Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
FFDP schreef:Xyzutu2 Ik zag en dacht echt net hetzelfde...
Wat is dan jouw definitie van verzameling, als het paard blijkbaar zoveel druk op de voorbenen in de piaffe ervaart dat hij door de kogels zakt?

Himyar schreef:Lukt me met mijn telefoon niet om één enkele foto te selecteren, maar ik zie er meerdere waarbij ik me goed voor kan stellen dat het betreffende paard bij een galopsprong met landing op één voorbeen, zoals de Sezuan, het zelfde plaatje zouden geven. Maar misschien hebben die het zelfde probleem als dat paard.
Want op zich ben ik het zoals ik ook al schreef met je eens; paarden die met zo'n horizontaal voorbeen draven en daarbij diep door de voorkoten zakken zijn volgens mij dezelfde paarden die 'steigerend' opspringen in de galop en dan elke pas als een duikboot landen. Ik zou wel eens Muybridge-reeksen van de huidige lawaaidravers- en galloppeurs willen zien. Coloured schreef:Ik heb het stuk ook gelezen en ik was blij dat er eindelijk een licht op lijkt te gaan!![]()
Hoever moeten de paarden nog kapot gefokt worden voordat mensen het gaan zien?! Gelukkig lijkt het nu bij bepaalde personen door te gaan dringen.
Ja, dus helemaal mee eens met dat stuk.
Coloured schreef:Ik heb het stuk ook gelezen en ik was blij dat er eindelijk een licht op lijkt te gaan!![]()
Hoever moeten de paarden nog kapot gefokt worden voordat mensen het gaan zien?! Gelukkig lijkt het nu bij bepaalde personen door te gaan dringen.
[***] schreef:Dat getrix, rondje voor de fokker en 'optimaal' voorstellen is ook aandacht waard
Ik zie liever een paard wat niet getruukt is en zijn natuurlijke aanleg toont, dat vererft hij immers. Maar veel mensen gaan massaal op de banken voor druk en spektakel. Wat daarvan de gevolgen zijn in de sport zien we over een paar jaar. Aangezien de trukendoos niet vereft valt het misschien wel mee.
janderegelaa schreef:[***] schreef:Dat getrix, rondje voor de fokker en 'optimaal' voorstellen is ook aandacht waard
Ik zie liever een paard wat niet getruukt is en zijn natuurlijke aanleg toont, dat vererft hij immers. Maar veel mensen gaan massaal op de banken voor druk en spektakel. Wat daarvan de gevolgen zijn in de sport zien we over een paar jaar. Aangezien de trukendoos niet vereft valt het misschien wel mee.
Een paard als Secret is alleen niet getruct.
xyzutu2 schreef:Als je een link geeft naar foto's als voorbeelden van doorgezakte kogels, dan hebben we het over wat er op die foto's staat. Daar zijn geen doorgezakte kogels op te zien.
We hadden het over galop, jij springt vervolgens over op piaffe, als dat niet werkt zeg je dat je met piaffe draf bedoelde, en als die link niet klopt, dan gaat het ineens om dat wat je als kijker over de galop zou moeten fantaseren als je naar jouw draffoto's kijkt. Zo is de cirkel weer rond, maar dan wel heeeeel creatief rondgebreid.![]()
Ik zou zeggen, take your loss, erken dat je voorbeelden niet klopten, dan kan het topic weer terug naar het onderwerp.Want op zich ben ik het zoals ik ook al schreef met je eens; paarden die met zo'n horizontaal voorbeen draven en daarbij diep door de voorkoten zakken zijn volgens mij dezelfde paarden die 'steigerend' opspringen in de galop en dan elke pas als een duikboot landen. Ik zou wel eens Muybridge-reeksen van de huidige lawaaidravers- en galloppeurs willen zien.
[***] schreef:Coloured schreef:Ik heb het stuk ook gelezen en ik was blij dat er eindelijk een licht op lijkt te gaan!![]()
Er zijn mensen die achter een dergelijke hype als Secret aanrennen maar er zijn nog veel meer fokkers die dat niet doen. De eerste groep zal hun hele leven achter dat soort hypes aanrennen en de tweede groep zal misschien zelfs ook zo'n hengst gebruiken als dat in hun fokdoel past.
Het heeft niks met doordringen of het licht zien te maken, mensen kiezen er bewust voor om te fokken voor verkoop/veilingen. Je ziet niks meer dan een ander het gaat alleen om wat je ermee doet als fokker
Ik gebruik het giraffemodel hengst niet, heb ook niks met dat hypermobiele, maar blijken ze straks toch aan de lopende band grand prix paarden te vereven en geen hinder te ondervinden van deze bouw op lange termijn dan kom ik daar misschien wel op terug.