Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mara2000 schreef:Niet te negatief zijn over import. Die van mij kwam pas met 7 jaar naar Nederland. Kon nog niks, alleen zadelmak, maar wereldkarakter.
aricia schreef:Idd niet blind staren op een ras ,maar naar een betrouwbare kinderpony op zoek gaan .
Er is zoveel import kwa Tinkers en er zijn echt wel brave dieren tussen te vinden ,maar wat dacht je van de lichamelijke conditie van import ?
Er zijn er te veel met artrose en Ocd .In Ierland en de U.k zijn ze daar niet bewust mee bezig en is het fokken daar vooral massaproductie helaas .
Ook laat de opfok vaak genoeg te wensen over daar .Ook iets om mee te nemen in je overweging .
Er zijn genoeg in Nederland gefokte Tinkers inmiddels die toch zorgvuldiger zijn gefokt en opgefokt .
Succes met je leuke zoektocht !
Lukasje schreef:Eerst en vooral: wat leuk dat jullie uitkijken naar een paardje voor de dochter en dat deze aan huis mèt vriendje kan komen te staan.
Ik sluit me wel aan bij mijn voorgangers dat tinkers vaak minder makkelijk zijn dan gedacht. Dit vind ik bv. ook gelden voor haflingers. Beide rassen zijn niet altijd zo koel in het hoofd als voorgespiegeld en kunnen erg sterk zijn waardoor het niet altijd de beste combi vormt met een jonge ruiter.
Eerder zou ik uitkijken naar een ervaren "kinder"pony, een new forrest, belgische rijpony, ...
Momenteel is het wel een goede periode om te zoeken, althans in Belgie toch. Het wedstrijdseizoen loopt af en er worden nu wel eens ervaren pony's aangeboden van ruiters die volgend jaar verplicht naar de paarden moeten overstappen.
Veel succes in elk geval.
Toby schreef:Vriendin van mij heeft een superbrave, mooie en leuke Tinker gekocht bij de Stoeterij de Ierse Tinker in Oirsbeek.
Geen import, echt een aanrader!
FreekenGaby schreef:We hebben inmiddels een pony gekocht voor onze dochters. Het is na een lange zoektocht is het een Connemarapony geworden:
- merrie
- 12 jaar oud
- 1.34 (c pony)
We hebben deze uiteraard klinisch laten keuren!!
Wat we geleerd hebben is dat de paarden/pony een rare handel is met veel figuren die maling hebben aan de koper en welzijn van de dieren. Handelaren roepen maar wat over pony's die ze pas een week in de wei hebben staan....mensen die niet eerlijk zijn over gebreken...enz.
De pony die we terug hebben gebracht staat gewoon weer te koop voor zelfs nog meer.....de dierenartskosten zullen er wel uit moeten. Dus dat wordt ook weer een teleurstelling voor de volgende koper.
Mijn advies kijk niet naar de prijs maar ga opzoek naar een mensen die hart voor de dieren hebben en niet uit zijn op "snelle" handel
m. vr. gr.