Poëtin en Troy...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:59

Nou, denk ik toch niet hoor.
Hormonen zijn hormonen en dat is nog heel iets anders dan een zadel rubriek.
Ik vind het allemaal wat te vlot gaan. Zo'n dier moet je tijd geven (of ze nou € 2500 of €2.500 000 kosten), anders gaat het op de lange duur de foute kant op. Ik denk dat je zo een paard heel snel "op" hebt.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 12-02-04 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:59

memiro schreef:
klonen lijkt mij een betere optie Haha!

Mee eens Haha! hebben ze ook vast geld genoeg voor Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:00

chantal1 schreef:
Nou, denk ik toch niet hoor.
Hormonen zijn hormonen en dat is nog heel iets anders dan een zadel rubriek.
Ik vind het allemaal wat te vlot gaan. Zo'n dier moet je tijd geven (of ze nou € 2500 of €2.500 000), anders gaat het op de lange duur de foute kant op. Ik denk dat je zo een paard heel snel "op" hebt.

Heb jij ooit zadelrubrieken voor 3 jarigen gezien in Duitsland??? Dat wens je geen paard toe. Daar kunnen een paar hormonen en een onderzoekje niet aan tippen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:05

Heb je ook in Frankrijk, heb je overal, niks bijzonder.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:05

Een paar hormomen??? Alsjeblieft zeg, dat heeft wel degelijk impact op een lichaam zeker als je 8 x op een jaar drachtig moet worden en dan de drachtigheid weer afgebroken wordt. Dat is logisch nadenken.
De meeste mensen die met embryo transplantatie bij paarden bezig zijn raden dit nog niet eens aan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:14

The Crob moest ook zonodig de moeder van Ferro gebruiken voor ET.
Zelfs daar waren de resultaten erg pover.

Bij springpaarden is het trouwens zo-ie-zo interessanter, omdat springen veel erfelijker is dan dressuur.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:11

Trouwens,
je hoorde toch ook niemand over de beslissing van Bartels om Jazz x Barbria'tjes te fokken?
Bij die combi heb ik persoonlijk meer twijfels, exterieurmatig lijkt het me niet passen om maar niet te spreken over het karakter.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:13

Sjuimpje schreef:
Trouwens,
je hoorde toch ook niemand over de beslissing van Bartels om Jazz x Barbria'tjes te fokken?
Bij die combi heb ik persoonlijk meer twijfels, exterieurmatig lijkt het me niet passen om maar niet te spreken over het karakter.

Dat karakter is toch hartstikke gezellig.. Tong uitsteken

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:43

Huilen Verdrietig

Ohjee... weer mensen met meer geld dan verstand... en dat wil de Olympische Spelen winnen?

Ik moet echt huilen van dit topic... Poëtin en Troy...

Boehoehoehoehoe!!!!!!!

Zie je in Hedel ineens een lelijk donkerbruin veulentje staan zonder papieren... Cool

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:52

[quote="CGJ12]

Bij springpaarden is het trouwens zo-ie-zo interessanter, omdat springen veel erfelijker is dan dressuur.....[/quote]

Waarom komt dit statement vandaan? Sinds wanneer maakt de natuur een verschil in erfelijkheid?
Zowel springen als dressuur is ueberhaupt niet erfelijk. Springen en dressuur zijn menselijke sport items die op basis van afgesproken voorwaarden in competitieverband worden verreden.
Wat is wel erfelijk?
De bouw en de skeletverhoudingen. Met een bepaalde bouw kunnen sportppaarden goed bewegen en springen en daarom kunnen ze voldoen aan onze eisen van dressuur en springen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:52

Jazz draaft voor een 9.
Troy beduidend minder.
En dan druk ik me zeer zacht uit.
Jespers wist niet hoe snel hij Troy in galop moest praten bij de presentatie............

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:02

Anna42 schreef:
Waarom komt dit statement vandaan? Sinds wanneer maakt de natuur een verschil in erfelijkheid?
....................

Dit statement komt van een wijze man............

Erfelijkheid = Erfelijkheid.
Maar de definitie van dressuur (veelvoud van uitleg) is veel vager dan die van het springen (over het hout, en er dan afblijven. De snelste wint). De vererving van snelheid op de renbeen is nog duidelijker. Snel x snel = meestal snel.

Daarbij komt dat de invloed van de ruiter is bij dressuur veel groter dan bij het springen.
GP circustruukjes kun je een Fries / Andalusier / Lippizaner / EASP-er / en zelfs een KWPNer leren.
Ik wacht op de eerste ruiter die een Fries door een 1.60 parcours stuurt.........

Elke GP springer kan de diverse GP dressuur-oefeingen leren. Breng ze maar bij een gerenommeerde Duitse of andere (klassieke) trainer.
Maar probeer het het Nederlandse dressuurkader maar eens door een 1.60 parcours te loodsen. Geen Beerbaum of Sloothaak die daar aan begint.........

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:12

Wat een combi zeg,echt een weloverdachte keuze. Not Scheve mond
Dit is idd gewoon een voorbeeld van mensen met teveel geld en die niet meer weten wat ze ermee moeten doen.

Of ze hebben geprobeerd een andere hengst te kopen maar niemand wou die aan hun verkopen Haha!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:16

Oke maar wat is volgens jullie dan de juiste combi?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:17

Voor Poëtin of Troy?? Knipoog

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:22

Missouri schreef:
Voor Poëtin of Troy?? Knipoog

Voor beide mag ook Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:23

Wat ik alleen nog niet snap uit dit hele verhaal..
Waarom ga je dan gelijk de hengst kopen? Alleen omdat je er zelf mee wil dekken vind ik wel een onzinnige beslissing.., typisch geval van geld teveel maar dat wisten we al.
Nog moeilijker te begrijpen dan de aankoop van Poetin.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:29

Een merrie als Poëtin valt denk ik niet te verbeteren... ik zou idd proberen te klonen ofzo.
Of de legende de legende laten...

Mensen gaan me nu slaan, maar ik zou het met Rohdiamant proberen.

Troy? Heeft denk ik een merrie nodig met erg veel bloed en een super draf Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:31

Nu nog wachten op een stuk in het AD waarin ze verklaren dat Troy is aangekocht met het oog op de Olympische Spelen als back-up voor Poëtin. De producten van Troy x Poëtin worden aangehouden voor de Olympische Spelen van 2016 Haha! Haha! .

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:31

Ik denk dat Troy enorm gebaat is bij Poëtin, elastiek, gummy, afdruk... Allemaal aspecten die hij waarschijnlijk nodig heeft.
(We moeten tenslotte nog even afwachten hoe hij vererft, Oscar waren ook maar weinig mensen enthousiast over, tot nu...)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:34

Sjuimpje schreef:
Oscar waren ook maar weinig mensen enthousiast over, tot nu...

Ik heb Oscar altijd leuk gevonden, ik was alleen afwachtend... Haha! Haha!

Het leuke van pessimist zijn is OF je krijgt gelijk OF het valt mee Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:40

Oscar is en blijft een New-Forrest ...........

Kun je meteen zien dat die Appollonios x Cabochon lijntjes van Van Norel goed bevestigd zijn.........
Van Norel had ook liever een andere hengst gebruikt, maar als je deze nu eenmaal op stal hebt en de andere hengsten zo duur zijn............. Haha!

Als Van Norel nu Troy zou gebruiken op die Apoll x Cab lijntjes kwam het wellicht nog goed..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:42

youngster"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Trouwens,

Dat karakter is toch hartstikke gezellig.. Tong uitsteken
[/quote]
Ze zijn zoet, lief en meegaand. Ze beschikken allemaal over een rittigkeit waar je van achterover slaat. Het is natuurlijk niet voor niets dat beiden paarden al diverse grote mondiale kampioenschappen overleefd hebben.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:43

CGJ12 schreef:
Oscar is en blijft een New-Forrest ........

Golden Wonder II Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:49

Mocht ie willen.