Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

?
belle_boef schreef:Niet iedereen koopt een fjord om een b proef te rijden. Braaf zijn en de gangen beheersen en een rem is soms meer dan genoeg.
Cowgirl schreef:Ik kocht mijne 21 jaar geleden op de markt voor 572,50 gulden.
Wat zou de gek er nu voor geven?
*21 jaar
*Ruin met stamboek papier (v=Orsta)
*1.47
*A-premie/ reserve kampioen in 2007 op de keuring van NH
*Basis menpaard, recreatief en echt bomproef.
*Licht bereden onder het zadel.
*sociaal paard naar anderen en mensen.
Enig minpuntje is dat hij gevoelig voor gras. Dus niet op het gras en hooi.

...back on topic.
Heroxjuna20 schreef:Dat hangt ervan af wat je wilt met hem Doen !
Sport fjorde kunnen echt 3/4/5/6/7 duizend euro zijn maar fjorden die basis kennen of op b/ l niveau getraind zijn niet uitgebracht kunnen ze wel 1/2 duizend euro zijn
Samen met de sterk gekrompen fokkerij is er dus veel vraag, weinig aanbod en de daarbij behorende prijsstijging.
We zitten ondertussen toch weer in een andere situatie.mairead schreef:Ik heb het idee dat €5.000 (of bovenin de 4.000) tegenwoordig wel een beetje het minste is wat je betaalt voor een goede Fjord (braaf/gezond), zeker in de leeftijdscategorie 4 - 10 jarigen. Een bijzonder kleurtje of bepaalde afstamming kunnen de prijs nog verder opdrijven.
Ik heb dezelfde ervaring als XxDiandraXX hierboven: 12 jaar geleden kocht ik mijn merrie (toen 7 jaar), super braaf en al een poosje onder het zadel (al had ze geen wedstrijdniveau en kon ze geen bijzondere dingen behalve de basis), voor €1.600 incl. toebehoren en 2 weken op proef.
Maar die tijden zijn voorbij. Dat was ook in economische crisistijd met een groot aanbod aan paarden (aanbod was toen groter dan vraag).