Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan13 schreef:Moestuin schreef:Als ik het goed begrijp is de weide 4 are. Dat is een postzegel (halve piste).
Mijn excuus! Ik had er in mijn hoofd 4 hectare van gemaakt![]()
Met 4 are is het wel te snappen dat die op stap gaat.Happyhrs schreef:en ontsnapt uit de wei ( de wei is groter dan de meeste paardenweides dus ruimte genoeg hoor ) 4 are opervlakte
Waar baseer je op dat het ruim genoeg is?
De meeste paarden hebben echt wel een grotere weide.
Een maatje van ongeveer dezelfde leeftijd en meer ruimte zal een stuk schelen.
Dreamboy schreef:Duidelijk. Ja, soms kun je compleet verrast worden. Maar dan zou ik hem inderdaad bij zijn moeder laten tot hij oud genoeg is om af te spenen en het veulen naar de opfok doen. Maar daar is het ontsnappingsprobleem voor nu niet opgelost natuurlijk.
MyWishMax schreef:Jij bent geen vervanging voor een speelmaatje, dus verveling kan jij zelf niet oplossen. Al niet voor de merrie,maar zeker niet voor een veulen. Daarom is het voor veulens het fijnste om met meerdere te zijn, zodat ze iemand hebben om mee te klieren. Want mama is niet leuk daarvoor en vindt dat zelf meestal ook niet leuk.
MyWishMax schreef:Nee, je hebt alleen gezegd dat jij niet wil dat ze beide ergens anders heen gaan. En je wilt advies. Ik verwacht dat hij zich gewoon vreselijk verveeld zoals anderen ook al aangaven. Aan jou heeft hij bot gezegd niks om die verveling tegen te gaan. Daarvoor heeft hij een ander paard nodig, een ander als zijn moeder, liefst leeftijdsgenootjes of ruin die nog mee speelt en meteen helpt opvoeden. Dan is de kans vele malen groter dat hij niet over de omheining heen gaat. Voor een maatje hoeven ze niet weg, dat kan ook bij jullie.
Want de omheining aanpassen kan ook niet nu, zeg je.
pmarena schreef:Leuke wei heb je zo met die bomen er omheen
Ik zie aan de omheining niet af dat die 145 hoog zou moeten zijn, weet je dat zeker...?
En weet je zeker dat hij er niet ergens tussendoor gaat?
Een veulen van 2 maanden dat 145 cm de wei uit springt klinkt op zich best als een sterk verhaal...
Je zou om optisch af te schrikken nog wel kunnen kijken voor een dwars draadje (omhoog en naar binnen toe) met een isolator op een langer draadeind die je bovenin de palen kan schroeven?
De stal daar zou je tijdelijk een plaat of stevig net / gaas goed stevig aan vast kunnen maken.
Of kijken of je het dier gewoon niet op stal zet maar een vrije in- en uitloop kan geven, of je plaatst de nieuwe stallen pas nadat meneer vertrokken is
Sizzle schreef:Los van al dan niet gezelschap moet een veulen sowieso zo snel mogenlijk respect voor omheiningen krijgen anders blijft dat voor altijd een probleem.
Dus zo snel mogenlijk meer draden smal boven elkaar (ook om tussendoor springen te voorkomen), een stuk hoger en een beste klap stroom erop.
Ieder argument dat zegt dat verhogen niet kan is een kul argumemt. Je kunt gewoon verlengers aan je palen schroeven.
Wil je dat niet, tja, dan heb je met de consequentie te leven. Dat is dan je eigen keus.
Die box is inderdaad niet geschikt voor veulens dus daar zou ik niet eens aan beginnen want dat is vragen om problemen. Je kunt ook tijdelijk een containerstal huren.
Citaat:waardoor we ook nu een tijd geen nieuw hek om het weiland kunnen plaatsen