Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12"]
[quote="davy schreef:En wat zijn die rontgenologische eisen. Het is niet omdat de hengst geen OCD heeft dat hij geen drager is van het OCD-gen (OCD gen is 1X reccesief aanwezig)
sarabande schreef:Ik denk dat Davy een Belg is. De theorien gaan niet op voor Nederland zeker dat onderzoek door de hengstenhouder zelf.
En dat perfect opereerbaar voegt ook weinig toe aan de waarde als fokdier, een hoop gezwam dus.
davy schreef:En je mag er zeker van zijn dat de meeste hengstenhouders wel weten wat er aan hun hengst scheelt ook in Nederland Het verder vertellen is natuurlijk een andere zaak.
sarabande"]
[quote="davy schreef:En je mag er zeker van zijn dat de meeste hengstenhouders wel weten wat er aan hun hengst scheelt ook in Nederland Het verder vertellen is natuurlijk een andere zaak.
CGJ12"]
[quote="davy schreef:Ze mogen geen OCD hebben (Dat is in België BWP ook zo). Maar bij mijn weten worden enkel op Zangersheide het DNA van de hengsten onderzocht of ze drager zijn van het OCD-gen. Correct me if i'm wrong.
davy schreef:Commentaar kun je genoeg geven blijkbaar.
Iets zinnigs zeggen daarentegen. Of mijn stellingen weerleggen
CGJ12"]
[quote="davy schreef:Commentaar kun je genoeg geven blijkbaar. Iets zinnigs zeggen daarentegen. Of mijn stellingen weerleggen
CGJ12 schreef:Die erfelijkheid van OCD trek ik zeker NIET in twijfel.
Uiteindelijk is daar zowat alles op terug te voeren.
Het gaat om een zeer gecompliceerde combinatie van genen.
Niet één specifiek gen.