@Sizzle & wwillemijn, Het IHW kende ik helemaal niet joh! Ik denk dat dat weleens interessant kan zijn. Ik de hengst Goedhart B.K. hier ook bij staan, daar had ik eerder ook al is van gehoord. Weet iemand wat meer van deze hengst? Castor en Oscar kan ik beide afgezien van de website ook niet zo veel van vinden.
Overigens, gezien Quaterback (had ik eerder ook al naar gekeken, twee afstammelingen van hem stonden ook in het lijstje van hengsten waar ik al naar had gekeken), ik vind hem enorm gaaf en als hij qua rug goed is dan vind ik hem een goede optie. Prijs vind niet zo belangrijk, als ik een goed paard zou kopen zou ik daar ook niet op besparen, hetzelfde geld dan voor het vinden van een goede hengst. Fokken is niet iets om op te besparen denk ik.
@Elisa2, ik heb hem even nagezocht en ik denk dat (zeker gezien jouw citaat) hij heel erg geschikt zou zijn! Weet alleen niet zeker of 'ie nog dekt of dat er diepvriessperma beschikbaar is? Kan het zo gauw niet vinden (google laat me in de steek).
@Tuigje, ja ik heb ook overlegd met mijn vaste trainer en mijn dierenarts over wat mogelijkheden zijn, zij kennen mij en mijn paard natuurlijk wat beter weer dan hoe ik mezelf kan presenteren hier op Bokt

. Het zijn gelukkig beide zeer ervaren mannen, zowel met tuigpaarden of warmbloeden maar denken ook dat het interessanter zou zijn om er een 'gewone' warmbloed op te zetten dan een tuiger, want hoewel ik absoluut gek ben op tuigpaarden, ben ik ook echt geen menner. Met een 'gewoon' warmbloed heb je dan toch meer kans om haar negatieve punten te verbeteren. Daarnaast ben ik er ook niet vies van om wat nieuws uit te proberen, zeker aangezien de kans heel klein is dat het veulen ooit weg zou moeten (ik weet dat er natuurlijk altijd iets kan gebeuren, maar daar ga ik in eerste instantie niet vanuit.) Mijn paard werd van origine ook gedeeltelijk aangeboden als fokmerrie, omdat ze uit een goede lijn komt, mocht het tijd van dekken er definitief aankomen ga ik er natuurlijk alles aandoen om zo goed mogelijke zorg te bieden en zoveel mogelijk risico's uit te sluiten. Maar wat je zegt klopt, het risico blijft altijd gedeeltelijk, maar ach, ik kan zelf ook onder een auto terecht komen niet waar?
Zijn er overigens mensen met interesse voor een springfilmpje onder het zadel van een paar weken terug? Ik zou die eventueel kunnen uploaden.