Fok adviesgevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:41

Rohdiamant, Royal Dance etc. Rubinstein nakomelingen hebben een goed, werkwillig karakter (het overgrote deel, ken hierop wel een uitzondering) en hebben veel schoudervrijheid.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:09

petraaken schreef:
Rohdiamant, Royal Dance etc. Rubinstein nakomelingen hebben een goed, werkwillig karakter (het overgrote deel, ken hierop wel een uitzondering) en hebben veel schoudervrijheid.

Te veel schoudervrijheid geeft lopers.
En een sneller achterbeen kan nooit een voorbeen loper inhalen. Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:13

Er zijn er wel bij die een snel achterbeen hebben. Weet alleen niet wie wat heeft. Trouwens als haar merrie een snel achterbeen heeft kan deze het mindere achterbeen van de hengst compenseren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:15

petraaken schreef:
Er zijn er wel bij die een snel achterbeen hebben. Weet alleen niet wie wat heeft. Trouwens als haar merrie een snel achterbeen heeft kan deze het mindere achterbeen van de hengst compenseren.

Trouwens als haar merrie een snel achterbeen heeft kan deze het mindere achterbeen van de hengst compenseren

Kan.
Was het maar zo eenvoudig. Tong uitsteken

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:24

Tja, fokken blijft nog altijd voor een deel gokken ook. Maar dat is vaak het leuke eraan. Maar je kan het risico wel verkleinen door een gepaste hengst te kiezen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 11:32

Ik vind Ruisador, de nieuwe hengst op st-ludwig ook wel interessant. Ben gek op Lauries Crusador bloed, hou niet zo van Riccione zelf, hoewel ik z'n nakomelingen wel goed vind, tja en de rest van Duitsland blijkbaar ook!!
Zit je toch met Rubinsteinbloed en dan de kracht van LCxx erachter!! Houd ik wel erg veel bloed in mijn merrie...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:36

vind je dat dan een probleem? Al dat bloed bedoel ik?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:40

Rhea schreef:
Ik vind Ruisador, de nieuwe hengst op st-ludwig ook wel interessant. Ben gek op Lauries Crusador bloed, hou niet zo van Riccione zelf, hoewel ik z'n nakomelingen wel goed vind, tja en de rest van Duitsland blijkbaar ook!!
Zit je toch met Rubinsteinbloed en dan de kracht van LCxx erachter!! Houd ik wel erg veel bloed in mijn merrie...

Lauries Crusador !
Denk aan je halslengte.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:42

halslengte? Verward

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:08

ceasario"]
[quote="Rhea schreef:

Lauries Crusador !
Denk aan je halslengte.
[/quote]

Je bedoelt wellicht de verhoudingen.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:08

Rhea schreef:

Wat voor kracht geeft LC dan wel?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 15:26

van LC=Lauries Crusador xx, heb nog nooit een paard gezien dan "slap" was, en ik ken d'r nog al wat, we hebben zelf eentje op stal met LC als moedervader. Ik heb nog nooit een paard gezien met zo'n krachtige achterhand en deze heeft dat zeker niet van z'n eigen pappa.

Ruisador heeft net een schitterende hals, dat zal wel van Riccione komen. Mijn merrie heeft ook voldoende lengte.

Zoveel bloed maakt me eigenlijk niet uit nee, was meer een constatering dan een bemerking. LC is een zeer bewerkbare volbloed, werd zaterdag in Aken zelf 's werelds beste volbloed ooit genoemd!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:35

Nou als Ruiccione (of heb ik de verkeerde naam getypt) al dat goede bloed in zich geeft en hij bevalt je en past verder bij de merrie. Waarom zou je er dan niet mee fokken.

Weet niet of je in Belgische Limburg of Nederlands Limburg woont maar Duitsland is voor jou toch wel lekker dichtbij.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:06

Hmm, Riccione, knap dier vind ik dat.
Maar over Lauries gesproken Laurentianer heb ik in Zwolle gezien onder Marlies, die sleepte toen met zijn achterbenen (van die streepjes trekken), verder; leuke hengst maar dat vond ik wel jammer om te zien (ik hou daar niet van).

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 16:07

Omdat het z'n eerste jaargang wordt, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat ik de gok maar ga nemen. Nederlands Limburg, het is maar 40 min rijden. Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:39

Nou, dan heb jij wel een luxe positie hoor Haha! . Zo lekker dichtbij Duitsland. Ga er dan maar voor hoor. Een veulen kan altijd iets meer op een van de voorouders lijken dan op zijn vader of moeder.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:08

Rhea schreef:
van LC=Lauries Crusador xx, heb nog nooit een paard gezien dan "slap" was, en ik ken d'r nog al wat, we hebben zelf eentje op stal met LC als moedervader. Ik heb nog nooit een paard gezien met zo'n krachtige achterhand en deze heeft dat zeker niet van z'n eigen pappa.

Ruisador heeft net een schitterende hals, dat zal wel van Riccione komen. Mijn merrie heeft ook voldoende lengte.

Zoveel bloed maakt me eigenlijk niet uit nee, was meer een constatering dan een bemerking. LC is een zeer bewerkbare volbloed, werd zaterdag in Aken zelf 's werelds beste volbloed ooit genoemd!

De beste Volbloed staat qua type mijlen ver af van het beste sportpaard.
Polydor 's werelds beste hengst.