verstand van Engelse Volbloeden?? Help me dan.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:25

dat heb je wel eens ja met bloedbeesten. wordt met de jaren minder. mijn halfbloed arabier is ontzettend kijkerig en springt vaak weg, sinds vorig jaar is dat veel minder. mag ook wel, op haar 13e intussen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:31

Mijn volbloed arabier heeft het niet in zijn hals.. wel een deuk onder zijn staart bij zijn bil...

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:32

apart!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:33

Mijn 100% volbloedmerrie is veel minder schrikkerig dan mijn kwpn-er (=half volbloed) Bij haar is iets 1 x eng en de volgende keer de normaalste zaak van de wereld.
Verder heb ik een aantal engels volbloeds gereden en geen van allen had zo'n deukje....

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:36

ik vind wel dat ze eerlijk reageren die bloedbeesten, als ze schrikken. ik heb meer moeite met 'coolere' paarden die bevriezen als ze iets engs zien...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:48

AnneOmie schreef:
Mijn volbloed arabier heeft het niet in zijn hals.. wel een deuk onder zijn staart bij zijn bil...

Had de mijne ook (KWPN) zie reactie boven.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 12:49

nasheeta schreef:
ik vind wel dat ze eerlijk reageren die bloedbeesten, als ze schrikken. ik heb meer moeite met 'coolere' paarden die bevriezen als ze iets engs zien...

ik herken dit wel ja, ik ben haar nog aan het longeren met bijzet er is nog niet op gereden, dus dat moet ik nog afwachten hoe ze dan is..

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:28

Mijn merrie is heeft dit kuiltje ook, ook op de hals, toevallig zit er ook erg veel bloed in. Ik heb altijd begrepen dan ze tijdens de dracht op die plaats een beetje in de verdrukking hebben gezeten.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:51

Die van mij is helemaal niet schrikkerig!! Is zo koelbloedig als het maar kan!! Wel wat anders dan die KWPN-er die ik eerst had. Maar die van mij heeft geen kuiltje hoor!!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 09:13

Toch apart dat de ene helft beweerd dat een kuiltje door de fokkerij komt en de andere helft zweert dat het van een onsteking moet zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:43

ik heb ook een paarje gehadmet veel bloed, en die had dit deukje ook.
andere "bloedpaardjes" die ik kende hadden ook zo'n deukje.
Er is mij altijd verteld dat deze paarden als veulentje in beetje raar in de baarmoeder hebben gelegen ( bijv. hoefjes in hals) en dat ze daardoor zo'n kuiltje kregen.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 09:20

superlenie schreef:
ik heb ook een paarje gehadmet veel bloed, en die had dit deukje ook.
andere "bloedpaardjes" die ik kende hadden ook zo'n deukje.
Er is mij altijd verteld dat deze paarden als veulentje in beetje raar in de baarmoeder hebben gelegen ( bijv. hoefjes in hals) en dat ze daardoor zo'n kuiltje kregen.

Hoe kan het dan zijn dat juist de "bloed"paardjes zo in de baarmoeder liggen?? Verward

Zeker een gifkikkertje, die willen er graag uit!!! Haha!