Begin mei (minke) en half mei (danika, de lichtere vos)
lailapri
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-22 13:16
De koude nacht was voor minke niet fijn. Ik heb haar binnen gezet maar dat was wel weer stress. volgende dag steeds kleine plasjes, uier ook wat gegroeid. Nu is het weer rustig. Misschien gedraaid.
lailapri
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-22 15:33
Vandaag is minke 312 dagen dragend. Ze begint al wat uier te maken. Haar buik is gaan hangen en de banden worden al wat slapper. De laatste weken zijn duidelijk begonnen.
Danika nu 297 dagen vertoond nog geen tekenen.
De eerste merries van dit jaar zijn geïnsemineerd. Chiquita is geïnsemineerd met Merlot vdl. Caia is geïnsemineerd met Cassanova dus Bois
Ik vind de combi van caia op papier nu al mooi. Caia haar moeder is een volle zus van de moeder van davinci du bois. De vader van de moeder is Don carino du bois, de moeder camilla du bois. Camilla is ook de moeder van oa. di caprio en djamaï. dus via die kan al 2 succesvolle du bois lijnen in 1 merrie.
De vader van caia is mijn eigen djemo hij is een zoo van don cremello du bois. De moeder stamt af een van de stammoeder waar het mee begon, pocahontas van de stroot. Samen met de hengst Chewano van de langenieuw die bij mij zijn laatste jaartje heeft gesleten heeft zij anneteska gegeven, die op haar beurt weer de moeder van djemo is. Via vaders kan dus mij eigen lijn en een fijne du bois lijn.
Dan via cassanova komt er lijnteelt op der harlekin en op camyrah (en carina). Veulen zou in principe ook voor eigen gebruik zijn.
lailapri
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-22 10:17
Links minke, al duidelijkere hangbuik en klein beetje zucht. Rechts danika, 15dgn later uitgerekend
Ik kom ook volgen, leuke en interessante combinaties. Ben heel benieuwd naar de veulens
lailapri
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 17:20
Ph zakte gister al iets. Vandaag 6 en uier vult mooi verder. Ze vertoont ander gedrag en haar buurpaard die apart stond ivm het eten wil nu perse erbij en wijkt geen seconde van haar zij.
lailapri
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 22:57
Ph nog verdere gedaald, ze ziet er 50 jaar ouder uit, eet weinig, is wat onrustig, melk heel plakkerig, laat de baby maar komen.