Merrie geeft al melk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:17

Daantj__ schreef:
pillow schreef:
Ja hoor ik begrijp de strekking heus wel. En jij spreekt echt in meervoud dus een tikfout is het niet. Maar je bent op Bokt niet enige die spreekt over de uiers wanneer de tepels bedoeld worden. Dus vandaar mijn reactie. Maar blijft dat het uier niet gevuld is, ook niet een beetje. De mijne heeft precies zo'n uier en die is absoluut niet drachtig.

Ik wil mij eigenlijk hier helemaal niet mee bemoeien. Maar tepels? Serieus? Je noemt ze spenen hoor. Een merrie heeft 1 uier en 2 spenen. Als je een ander gaat muggenziften doe het dan goed.

Tepels of spenen maakt niet uit. Een koe heeft spenen, maar die dingen van de melkmachine heten tepelhouders dus. kan beide

Blussem

Re: Merrie geeft al melk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:25

Het schijnt trouwens wel erg gezond te zijn paarden melk.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 17:20

LadyMadonna schreef:
Melk? (Wit/crème/gelig, niet doorzichtig), of vocht? (Wel doorzichtig). Mijn merrie is na haar veulen altijd wat vocht blijven geven, nooit ergens last van gehad

Het is zeker niet doorzichtig :) maar ook geen witte melk. Beetje room kleur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:10

Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt morgen, en dan vooral of ze drachtig is of niet haha! Weet je ook wanneer ze uitgerekend zou zijn mocht ze wel drachtig zijn? Is de melk in lijn met die datum of is de melk dan alsnog niet goed te verklaren?

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 17:20

Dierenarts is geweest en ze is niet drachtig hoeven dus niet te waken. Wel heel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:26

+:)+ Geeft wel rust dat je dat nu weet lijkt me toch!
Gaf de dierenarts ook aan wat wel de oorzaak kan zijn? Moet je qua voer en supplementen nog ergens rekening mee houden?

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 17:35

Shanna schreef:
+:)+ Geeft wel rust dat je dat nu weet lijkt me toch!
Gaf de dierenarts ook aan wat wel de oorzaak kan zijn? Moet je qua voer en supplementen nog ergens rekening mee houden?

Ze heeft vocht in haar baarmoeder en zal gespoeld moeten worden. Maar dit kan pas nadat ze hengstig is geweest want ze moeten eerst een swab afnemen. (ik zie haar dus alleen nooit hengstig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:39

Betekent dat dan dat ze wel drachtig is geweest, maar heeft verworpen? Als de hormonen in de war zijn kan ik me de melk ook wel voorstellen

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 18:10

Shanna schreef:
Betekent dat dan dat ze wel drachtig is geweest, maar heeft verworpen? Als de hormonen in de war zijn kan ik me de melk ook wel voorstellen

Dat zullen we nooit weten denk ik? Ik weet niet ofvzef dat met de swab kunnen zien? Ik weet zowiezo niet hoe het nu verder zal gaan?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:15

Kan best dat de vrucht is verworpen en grote kans dat er nu een bacterie in de baarmoeder zit. Vandaar vocht. Spoelen en vaak spoelen ze dan ook met een antibiotica voor de bacterie, maar daarvoor is de swab. Kleine ingrepen.