Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zipperdepip schreef:Met de hengsten vind ik het dus nog een hele moeilijke keuze omdat degene die ik persoonlijk het beste vind ogen (heb alleen op de foto gezien) nog het minst heeft gepresteerd en zelfs eerder nog is afgewezen. 1 van de bewezen hengsten vind ik kwa gangen minder en zag op de keuringen dat ze er ook niet heel lovend over waren maar toch aardig wat op zijn naam staan.. wat ik wel apart vind is dat de bewezen hengsten op het eerste gezicht wel juist langer in het lijf ogen en ook wat slanker ogen wat ik zo op internet kan vinden, dat is toch juist wat ze niet graag zien volgends jullie? En juist de vollere hengst is eerst afgewezen terwijl die ook nog eens een goede draf heeft.
Hierbij de 3 hengsten die ik op het oog heb voor mijn merrie's:
Rigolo van bromishet
Herbert van de viersprong
Manifesto van nuweland
Dennis schreef:Hengst heeft vorige maand een 1e premie gehaald, dus de jury zag ook in hem wat ik er in zag, ze waren erg zuinig met de 1e premies dit keer.
Was vorig jaar erg te spreken over zijn karakter met dekken, lief, beleefd maar geen watje terwijl de mijne pas de 2e of 3e merrie voor hem was.
Hoe de gok verder uit pakt moet ik nog een week of of 8 op wachten!
[ [url=m/XMZUX8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het kriebelt wel om de eigenaar te vragen of ik hem mag betuigen en uit mag brengen, maar heb het eigenlijk druk zat.
Al mijn pony's (op mijn 2 oudjes na) hebben hun ABOP goed gelopen, zijn prestatie en sport-A. En 2 zelfs AA, en die 3e komt nog is de bedoeling (binnenkort M dressuur starten).
Ik heb ook de eerste merrie gehad die bij leven ster werd (op sport prestaties van haar nakomelingen), daar voor had 1 merrie hem postuum gehad.
Twirre2006 schreef:@zipperdezip mocht je vragen over de fokkerij dan mag je altijd een berichtje sturen. Wij fokken met NSPS pony's in de mini en kleine maat. Wij zitten in Friesland nabij Leeuwarden. Wij hebben dit jaar weer de kleine maats zwarte hengst Richard van de Kleine Steeg ter dekking, super lieve makkelijke hengst en super bewegen. Ik weet niet wat voor soort hengst bij jou merrie het beste zou passen dan zou ik meer gegevens van de merrie moeten hebben. Zelf men ik met een zwarte merrie van 98 cm en het doel is om haar van het zomer uit te gaan brengen.
Femke_Tweety schreef:Afhankelijk van het kleurgenenpakket van hengst en merrie,
Maar met een zwarte hengst zijn zowel zwart, vos als bruin als nakomelingen ook mogelijk.
(Niet bij iedere combi, is afhankelijk van het hele kleuren pakket van beide)
Van Shetten heb ik niet echt verstand. Kleurkansen berekenen etc dan weer wel
Twirre2006 schreef:Wat voor afstamming heeft jou merrie Zipperdepip. Wij willen best even meekijken. Mijn man is aardig thuis in de NSPS hengsten. Weet wel een paar leuke mini hengsten in het bruin. Eise van de Groenkamp en Koffie van de Groenkamp. Koffie van de Groenkamp viel positief op tijdens de afgelopen hengstenkeuring.