Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lukasje schreef:Ik dacht dat de PSSM1 en PSSM2 best rasgebonden zijn. De 1 bij de koudbloeden, freibergers, schwarzwalder fuchs, haflingers, ... en de 2 bij oa PRE, lusitano’s, ...
Dat ze dan beide bij de haflinger kunnen voorkomen vond ik apart. Vandaar dat ik me afvroeg “hoe” ?
Kim_97 schreef:Ik heb ook lang niet geweten dat een paard zowel PSSM1 als een variant van PSSM2 kan hebben. Helaas kunnen beide varianten inderdaad voorkomen bij de Haflinger.![]()
Hoe dit precies is ontstaan, geen idee!
De mijne is helaas N/P1 en N/P2.
Kim_97 schreef:Ik heb ook lang niet geweten dat een paard zowel PSSM1 als een variant van PSSM2 kan hebben. Helaas kunnen beide varianten inderdaad voorkomen bij de Haflinger.![]()
Lukasje schreef:Kim_97 schreef:Ik heb ook lang niet geweten dat een paard zowel PSSM1 als een variant van PSSM2 kan hebben. Helaas kunnen beide varianten inderdaad voorkomen bij de Haflinger.![]()
Help!
En hoe manage je dat? Voor zo ver mijn beperkte kennis reikt, heeft de PSSM1 weinig eiwitten nodig, de PSSM2 juist extra. Hoe combineer je dat in 1 paard dan ?