Hoeveel mag een veulen kosten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flash111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:25

Vragen staat vrij en het is maar wat de gek ervoor geeft, maar 10.000 euro voor een doordeweekse jaarling ? Binnen enkele jaren koop je hem/haar misschien voor de helft.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:32

Lau07 schreef:
Spaansepony schreef:
Gewoon even wachten, worden straks genoeg veulens aangeboden. Maar met leuk stamboek papiertje vliegt tegenwoordig wel alles sneller de deur uit dan de huis tuin en keuken veulens.

Wat zoek je precies?
Ik verwacht een spring gefokt veulentje, wat we niet zelf gaan aanhouden.

Ik ben op zoek naar een dressuur gefokt veulen. Het mag best wel aan de maat zijn (of er mag in ieder geval de verwachting zijn dat hij of zij een aardige stokmaat krijgt later). Verder is een leuk papier en aanleg voor de sport mooi meegenomen, maar geen topvereiste. :j

Nou ben je net een maand te laat
Heb mijn veulen pas verkocht
Is naar het buitenland gegaan
Was of is een dier met extra beweging , mooie kleur ( creme valk ) en volledig Gelders kwpn papier.
Dat dier is binnen jouw budget verkocht .

Er zijn zeker leuke veulens en jaarlingen te koop voor je budget .

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 20:59

Ik ben op zoek naar een dressuur gefokt veulen. Het mag best wel aan de maat zijn (of er mag in ieder geval de verwachting zijn dat hij of zij een aardige stokmaat krijgt later). Verder is een leuk papier en aanleg voor de sport mooi meegenomen, maar geen topvereiste. :j[/quote]

Moet het persee kwpn zijn? Ik zie ontzettend leuke veulens in Duitsland, vind de Duitse dieren ook erg mooi Westfalen/Reinlander etc. En staan redelijk wat op tussen jou genoemde prijzen. Via ehorses.[/quote]

Ja, die Duitsers hebben heel wat kwaliteit. Bedankt voor de tip spaansepony! :)
Het enige wat me moeilijk lijkt nu is hoe je buitenlandse dieren moet gaan bezichtigen met alle maatregelen. Maar over een tijdje zal dat waarschijnlijk weer anders zijn.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 21:01

Daan13 schreef:
Ik ga bijna denken dat de fokker zoiets had van hoeveel heb jij te besteden dan pas ik mijn prijs daar wel op aan :+

Zulke hoge bedragen zie ik wel met top papieren en hele goede ouders.

Ik weet wel een hele leuke 3 jarige die aan je wensen voldoet, een 3 jarige kan je ook rustig nog een jaar laten doorgroeien en ondertussen bezig gaan met grond werk etc.

Haha wie weet. De volgende keer ga ik gekleed als een zwerver :+

gomir

Re: Hoeveel mag een veulen kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:24

Dan gunnen ze je het veulen weer niet, omdat ze denken dat je geen geld hebt om er voor te zorgen bij problemen :+

Tussen de 4000 en 7000 moet je echt wel een leuk veulen kunnen kopen. Ik heb een aantal jaar geleden voor bedragen rond de 4000 2 veulens gekocht, lopen nu beide Z-springen en potentie voor meer.

Heb er hier een in de stal staan die ook niet voor minder dan 10.000 weg gaat. Mooi type, langgelijnd, voldoende maat en heel veel kracht in beweging. Nauw verwant aan een 1.60 paard dus daar heb ik verwachtingen van. Of dat uitkomt weet ik niet en ik hoef niet te verkopen, maar die valt dus wel in de hogere prijsklasse.

MariekeS_

Re: Hoeveel mag een veulen kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:55

Dat speelt inderdaad ook mee gomir: of de fokker er vanaf moet of niet. Sommige staan gewoon te koop voor een flink prijskaartje en de fokker houdt ze net zo lief zelf.
Gunfactor speelt volgens mij ook wel een rol, zeker in de 5-10k prijsklasse.