Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bruintje123 schreef:In het verleden diverse kruisingen gereden. Met gelders en jepn Dat was toen echt in in de fokkerij.
Ook Engels volbloed x Arabier.
En een paar raszuivere.
Ik heb het altijd heerlijke paarden gevonden.
100% eerlijk als de ruiter dat ook is.
Maar behandel ze niet in hun ogen onterecht want dan worden ze nerveus en geven ze niet meer toe.
Maar rij je met respect gaan ze door het vuur voor je en geven ze zich helemaal.
Ben je dus een ruiter die de fouten bij zichzelf kan zoeken en blijf je kalm heb je er wereld paarden aan.
Ben je zelf een heethoofd die wel eens te snel een oneerlijk tikje kan geven. Niet aan beginnen.
) Als je er dan net voor staat kan dat wel eens link zijn.
en ik vind dr geweldig. De mijne is ontzettend koel juist, mocht van mij best voorwaartser zijn af en toe, zeker in de bak. Om de woorden van mijn lesgeefster te gebruiken, ze werkt wel graag, maar dan wel op dr eigen manier
. Je moet wel een beetje om kunnen gaan met een paard waar een kop op zit. Je kunt iets van dwang gebruiken, maar dan uit het zich gewoon ergens anders, teveel druk van voren dan doet ze dr mond open, druk kauwen, hoofd kantelen of gewoon stil staan. Dat soort dingen, maar nooit gemeen of gevaarlijk. Verlies ik mijn balans bijv na een sprong, dan staat ze direct stil, hoofd omhoog zodat ik niet val. Ze is slim, denkt met me mee, wat soms ook lastig is. Want doe ik 2x wijken oefenen over de AC lijn, dan hoef ik de 3e keer echt niet aan te komen dat ik gewoon rechtuit wil
.
als ik alles zo lees zou ik deze 'uitdaging' wel aandurven
, 'mijn' vorig paard had een enorm slechte ruiter voor ik er mee ree en zij heeft heel veel geduld en zachtaardigheid nodig gehad om ze weer een koeler karakter te geven tijdens het rijden jammer genoeg is ze moeten ingeslapen worden. ik merkte dat ik er dan dubbel zoveel liefde van terug kreeg gewoon omdat ze wist dat ze met respect en geen opdringerig gedrag behandelt werd. Dus ik zie dan toch een beetje de gelijkenis dat ik ook zo moet omgaan met EV. Ik ga volgende week gaan kijken en ben o zo benieuwd!
)) is dat ik toch veel geleerd heb door die merrie ivm het omgaan dat sommige dingen gewoon tijd nodig hebben en soms op hun tempo moet gaan al kan ik haar ook niet vergelijken met een ander natuurlijk maar ik snap dan wel als jullie zeggen dat ze een gevoeliger karakter hebben om het zo te zeggen die dan mensen nodig hebben die wel het geduld hebben en niet gaan lopen stressen omdat iets niet direct lukt. maar wat is er nu mooier als een paard zien openbloeien tot een van je beste vrienden?
. Het enige waar hij heet van wordt is van andere paarden die langs lopen, en daar werken we aan. En als ik gestressed ben neemt hij dat wat over maar door middel van training heb ik dit niet meer
.
al gaat hij nooit weg en ik wil geen twee paarden
het is een super beest! We hebben een volgtopic en instagram account trouwens, zie onder.