kyrkelover schreef:Nu weet ik niet of je op mij doelt, maar ik bied mijn hengst niet vaak aan en enkel als ik denk dat het aansluit bij de wensenlijst.
Nu fok ik zo nu en dan zelf allround sportponys waarbij ik ook maat zoek. Echter kwa bouw zoek ik juist massa voor mijn merrie waar ts naar ranker zoekt.
Nee hoor, ik doel niet specifiek op jou. Daarom schreef ik er ook bij: op facebook, in de buurt, op Bokt...
Ik zit bijvoorbeeld op Facebook in zo'n groep rondom een niet nader te noemen stamboek. En als iemand dan een keer advies vraagt voor zijn of haar merrie, dan rollen de hengstenhouders zo ongeveer over elkaar heen om hun hengst aan te prijzen. Goedkoop vind ik dat. Op Bokt zie ik dat ook regelmatig inderdaad. Ik denk dan: Een goede hengst verkoopt zichzelf. Die heeft geen hengstenhouder nodig die om dekkingen gaat leuren. Maar wie daartoe behoort weet dat van zichzelf wel.
Ik plaatste het niet om mensen hierop aan te spreken verder. Absoluut niet. En jou dus ook niet. Maar als je hengstenhouders vraagt in de hoop op een goed advies, dan wil dat wel eens tegenvallen. Dat wilde ik even aankaarten.
@Esssther Ik heb er zelf eentje uit deels dezelfde lijnen staan. Het is de vraag of je er echt een goede sportpony uit gaat fokken, gezien dezelfde tekortkomingen die je ook bij de sectie D beschrijft. (waarschijnlijk schop ik nu na de hengstenhouders de Welsh-cob fokkers tegen het zere been, maar hé, ik zeg ook maar eerlijk wat ik denk.
Ik vind nou eenmaal dat ze meer showmateriaal fokken dan sportmateriaal). Maar als een topsportpony niet je doel is maar een gewone, leuke, allround pony voor het hele gezin (wat volgens mij veel meer waarde heeft), lekker doen joh! Mooie Duitse Rijpony erbij en gaan met die banaan!