En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:54

nine1987 schreef:
Jeetje jongens, kan t wat minder?
Paard gat in januari naar de kliniek.. Hij heeft geen pijn, dus waarom nu meteen?
Daarnaast lees ik dat haar vriendinnen een crowdfunding hebben opgezet.. Niet zijzelf..

En wie wil doneren, mag dat.. Het wordt niemand verplicht..

Sterkte met je veulen ts.. Hoop dat t goed gaat komen..

Dittum.

Sterkte TS!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:54

Los van alles vind ik de OP behoorlijk penny klinken.....

Een veulen kopen met doel een top haf hengst hoog in de sport uitbrengen....

Dan blijkt er iets mis te zijn met het dier en moet er gebedeld worden om 1000 euro.....

Alsnog succes met het veulen,ik hoop dat hij erdoor raakt.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:09

Ik begrijp de cynische opmerkingen in het topic ook wel. De funding wordt wel genoemd in de OP, en er staat een verwijzing naar in het onderschrift van de TS.
Natuurlijk is iedereen vrij om te betalen als hij wil, maar het komt een beetje misleidend op mij over als je een paard voor de topsport koopt en dan de kosten van de dierenarts door anderen wil later betalen.
En ik vraag me af of het paard dan inderdaad zijn leven lang op de wei mag staan als het niet te berijden is, dat is natuurlijk nu wel mooi zeggen maar misschien in de toekomst niet realiseerbaar.

Maar goed, hoe dan ook vind ik het rot voor je TS, en hoop ik dat je veulen toch nog beter wordt. :(:)

Dressage_Haf

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:09

Ik laat jullie lekker je gang gaan mbt een mening vormen, dit kan ik niet eens serieus nemen.

En de overige normale reacties, thanks allen!
Hij heeft inderdaad geen pijn, en er is geen spoed bij. Tevens zit er al enorm veel geld in hem +€5000 dus de punten met waarom koop je een paard zonder geld is ronduit onzin.

Ik geloof niet dat jullie allen hier met die grote waffels nu €6000 op de bank hebben staan voor als jouw paard iets mankeert...

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:14

Heel veel sterkte en hopelijk word je droom toch werkelijkheid! Het ziet er echt uit als een heel leuk paardje. Hoe heet hij?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:19

Pfftttt bokt op z'n best.

Veel sterkte TS. Wat ontzettend sneu dat zo'n jong ventje al iets serieus mankeert. Hopelijk kan hij snel weer onbezorgd ravotten met andere paarden.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:21

Dressage_Haf schreef:
Ik laat jullie lekker je gang gaan mbt een mening vormen, dit kan ik niet eens serieus nemen.

Hij heeft inderdaad geen pijn, en er is geen spoed bij. Tevens zit er al enorm veel geld in hem +€5000 dus de punten met waarom koop je een paard zonder geld is ronduit onzin.

Ik geloof niet dat jullie allen hier met die grote waffels nu €6000 op de bank hebben staan voor als jouw paard iets mankeert...

Chapeau voor je volwassenheid +:)+ :evaw:

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:25

Dressage_Haf schreef:

Wat ik me dan wel afvraag, indien je de subtop wilt behalen....waarom stop je dan zoveel geld in een haflinger hengstveulen.
Een beetje bedrijfsmatig inzicht, wat je imo nodig hebt om de subtop te halen, zou dat namelijk nooit meer goed kunnen praten...
Ik hoop voor je dat je veulen uitgroeit tot een fijn dier wat je goed kunt rijden maar echt, als je ambities zo hoog liggen denk dan even heel goed na voordat je dit traject met hem ingaat.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:28

:D
Laatst bijgewerkt door Dressage_Haf op 30-11-17 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:29

Dressage_Haf schreef:

6000 niet.
Maar wel aardig n eindje in de richting.

Dierenartsen kan je vaak ook met betalingsregeling aflossen.

Sterkte er mee.
Hoop dat t allemaal snel goed verloopt.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:30

maralyn schreef:
Dressage_Haf schreef:

6000 niet.
Maar wel aardig n eindje in de richting.

Dierenartsen kan je vaak ook met betalingsregeling aflossen.

Sterkte er mee.
Hoop dat t allemaal snel goed verloopt.

Jongens, ik zeg nergens dat ik geen geld heb he...
Hij heeft in 3 maanden ruim €5000 gekost, waar nu minimaal nog €1000 bij komt. Ik denk dat ik in mijn handjes mag knijpen met de lieve mensen om mij heen die mij hiermee helpen...

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:31

Wat ontzettend naar dat je ventje zulke vage klachten heeft. Hopelijk kan hij snel worden onderzocht (misschien via een betalingsregeling v.d. kliniek?), zodat jullie wat duidelijkheid hebben! Sterkte TS! :)

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:32

Wildgirl schreef:
Dressage_Haf schreef:

Wat ik me dan wel afvraag, indien je de subtop wilt behalen....waarom stop je dan zoveel geld in een haflinger hengstveulen.
Een beetje bedrijfsmatig inzicht, wat je imo nodig hebt om de subtop te halen, zou dat namelijk nooit meer goed kunnen praten...
Ik hoop voor je dat je veulen uitgroeit tot een fijn dier wat je goed kunt rijden maar echt, als je ambities zo hoog liggen denk dan even heel goed na voordat je dit traject met hem ingaat.

Thanks, hier kan ik tenminste wat mee.
Die afweging zit mij ook erg dwars, dat is ook zeker een van de redenen waarom mijn vriendinnen mij zo graag willen helpen op de manier waar ze nu voor gekozen hebben.

Het is lastig, en we hebben nog ruim 1,5 maand....
Maar laten we dit discussie punt alsjeblieft niet teveel benadrukken, anders wordt dat ook weer een hele rel.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:33

Ging mij om de laatste alinea.
Bezint voor ge begint.

Ook met typen...
Tipje

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:34

freetorun schreef:
Wat ontzettend naar dat je ventje zulke vage klachten heeft. Hopelijk kan hij snel worden onderzocht (misschien via een betalingsregeling v.d. kliniek?), zodat jullie wat duidelijkheid hebben! Sterkte TS! :)

De afspraak is al gemaakt, het geld staat op mijn rekening.
De meiden hebben puur en alleen om mij te ontzien in alle hoge kosten het idee bedacht om het op te zetten. Waar ik ze uiteraard ontzettend dankbaar voor ben.. *\o/*

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:35

Dressage_Haf schreef:
freetorun schreef:

De afspraak is al gemaakt, het geld staat op mijn rekening.
De meiden hebben puur en alleen om mij te ontzien in alle hoge kosten het idee bedacht om het op te zetten. Waar ik ze uiteraard ontzettend dankbaar voor ben.. *\o/*

Oh wat fijn! Dan hopen op een duidelijk behandelplan en een goede verbetering :). Sterkte, het is nooit leuk je dier niet lekker te zien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:37

Nou ik ga iets posten en ik zal wel een hele bak over me heen krijgen, maar als je met een fjord of haf de subtop bereiken wik zet je niet in op een veulen, dan ga je kijken naar 4-6jarigen die vol ontwikkeld zijn en die kan je beoordelen of ze het nivo eventueel mits ze gezond en heel blijven aan zouden kunnen met een goed management en training.
Een veulen kopen met 't oog op doel subtop vind ik behoorlijk naïef.elk paard en zeker veulen kan ziek of geblesseerd raken en ja dat kost veel geld, en als je dat geld of de verzekering niet hebt is het klaar, dan maak je een beslissing, dat is niet zielig dat is het leven..jouw paard is gebaat bij snelle diagnose om verergeren van de kwaal te voorkomen, als de ataxie uit een beknelling komt is direct handelen om restschade te voorkomen heel belangrijk. Ik wens je wijsheid

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:39

Jeetje, 6000,- aan kosten voor een haflingerhengstveulen (die bedoelt is voor de subtop?) waarbij (als ik het goed begrijp) hij tot op heden alleen maar slechter wordt en er geen vooruitzicht op verbetering is?
Misschien niet heel aardig, maar waar ben je mee bezig? :o
Ik vind het oprecht heel sneu voor je :(:) maar laat je hier zelf niet ook wat steekjes vallen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:41

Ik vraag me af waar je die 5000 al aan kwijt ben? Zoveel onderzoek is er zo te lezen nog niet gedaan.
Overigens begrijp ik niet dat je voor een veulen gaat als je de subtop wilt halen met weinig middelen en al helemaal niet dat je dan een koudbloed kiest (en nee ben geen koudbloed hater).

Ik hoop voor je dat je veulentje snel onderzocht word en er verbetering kan zijn. :)

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:42

sorry hoor, maar waarom doet iedereen zo gemeen?
Het is al vervelend genoeg dat dit gebeurt!
dan hoeft ze jullie gezeik ook niet meer >;)
sorry, dat moest weer uit

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:47

Safjelove schreef:

Omdat het in het begin waarschijnlijk niet zo'n geweldige openingspost was om met te beginnen op bokt, en omwilel van de crowdfunding actie geeft het gewoon een vreemde uitschijning. Daarom niet de reden om gemeen te doen, maar op internet komt natuurlijk alles ook bruter over

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:48

The_Cat schreef:
Safjelove schreef:

Omdat het in het begin waarschijnlijk niet zo'n geweldige openingspost was om met te beginnen op bokt, en omwilel van de crowdfunding actie geeft het gewoon een vreemde uitschijning. Daarom niet de reden om gemeen te doen, maar op internet komt natuurlijk alles ook bruter over

Oke, vroeg ik

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:51

bruintje123 schreef:
Ik vraag me af waar je die 5000 al aan kwijt ben? Zoveel onderzoek is er zo te lezen nog niet gedaan.
Overigens begrijp ik niet dat je voor een veulen gaat als je de subtop wilt halen met weinig middelen en al helemaal niet dat je dan een koudbloed kiest (en nee ben geen koudbloed hater).

Ik hoop voor je dat je veulentje snel onderzocht word en er verbetering kan zijn. :)

Ik heb er momenteel 1 ZZ-Licht en 1 Z2 lopen, dus het is een bewuste keuze.
Momenteel gaat hij eigenlijk weer met veel verbetering, hij loopt 10 uur per dag op een mega land met een andere geblesseerde haf van mij, en de nachten op stal. Dit doet hem nu erg goed.

Wat je bedoeld met weinig middelen, geen idee. Waarschijnlijk heb je mijn andere berichten niet gelezen.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:53

Jullie zitten momenteel ook in het Haflinger forum he ;)

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:55

Safjelove schreef:

Mijn eerste bericht is helaas niet te wijzigen, is niet geheel lekker geschreven.
Maar nu niks meer aan te doen, en op mijn aanvraag om hem maar gewoon helemaal te verwijderen heb ik nog geen reactie ontvangen.
Mijn topic krijgt namelijk een gehele andere wending als waarvoor ik ooit mijn verhaal kwijt wilde.

Ik heb momenteel wel genoeg stress over wat ik met hem moet, dat dit "gezeur" echt overbodig en niet nodig is.