Mailtje van Biemans over Junior STV

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:53

Ik heb niet meegekregen dat er onduidelijkheden waren over zijn toekomst, er werd wel wat gespeculeerd dat hij opgebrand zou zijn. Maar volgens mij weet iedereen dat HP er nog mee aan het sturen is en ik kan me niet voorstellen dat hij dat zou doen als het een kansloze uitzichtloze onderneming zou zijn.

Ik snap best dat je die hengst een warm hart toedraagt aangezien je zelf blij bent met één van zijn nakomelingen.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:59

Sjuimpje schreef:
Ik heb niet meegekregen dat er onduidelijkheden waren over zijn toekomst, er werd wel wat gespeculeerd dat hij opgebrand zou zijn. Maar volgens mij weet iedereen dat HP er nog mee aan het sturen is en ik kan me niet voorstellen dat hij dat zou doen als het een kansloze uitzichtloze onderneming zou zijn.

Ik snap best dat je die hengst een warm hart toedraagt aangezien je zelf blij bent met één van zijn nakomelingen.

Ik wist het dus niet waar hij was en hoe het ging hier kreeg ik allerlei dingen te horen waarvan ik de meeste niet kon en wilde geloven.
Het laatste wat ik officieel over hem gehoord had is dat hij inderdaad bij HP stond maar daarna was het zo angstig stil rond hem en dan die verhalen erbij maakt het niet echt goed.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:19

Bucephalus"]
[quote="Aimee"]Geplaatst: 23-01-04 22:49
Junior laat het zelf volledig afweten in de baan, geen pas meer uit te krijgen.....
[/quote]
[quote="Aimee schreef:
Junior is idd een ontzettend fijn paard, hij heeft een subliem stalkarakter en alleen wat stalmoed als hij net z'n box uitkomt. Van de ruiter wordt gewoon een beetje lef en inlevingsvermogen verlangd, dan heb je er een super paard aan. Ik hoop echt nog veel goede prestaties van hem te gaan zien!

Verward Verward
[/quote]

Duidelijk toch! IK vind het een fijn dier, hij staat echt als lieverd op stal bekend. Alleen onder het zadel heeft ie wat praatjes. Helaas laat ie het nu afweten in de baan; heeft niets te maken met wat ik van het paard vind, is gewoon een feit, helaas.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:56

Super, en wat betreft de commercie. De meeste hengstenhouders zijn erg eerlijk over hun hengst hoor. En als Biemans niet achter zijn woorden zou staan zou hij ook niet willen dat dit antwoord zich de ronde zou doen. Want je weet het: Als is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel. Het lijkt er wel op dat sommige mensen kicken op negatieve verhalen over hengsten.
Ik heb meerdere Junior nakomelingen gereden en in mijn bezit gehad. Erg fijne paarden met super uitstraling, gangen en springvermogen. En stress kennen ze niet. Als je ze op de juiste manier rijdt doen ze alles voor je en heb je er een echte vechter aan.
Ik hoop dat junior snel in de baan verschijnt. ik denk dat hans Peter de ideale ruiter voor Junior is. laat hem in zijn waarde waardoor hij veel uitstraling heeft en zet hem toch aan het werk. ik ben benieuwd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:40

zoekie schreef:
wat betreft de commercie. De meeste hengstenhouders zijn erg eerlijk over hun hengst hoor.

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:46

Bij elke hengst waar het even stil rond is komen er een hoop verhalen en roddels boven. Sommige hengsten zijn idd gewoon niet te rijden, sommige zijn idd gewoon geblesseerd. Maar sommige hengsten doen het onder een andere ruiter een hoop beter, al duurt dat soms even, en sommige blessure duren een poosje maar zijn dan volledig hersteld.

Niemand gaat toch moedwillig zijn eigen vuile was buiten hangen Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:56

denk het ook niet maar was het niet beter geweest als ze hadden gemeld dat de hengst bv een jaartje wedstrijdrust of zo kreeg. Ze hebben er nu zo geheimzinnig over gedaan dat er wel de vreemdste verhalen moesten komen.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 13:39

Zep schreef:
Bij elke hengst waar het even stil rond is komen er een hoop verhalen en roddels boven. Sommige hengsten zijn idd gewoon niet te rijden, sommige zijn idd gewoon geblesseerd. Maar sommige hengsten doen het onder een andere ruiter een hoop beter, al duurt dat soms even, en sommige blessure duren een poosje maar zijn dan volledig hersteld.

Niemand gaat toch moedwillig zijn eigen vuile was buiten hangen Verward

Je kan natuurlijk ook van de speculaties uit blijven gaan als dat prettiger is zelf heb ik meer vertrouwen bij de woorden van de eigenaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:48

perlee schreef:
Je kan natuurlijk ook van de speculaties uit blijven gaan als dat prettiger is zelf heb ik meer vertrouwen bij de woorden van de eigenaar.

Dat is fijn zeker wanneer die op voorhand schriftelijk vastlegd om een uit Junior te geboren veulen van je te kopen. Zo niet doe je er als fokker wijzer aan om niet de bij eigenaar van de hengst je info bron te halen.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 14:04

sarabande"]
[quote="perlee schreef:

Dat is fijn zeker wanneer die op voorhand schriftelijk vastlegd om een uit Junior te geboren veulen van je te kopen. Zo niet doe je er als fokker wijzer aan om niet de bij eigenaar van de hengst je info bron te halen.
[/quote]

Ik ben geen fokker gelukkig.
Zoals ik al zei heb ik liever min info uit eerste hand dan vanuit zoveel derderangshanden zoals hierop bokt.
Die vertellen dat het paard te koop zou zijn etc nee das lekker info daar heb je wat aan.
Als fokker zou ik persoonlijk ook niet alleen naar de hengst kijken maar ook naar zijn nakomelingen en dan heeft jouw betoog over dat je niet de info bij de eigenaar van de hengst moet halen voor mij dus totaal geen waarde.
Maar zoals ik al zei ben ik gelukkig geen fokker maar de trotse eigenaresse van een fantastische Junior hengst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:21

perlee schreef:
dan heeft jouw betoog over dat je niet de info bij de eigenaar van de hengst moet halen voor mij dus totaal geen waarde.
Maar zoals ik al zei ben ik gelukkig geen fokker

Ach dit forum heet Fokkerij en Afstamming vandaar mijn dwaling Scheve mond

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 15:28

Mijn leken hersens kunnen er niet bij dat fokkers alleen maar naar de hengst kijken en niet naar de nakomelingen.
Bovendien heb ik dus ook geen vragen gesteld over zijn kwaliteiten als sportpaard of als dekhengst maar wat de toekomstplannen met hem zijn en hoe het nu met hem gaat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:31

perlee schreef:
Mijn leken hersens kunnen er niet bij dat fokkers alleen maar naar de hengst kijken en niet naar de nakomelingen.
Bovendien heb ik dus ook geen vragen gesteld over zijn kwaliteiten als sportpaard of als dekhengst maar wat de toekomstplannen met hem zijn en hoe het nu met hem gaat.

Ik zal jouw leken hersens niet verder vermoeien.
Zulke reacties zijn er de reden van dat Joost al aangaf dat dit topic eigenlijk op RT thuishoort.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 15:36

Doe mijn leken hersens dan even uitleggen waarom het op RT thuis hoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:31

Niet op RT, maar op PaardenPRAAT.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 16:34

Lovely schreef:
Niet op RT, maar op PaardenPRAAT.

Dat zou inderdaad een optie zijn maar dan nog dan zouden er heel wat topics verplaatst moeten worden hier vandaan daar heen want in mijn beleving is dit de plek waar de dekhengsten besproken werden.
Maar goed dit is niet waar de topic overging dus zullen we maar weer even ontopic gaan dan.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:35

perlee schreef:

Uhm... als je dit denkt heb je echt leken-hersens, ja...
Misschien de "fokkers" die jij kent, de zogeheten "ik krijg de hengst bij dekking kado" fokkers.

Maar zeker niet de fokkers die echte goede sportpaarden fokken...

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 16:39

Missouri"]
[quote="perlee schreef:

Uhm... als je dit denkt heb je echt leken-hersens, ja...
Misschien de "fokkers" die jij kent, de zogeheten "ik krijg de hengst bij dekking kado" fokkers.

Maar zeker niet de fokkers die echte goede sportpaarden fokken...
[/quote]

Gelukkig bemoei ik me niet met fokkers en ken ik maar een fokker heel goed en die fokt goede sportpaarden maar goed heb het er daar ook nooit over met haar.
Niet te vroeg oordelen he.

Maar als de "echte goed" fokkers niet naar de nakomelingen kijken waarom worden hengsten dan mede op hun nakomelingen goed gekeurd?
Als ik een merrie zou hebben en ik zou haar willen laten dekken dan zal ik een aantal hengsten uitzoeken die bij haar passen en daaruit de hengsten halen die mij aan spreken en goede nakomelingen hebben.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:41

perlee schreef:
Maar als de "echte goed" fokkers niet naar de nakomelingen kijken waarom worden hengsten dan mede op hun nakomelingen goed gekeurd?

Ehm... ik zei dus dat de echte fokkers wel degelijk naar nakomelingen gaan kijken...

Taai hoor, fokkersmaterie...

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 16:44

Missouri"]
[quote="perlee schreef:

Ehm... ik zei dus dat de echte fokkers wel degelijk naar nakomelingen gaan kijken...

[/quote]

Gelukkig zei ik dat al maar ja lezen is ook wel eens moeilijk geeft niet hoor begrijp het wel.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:50

perlee"]
[quote="Missouri"][quote="perlee schreef:

[/quote]

Gelukkig zei ik dat al maar ja lezen is ook wel eens moeilijk geeft niet hoor begrijp het wel.
[/quote]

Volgens mij ben jij de enige die hier moeite heeft met lezen Ach gut

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:53

perlee schreef:

Ik ga in deze met Essie mee Haha!

Even leren lezen, daarna pas mensen beledigen. Anders kan het verkeren ...

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 17:04

Zullen we het even ontopic houden lijkt me wel zo fijn voo randere als er wat is kan je pben

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:11

Inderdaad, lijkt mij ook.
Maar uit dit mailtje blijkt dus dat het weer helemaal goed gaat komen met Junior?

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 17:17

essie79 schreef:
Inderdaad, lijkt mij ook.
Maar uit dit mailtje blijkt dus dat het weer helemaal goed gaat komen met Junior?

Ja ga er vanuit van wel ik hoop het in ieder geval wel.
Vind het een fantastisch dier.