High Flown Stud

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:49

Geen ene vorm van bont mag hoor. Het stamboek accepteerde hem niet!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:07

Marrie schreef:
Geen ene vorm van bont mag hoor. Het stamboek accepteerde hem niet!

Dat is heel erg raar, en ik zou daar zeker niet mee akkoord gaan. Ik begrijp dat de vader Cascob Calenig is, en die is bruin. EN Sabino lijkt mij. De kruising is dus bruin x bruin en dat kan dus nooit bont opleveren. (Zoals bij alle welshes, want bont komt nu eenmaal niet voor)
De sabino faktor is dus wel degelijk in het spel via de vader, maar dat is geen bont als bedoeld in de rasbeschrijving. Evenmin als een schimmel als bont aangemerkt wordt of een roan. Alleen omdat de pony veel wit vertoont betekent dus niet dat de bontfaktor in het spel is, integendeel.

Bovendien, een bonte heeft minimaal EEN bonte ouder nodig, en dat is hier niet het geval. (Het bont dat het welsh-stamboek uitsluit is een dominante faktor)

Mijns inziens is de pony dus gewoon een sabino met heel erg veel wit en zou dus gewoon geaccepteerd moeten worden door welk welsh stamboek dan ook !
Mocht het toch een bonte zijn, dan is de vader niet Cascob Calenig, of welke welsh dan ook.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:16

Bij ons op stal heeft ook een high flown hengstje (later ruintje ) gestaan:
High Flown King Simba, een blauwschimmeltje.
Als je wil ken ik wel foto's zoeken
Ergens........

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 10:32

Lageveld, de vader is zeker wel Cascob Calenig en de moeder Natasja. Allebei bruin dus. JA je hebt helemaal gelijk hoor. Maar nee ze accepteerde het echt niet

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:58

Maar die twee sabino-bonten, als je die met elkaar kruist, wordt dan de kans wel groter dat er weer een bonte uit komt? Ik heb zoiets eigenlijk nog nooit meegemaakt...
En dat Buster bont fokt, tja dat ligt inderdaad aan de merries... Ik ben heel illegaal bezig... Tenminste, ik? Buster wil het zo graag! En eigenlijk de merrie-houder ook! Haha! Maar het is wel grappig dat als Buster een bonte dekt, er ook tot nu toe nog altijd een bonte uit is gekomen! En die bonte zoontjes van Buster, wie weer effen welshjes dekken, geven nog dat bont door! Super-dominant dus!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:17

Cascob Calenig fokte toch ook veel wit bij zijn nakomelingen?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:40

Geen idee meer eigenlijk Bloos!
Volgens mij viel het wel mee! Ik kan het me niet herinneren iig!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:19

Galja schreef:
Bij ons op stal heeft ook een high flown hengstje (later ruintje ) gestaan:
High Flown King Simba, een blauwschimmeltje.
Als je wil ken ik wel foto's zoeken
Ergens........

Grappig... ik heb met High Flown Lion King gereden, die zal vast uit hetzelfde jaar komen. Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 11:34

Ja dat zal vast wel. Ze heeft een keer de ponies de namen van de film Lion King gegeven!!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:42

Marrie schreef:
Ja dat zal vast wel. Ze heeft een keer de ponies de namen van de film Lion King gegeven!!!!

Volgens mij was hij uit 1997.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:50

Simba was ook uit 1997 geloof ik ( of uit 1996) hij was 1 of 2 jaar jonger als onze Haflinger die we tegelijk op de paardemarkt hadden gekocht en hij is uit 1995.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:30

Nou als uit 1 van onze merries een veulen komt met die kleur, dan ga ik eerst even heel hard zitten huilen. Als er iets is dat ik niet wil dan is het dat wel.

Wij zijn van plan om 1 van onze merries dit jaar bij High Flown's Viper te dekken. De merrie is Nachtegaal's Captain x Synod Prophet.

Groetjes,

Aline

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:39

En wij hebben een High Flown's Japhet X Revel Japhet jaarling merrie.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:25

Aline4 schreef:
Nou als uit 1 van onze merries een veulen komt met die kleur, dan ga ik eerst even heel hard zitten huilen. Als er iets is dat ik niet wil dan is het dat wel.

Wij zijn van plan om 1 van onze merries dit jaar bij High Flown's Viper te dekken. De merrie is Nachtegaal's Captain x Synod Prophet.

Groetjes,

Aline

Je bedoeld de bonte? hihi dat was ook een foutje en niet de bedoeling hoor!!! Bloos!

Viper fokt over het algemeen zwart en is een goede fokhengst!
Momenteel staat ook Ozal ter dekking... Ook een erg leuke hengst die op 3 april ook naar Breukelen gaat (Hengstenshow) Viper komt daar ook!

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:33

Marrie"]
[quote="Aline4 schreef:

Groetjes,

Aline

Je bedoeld de bonte? hihi dat was ook een foutje en niet de bedoeling hoor!!! Bloos!

Viper fokt over het algemeen zwart en is een goede fokhengst!
Momenteel staat ook Ozal ter dekking... Ook een erg leuke hengst die op 3 april ook naar Breukelen gaat (Hengstenshow) Viper komt daar ook!
[/quote]

Ja, Breukelen, *LOL* daar waren wij ook van plan om heen te gaan. Weet je toevallig hoe laat het begint? Zal trouwens ook wel in de MOOIE NIEUWE Welsh nieuws staan.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 14:57

Ja wij gaan als het goed is met 4 hengsten, Viper, Ozal, Panache of Dewi en Harri tevens gaat Harri ook o/h zadel!!!!!
Dus zeker de moeite waard om heen te gaan..

Ik heb geen idee hoe laat het begint, kan het ook niet vinden op de website van het nwpcs... Zal idd wel in het Welshblad staan hoor!!!!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:33

WIj hebben er ook nog 1'tje lopen van Kees en Marian, High Flown's Dafne geloof ik..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 11:43

Het begint trouwens om 19.00 uur

kelly_anki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:53

Wij hebben high flown issabella. sinds een week
ik weet niet of je ook nog wat van haar weet?
hoe ze in de omgang is enzo.
haar vader is viber.

youngster

Re: High Flown Stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:03

Aangezien dit een bejaard topic is ( zie rode letters die je krijgt bij het plaatsen van een bericht ;) ) gaat deze op slot.