Onverwachts mensen-oma geworden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

Re: Onverwachts mensen-oma geworden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 19:42

Het blijkt dat ze al 2 andere veulens heeft gehad. (Ze is pas 5) Veulen van vorig jaar bleek ook nog bij haar te drinken.
Moet zeggen dat het wel een grote jaarling is, net zo groot als moeders al.
Wat ze nu heeft is haar 3e veulen en misschien zelfs dragend van een 4e dus bnnenkort maar even na gaan.

Dit is het veulen van vorig jaar
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:01

Meestal word het oudste dier verstoten als er een jong veulen bij loopt dus de kans is heel nihil dat dit jaarling dier ook nog dronk bij de moeder. ( in de natuur worden die zo op een natuurlijke manier gespeend)
De titel is verwarrend heb deze ook al enkele keer aangeklikt en verwacht dat er iemand oma was geworden van een kleinkind.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 20:31

StalNollie schreef:
Meestal word het oudste dier verstoten als er een jong veulen bij loopt dus de kans is heel nihil dat dit jaarling dier ook nog dronk bij de moeder. ( in de natuur worden die zo op een natuurlijke manier gespeend)
De titel is verwarrend heb deze ook al enkele keer aangeklikt en verwacht dat er iemand oma was geworden van een kleinkind.

De vorige eigenaar zei zelf dat hij er nog aan zat... niet constant maar nog wel af en toe mee drinken.

Sorry voor de titel :o

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:41

Stel knapperds! Gaan hopelijk mooi opknappen! Ik las dat er ook ezels in de wei stonden? Let dan even goed op het ontwormen, zeker bij het veulen! Ezels kunnen namelijk longworm (dacht ik) hebben waar ze zelf geen last van hebben, maar wat wel schadelijk is voor de paarden...

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 21:07

Crosskip schreef:
Stel knapperds! Gaan hopelijk mooi opknappen! Ik las dat er ook ezels in de wei stonden? Let dan even goed op het ontwormen, zeker bij het veulen! Ezels kunnen namelijk longworm (dacht ik) hebben waar ze zelf geen last van hebben, maar wat wel schadelijk is voor de paarden...

Ja ze hebben beide al wat extra's gehad :j
Dierenarts is ook al geweest voor checkup en enten over een paard weken veulen chippen en nog keer enten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:33

Hele leuke paarden zeg! Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een tijdje bijlopen :). Wel heel triest, die plek waar ze vandaan komen en dat daar nog zo veel dieren staan.. Maar kan jij natuurlijk ook niks aan doen

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 00:32

Ze begint echt mooie volle billen te krijgen _/-\o_ en haar uiers veel meer gevuld.
Veulen daar integen begint een echt veulen te worden, lekker ravotte en rennen. Zo leuk om te zien :D
Merrie krijgt ook veel energie, dus besloten om rustig te gaan beginnen met wat kleine arbeid.
Dit is 3e keer het zadel op en 1e een persoon op haar rug.
Samen met haar veulen gewoon wat los gestapt zonder enige druk als ze stil bleef staan was het ook goed geweest :j maar ze liep zelf lekker beetje rond. Heerlijk zo'n makke merrie

Afbeelding
Afbeelding

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 00:43

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 02:35

Wat een schatjes zeg. En voor de eerste x onder de ruiter, die is mak geboren!
Fijn dat je ze zo kunt opvangen. :)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 18:43

Merrie en veulen doen het goed!
Merrie begint te veel kilo's te krijgen, we hebben haar dan ook een beetje aan het werk gezet.
Meestal zijn we bezig met veel lopen in de hand, beetje longeren en vooral veeeeeel borstelen.
Dit is een 4e keer onder het zadel. In de hele hete dagen niks gedaan.
Ze pakt het zo fijn op <3
We longeren jonge paarden nooit met hulpstuk, dus verbaasde me dat ze stukken liet zien dat ze het bit echt mooi aannam terwijl ze dat niet eens hoeft na pas 4x onder het zadel
Afbeelding
Afbeelding

Het veulen word in de tussentijd ook gewoon getempt door onze prof van stal :') :=
Afbeelding
Afbeelding

Ook al een keer met de kids rondgestapt en met andere paarden vind ze allemaal wel prima
Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:08

Aaa ik herken de rij foto ik heb je op Facebook, mooi dier zo onder het zadel

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:02

Wat leuk om te zien ! <3 Zowel moeders als kind aan het werk ! :D

Die merrie is echt al heel mooi bijgetrokken ! Zit wel wat potentieel in zo te zien <<)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 10:45

Pandora2 schreef:
Wat leuk om te zien ! <3 Zowel moeders als kind aan het werk ! :D

Die merrie is echt al heel mooi bijgetrokken ! Zit wel wat potentieel in zo te zien <<)

Ja zit zeker wat ik! Ze mag dan ook gewoon voorlopig blijven en planning is haar uit te gaan brengen op wedstrijden ook :j
Veulen daar in tegen is al verkocht en gaat weg wanneer hij oud genoeg is. Ik kan hem helaas niet houden heb daar niet de juiste middelen voor.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:04

Wat een verschil met de eerste foto's! Erg leuk dat de merrie het zo goed oppakt.
Heb je haar nog laten scannen of ze nu weer drachtig is?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 10:31

Mendi schreef:
Wat een verschil met de eerste foto's! Erg leuk dat de merrie het zo goed oppakt.
Heb je haar nog laten scannen of ze nu weer drachtig is?

Nee, ik wacht gewoon tot volgend jaar :=
En ik merk denk ik wel al snel genoeg als ze meerdere maanden draagt. Maar heb haar niet meer hengstig gezien of wat dan ook dus ik ben bijna 80% zeker dat ze draagt.