ster merrie Contango X Roemer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:27

Kun je natuurlijk ook gaan voor Florencio als je luxer wilt gaan en lopen kan die hengst. Droom er nog steeds bij weg als ik terug denk aan zaterdag.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:27

Misschien dat Flemmingh wel zou passen? Heb je in ieder geval een commercieel veulen!

Rubiquil is Rubinstein xRoemer, dus dat zou ik niet doen.

OO-seven zou ook best kunnen ja, is mooi sportbloed (Rubinstein x Doruto x Amor)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:30

Zoals ik al in PB schreef kan ze de merrie eerst beter op stal halen er goed naar kijken en dan vrijdag naar Den Bosch gaan. Daarna kunnen de door haar gesignaleerde hengsten beter besproken worden.
Mieke met jouw opties krijgt ze een weinig modern veulen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:30

Merilyn"]
[quote="petraaken schreef:
Ik heb gemerkt dat Rubinstein wel halslengte vererft.

mijn eigen merrie Rojantha = V:Respect (V: Rubinstein) en die heeft juist te weinig halslengte Kan ook van moeders zijde komen natuurlijk.
[/quote]

Respect is wel een goed paard en geeft ook goede paarden voortgebracht maar inderdaad op halslengte moest je niet bij Respect zijn. Zelf had hij ook niet bepaald een lange hals. Ik denk dat van Respect die kortere hals aan moederszijde zat.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:33

Mieke schreef:
Misschien dat Flemmingh wel zou passen? Heb je in ieder geval een commercieel veulen!

Rubiquil is Rubinstein xRoemer, dus dat zou ik niet doen.

OO-seven zou ook best kunnen ja, is mooi sportbloed (Rubinstein x Doruto x Amor)

waarom zou Rubiquil niet gaan qua bloedvoering. Ikzelf heb ook een veulen dat 2x Roemer heeft en 2x Romadour II in zich heeft. Ramona heeft als vader dus Rubiquil en aan moederszijde Sultano. Sultano is Sultan x Roemer x Doruto.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:44

petraaken schreef:
Respect is wel een goed paard en geeft ook goede paarden voortgebracht maar inderdaad op halslengte moest je niet bij Respect zijn. Zelf had hij ook niet bepaald een lange hals.
Ik denk dat van Respect die kortere hals aan moederszijde zat
.
???????????????

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:56

Het moet in elk geval van ergens komen. Ik heb nu al meerdere Rubinstein zonen gezien op foto en video en ik vind niet dat hij korte halzen doorvererft.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 30-01-04 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:58

petraaken schreef:
Het moet in elk geval van ergens komen. Ik heb nu al meerdere Rubinstein zonen gezien op foto en video en ik vind dat hij korte halzen doorvererft.

Jij zit met je Roemer-lijnenteelt. Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:07

ceasario"]
[quote="petraaken schreef:
Het moet in elk geval van ergens komen. Ik heb nu al meerdere Rubinstein zonen gezien op foto en video en ik vind dat hij korte halzen doorvererft.

Jij zit met je Roemer-lijnenteelt. Knipoog
[/quote]

En als dat zo zou zijn , kom je voor deze merrie,Contango x Roemer, bij
Rousseau (Ferro x Roemer x Homerus x Nicolas xx) terecht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:07

Opan met Roemer vergelijken is nou zo'n papieren discussie die in de praktijk helemaal achterhaald is en ook aangeeft hoe je mis kan zitten met alleen kijken naar papieren.
Geef iedere fokker met een beetje kennis de keuze voor een dochter van Opan of Roemer, je mag 3x raden????

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:10

sarabande schreef:
Opan met Roemer vergelijken is nou zo'n papieren discussie die in de praktijk helemaal achterhaald is en ook aangeeft hoe je mis kan zitten met alleen kijken naar papieren.
Geef iedere fokker met een beetje kennis de keuze voor een dochter van Opan of Roemer, je mag 3x raden????

Het gaat over halslengte. Huilen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:16

Ik heb ondertussen begrepen dat de hals helemaal niet te kort is ondanks alle aannames hierover.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:22

sarabande"]
Ik heb ondertussen begrepen dat de hals helemaal niet te kort is ondanks alle aannames hierover.
[/quote]

Het is bekend dat er personen zijn die met zulke gegevens niet in het openbaar maar via pb een discussie voeren.
En als dat zo is dient de topicstarter die gegevens te ventileren in deze topic en niet vragen welke hengst een halslengte vererft of kan vererver.

[quote="Merilyn schreef:
Bedankt voor de reacties. ik wist niet dat dat bloed zo populair was. Ik ken de merrie niet goed. ga haar ws zondag halen. Ook bedankt voor de enorme aantallen geïntresseerden in de merrie. als ik haar niet kan houden dan heb ik genoeg adressen.

maar ehhh welke hengst? en welke hengst vererft een lange hals. Balzflug??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:27

Al voor iemand iets zei riep jij al over te korte hals
Omdat bekend is dat jouw mening niet vaak te vervangen vinden steeds meer mensen het prettig om werkelijke info per pb te krijgen.
Dat is op zichzelf een weinig positieve zaak voor een forum en je mag je afvragen hoe dat komt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:30

sarabande schreef:
Al voor iemand iets zei riep jij al over te korte hals
Omdat bekend is dat jouw mening niet vaak te vervangen vinden steeds meer mensen het prettig om werkelijke info per pb te krijgen.
Dat is op zichzelf een weinig positieve zaak voor een forum en je mag je afvragen hoe dat komt.

Doordat er personen nooit onderbouwde meningen geven.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:35

ceasario schreef:
Doordat er personen nooit onderbouwde meningen geven.

Verbeter de wereld, begin bij uzelf.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:19

Sarabande, waarom zou Flemmingh of OOseven geen modern veulen geven in combinatie met het bloed van deze merrie?

Waarom ik aangaf dat ik niet voor Rubiquil zou kiezen om de merrie wat te moderniseren, is vanwege het Roemerbloed wat dan 2 x vrij dichtbij zal zitten. Ik ben gek op Roemer, maar om nou te zeggen dat die je merrie echt veredelt... denk het niet, maar wie ben ik?? Ik denk dat je met 2 x Roemer in combinatie met Contango en Darwin een buffel van een paard zou kunnen krijgen... of zit ik er zo naast?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:22

Komt die Contango x Roemer x Darwin moeder toevallig uit de Tettie lijn ?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 12:22

mensen. Het paard zelf ken ik niet heel goed. Ik vind niet dat ze een te korte als heeft. ze heeft wel een zware hals. Het is een vrij zwaar paard en mag wat meer luxe hebben. en wellicht staat een lange hals wel mooier. het gene wat ik meer wil berbetern is dat ze iets meer uit de schouder komt en wat luxer. en uiteraard verkoopbaar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:27

Dan zou Florencio wel eens kunnen passen. Ruim voorbeen gebruik heeft ie in elk geval en luxe is hij ook. De vraag is natuurlijk of hij ook echt bij de merrie zou passen verder qua karakter.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:32

Flemming geeft met een wat klassieke merrie snel een wat platachtig paard en met OO7 zit je via Amor en Doruto ook erg dicht bij klassiek bloed.
Op papier en na de beschrijving van Merilyn denk ik eerder aan veredeling waarbij ze de luxe heeft dat ze niet direct een achterbeen gebruik hoeft te verbeteren, hoogstens bewaren.
Mijn advies is dus ga volgende week eerst eens kijken in de KWPN dressuur etalage naar vergelijkbare combi's en naar de daar aanwezige hengsten zelf.
Neem een hoop materiaal mee van alle stands dan kan je thuis nog verder nadenken.
Kom dan zo nodig met gerichte vragen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:53

Hier het KWPN scoring van Contango,gebaseerd op de nafok van Contango. En kun je het verder voor je zelf invullen.

Is in 2 delen gemaakt anders werd het te breed.

Afbeelding

Afbeelding

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:54

Aha... laat ik nou toevallig een aantal uitzonderingen op deze "regels" tegengekomen zijn, vandaar mijn opties.

Ik ken een paar Flemminghs uit o.a. een Amor x Farn merrie en uit een Nimmerdor x Irak merrie. Beide nakomelingen zijn vrij chique geworden.

Ik ken een OOseven uit een vrij klassieke merrie die ook erg modern is uitgevallen met behoud van voldoende bot.

Maar goed, je hebt wel gelijk: in Den Bosch gaan kijken is het beste natuurlijk en de merrie daarbij goed bekijken en wie weet nog wat info vergaren over de moeder van de merrie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:59

ceasario schreef:
Hier het KWPN scoring van Contango,gebaseerd op de nafok van Contango. En kun je het verder voor je zelf invullen.

Zeg jij niet altijd 5 generaties terugkijken Verward .
Die index is meer een richtlijn voor degene die met Contango wil gaan fokken, niet voor iemand die er al een heeft, die kan zien hoe het paard eruitziet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:03

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:

Zeg jij niet altijd 5 generaties terugkijken Verward .
Die index is meer een richtlijn voor degene die met Contango wil gaan fokken, niet voor iemand die er al een heeft, die kan zien hoe het paard eruitziet.
[/quote]

We worden het toch een keer eens Knipoog