:
nouja, hetzelfde straatje, bedoel een beetje qau beharing en een beetje de bouw misschien, mensen zeggen ook vaak dat een merens een kleine fries is maar daar ben ik het ook weer niet mee eens hoor,
en idd, best zonde om aan de merens te gaan sleutelen, maar verder ook wel weer leuk om te kijken wat eruit komt he

Ik denk dat je met de Fell-pony in de war bent Haha!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:20

Hier een aantal foto's van Merens kruisingen:

Merens X Tinker:
Afbeelding

Merens x Fries (Dit is Wopke!):
Afbeelding

Merens x New Forest:
Afbeelding

Als iemand nog meer kruisingen heeft mij graag even PB-en!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:23

Ik vind die laatste erg eng overkomen Scheve mond

Die eerste is echter weer net een Fell-pony Haha! En Wopke net een luxe minifries Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:24

Misschien voor de duidelijkheid ook nog een foto van een "volle" Merens plaatsen iemand?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:35

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:47

Een voorbeeld van een 'volle' Merens; de hengst Domino D’Arguilha

Afbeelding

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:23

Merens X NF is dus geen goed idee Verdrietig

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:31

nee, ik vind die er ook niet zo goed uitzien! Doe mij dan maar een volle!
Afbeelding

[edit] er stond al een volle bij zag ik! Haha![/edit]

Diddle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 13:15

Hoi! Zoals jullie hebben kunnen zien, is het Merens stamboek zo aardig geweest om de foto van Wopke erop te zetten.
Ik vind de opmerkingen 'geen geschikte kruising' en 'mislukt' een beetje jammer. In mijn geval vind ik het resultaat juist heel erg goed gelukt, ook qua karakter! Wopper is met rijden koelbloedig, als ze schrikt blijft ze meestal gewoon stilstaan, ze is slim, heb haar binnen enkele uren trucjes geleerd, kan aardig springen (alleen ik niet...). Met dressuren gaat het ook prima, maar wel alles op zijn tijd en niet drie stappen in één keer, we leren samen en gaan samen steeds meer vooruit. Af en toe kan ze wel heel eigenwijs zijn (net als het baasje), maar welk paard is dat nou niet op z'n tijd? Het enige jammere aan Wopke is dat ze heel eenkenning is tegenover andere paarden, maar dat komt denk ik omdat ze alleen met haar moeder is opgegroeid en niet in een kudde (lees meerdere paarden).

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:20

Diddle77 schreef:
Hoi! Zoals jullie hebben kunnen zien, is het Merens stamboek zo aardig geweest om de foto van Wopke erop te zetten.
Ik vind de opmerkingen 'geen geschikte kruising' en 'mislukt' een beetje jammer. In mijn geval vind ik het resultaat juist heel erg goed gelukt, ook qua karakter! Wopper is met rijden koelbloedig, als ze schrikt blijft ze meestal gewoon stilstaan, ze is slim, heb haar binnen enkele uren trucjes geleerd, kan aardig springen (alleen ik niet...). Met dressuren gaat het ook prima, maar wel alles op zijn tijd en niet drie stappen in één keer, we leren samen en gaan samen steeds meer vooruit. Af en toe kan ze wel heel eigenwijs zijn (net als het baasje), maar welk paard is dat nou niet op z'n tijd? Het enige jammere aan Wopke is dat ze heel eenkenning is tegenover andere paarden, maar dat komt denk ik omdat ze alleen met haar moeder is opgegroeid en niet in een kudde (lees meerdere paarden).

Ik wil hier even op reageren omdat ik de enige ben die in dit topic heeft gezegd dat de kruising mij niets lijkt.
Ik bedoelde dat niet op jouw paard persoonlijk.. Ik zou zoiezo nooit twee verschillende rassen met mekaar kruisen. Ik heb zeker niet over jouw paardje gezegd dat hij mislukt is of wat dan ook. Ik vind het een beetje jammer dat jij dat zo opvat......

esley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:54

hallo diddle77, ik vind wopper echt de knapste hoor!!!! laat al die mensen maar kletsen als ze haar hebben gezien willen ze allemaal z'n kruising hihi

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:42

Diddle77 schreef:

Dankje!! Haha!

Ik ben ook meer voor de Volle paarden, maar vind het wel leuk om te zien wat voor merens kruisingen er rond lopen. De kruisingen met de fries en de tinker zijn echt wel heel leuk geworden vind ik. àls ik zou gaan kruisen, ik zeg als, dan zou ik denk ik voor een merens x ijslander gaan. Kijken of ie ook gaat tolten enzo. Mijn merensje lijkt wel een beetje op een ijslander soms. *LOL* Misschien kent iemand zo'n kruising?

groetjes
arjanne

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:43

Oja, Hier nog een foto van de merens x tinker
Afbeelding

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:40

Mijn ( nu 7 maanden) veulentje Cassandra merensxfries

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:46

snowdon schreef:
Misschien voor de duidelijkheid ook nog een foto van een "volle" Merens plaatsen iemand?

Ik heb een volle merens erg braaf en rustig dier een Ruin en heet Nard Afbeelding

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:23

Ben toch wel benieuwd naar meer kruisingen of meer foto's van deze kruising