2 jarig paard kopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:17

De touwtjestest zou ik doen, is hier altijd uit gekomen.

Ik had ook eens een 2 jarige die op die leeftijd 1.55cm was, is uiteindelijk zo'n 1.65 cm geworden precies wat er uit de touwtjestest kwam.

Governer zie ik wel vaker kleintjes van, je kan ook kijken naar de maat in de moederlijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:18

Elisa2 schreef:
De touwtjestest zou ik doen, is hier altijd uit gekomen.

Ik had ook eens een 2 jarige die op die leeftijd 1.55cm was, is uiteindelijk zo'n 1.65 cm geworden precies wat er uit de touwtjestest kwam.

Mag ik vragen wat een touwtjestest juist inhoudt? Nog nooit van gehoord!

Elisa2

Re: 2 jarig paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:21

Touw van de elleboog naar het eind van de kogel/ vetlok van het voorbeen doen en dan hetzelfde stuk vanaf de elleboog naar de schoft. Hoe hoog het touw uit komt bij de schoft wordt de stokmaat.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:59

Dat is altijd lastig in te schatten. Touwtjestest is ook geen exacte wetenschap.

De vraag is dus of je het 'risico' wilt nemen. Paard van een vriendin was met z'n 2 jaar 1m42, nu op 6 jaar 1m63. Die heeft er dus nog een dikke 20cm bij gedaan, maar voor hetzelfde geld groeien ze nog maar 2cm.

Mijne is nu net 2 jaar geworden. Ouders zitten beide rond de 1m60, hij is nu 1m50. Hoop dat hij nog wat de lucht in schiet maar goed, dat is het risico dat je neemt als je een - in mijn geval - veulen koopt :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:04

Stel: ze blijft steken op 1.60 m en behoudt (behalve dan qua spieraangroei eens je gaat rijden) dezelfde lichaamsbouw die ze nu heeft. Is het dan ook nog net wel ok, of vrees je dat je er dan echt niet meer op past?

Met andere woorden: hoe erg zou het worst case scenario in realiteit zijn? Dat vind ik wel een belangrijke om het mogelijke risico af te wegen.

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 16:29

We zijn nog een keer wezen kijken en hebben zelf een meetstok meegenomen. Voor de zekerheid zelf opgemeten en helaas bleek ze net de 154 niet te halen. We hebben er daarom voor gekozen haar toch niet te nemen. Erg jammer was een geweldig leuk paardje. Bedankt voor de informatie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:35

LISA_L schreef:
We zijn nog een keer wezen kijken en hebben zelf een meetstok meegenomen. Voor de zekerheid zelf opgemeten en helaas bleek ze net de 154 niet te halen. We hebben er daarom voor gekozen haar toch niet te nemen. Erg jammer was een geweldig leuk paardje. Bedankt voor de informatie!

Jammer maar wel begrijpelijk.